igxx Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 Hvem er den perfekte erstatteren til Wenger? Jürgen Klopp er min favoritt. Guardiola syntes jeg også er en meget god kandidat. Ellers kan jo alltid Henry bli spillende trener. Det hadde vært no'! Klopp hadde vært en perfekt erstatter, han har styrt et dortmund så og si uten penger (borsett fra kjøpet av reus), han satser mye på unge talenter og ser bra taktisk ut. så kunne vært interessant. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. november 2012 Rapporter Del Skrevet 3. november 2012 Til dere som vil bytte ut Wenger med dere selv (i Football Manager 2013): Over hos Arsenalreport ligger det 2D og 3D drakter for Arsenal til å putte inn i spillet, korrekte ned til minste detalj. Også et par andre nedlastbare filer; logoer for de fleste klubber som mangler dem, en fiks for å rette opp navn på ligaer og turneringer, og for å rette opp lag og spillere som er "faket" i spillet. Velbekomme. Ja, for dere vet vel at fullversjonen av FM 2013 nå er sluppet? Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Ellers bekymrer det meg virkelig hvor lite ambisjoner det er i styret. Leste tidligere i uka at Wenger ville ha Lloris og at Lloris ville til Arsenal, men at overgangen ikke gikk igjennom på grunn av styret. Helt katastrofalt dersom det stemmer. Vi trenger friskt, ungt blod inn i styret som kan bidra med nye tanker og ideer. PHW og Gazidis har ingenting i Arsenal å gjøre. Sistnevnte sier stadig at ting vil begynne å gå vår vei i 2014 når vi vil få nye sponsoravtaler. Det kan godt stemme, men hva med de neste 1,5 årene? Hva får ham til å tro at resten av topplagene vil vente på oss? Hva om det vil være for sent? Var det også styret som bestemte å selge unna rubbel og bit av vårt beste lag noensinne og hente inn to ungutter i Walcott og Diaby og Adebayor? Som bestemte at vi ikke trengte å kjøpe en keeper i 2010, når hele fanbasen skrek etter en ny keeper, fordi vi hadde en 20 år gammel polakk som kanskje kunne bli god nok til å stå noen kamper etter hvert? Som ikke ville svelge stoltheten og bla opp det som trengtes for Xabi Alonso til å spille ved siden av en Cesc som desperat trengte spillere ved siden av seg på sitt nivå, fordi vi hadde Song og Denilson som hadde potensiale og ikke skulle drepes? Var det styret som lot vår toppscorer og kaptein dra til United? Jeg er ingen forsvarer av styret i Arsenal, og du har rett i at de ikke har ambisjoner, men du velger å se bort fra at Wenger igjen og igjen har jobbet, ikke for vår suksess, men for sin visjon. En romantisk og interessant visjon var det men han har feilet. Etter sommeren 2010 har jeg ville hatt Wenger ut av klubben, men jeg har hatt i bakhodet at hans gode navn blant mange i fotball-Europa, Frankrike spesielt, og hans forhold til Cesc og RvP, var formildende omstendigheter. Nå har begge tatt sin hatt og gått, mens våre eskapader i det franske markedet har vært latterlige sammenlignet med hva det en gang var. Stop shopping in the french league var det en klok, krøllet mann som sa, og jeg er enig. Når jeg ser på Wenger på sidelinja nå ser jeg en brukket mann, som en gang sto på toppen av fjellet med verden for sine føtter, men som nå har blitt trukket ned i søla gang på gang, planen hans feilet, han er en stolt mann og dette såret han dypt. I et annet klima uten Chelsea og City som dopet seg til pokaler kunne vi ha sett et annet utfall, men sånn ble det ikke. Han elsker Arsenal, men han har det ikke moro på jobb, slik han en gang hadde. Han har tatt dette laget så langt han klarer. Han skal ha ros for å ha gjort overgangen til nytt stadion forholdsvis smertefri, men det er på høy tid med ny manager. For min del kunne han gitt seg i morgen. Det hadde vært perfekt. Takke av fansen og pensjonere seg. Han er fortsatt en klubblegende. Men han har gjort alt han kan i denne klubben. Jurgen Klopp er spennende. Hadde tatt imot han med åpne armer. Endret 4. november 2012 av Prinz Poldi 4 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Jeg liker heller ikke retningen klubben går i for tiden, men jeg synes Wenger fortjener å jobbe under et styre som gir ham midlene han trenger og legger press på ham til å bruke dem. Han har gjort underverker med et negativt antall pund, og jeg sliter med å se hvorfor vi ikke skal kunne bli det beste laget i ligaen om han faktisk bruker de £70m vi har til rådighet. Mannen er langt i fra feilfri, og jeg vet like godt som deg at han en dag må takke for seg, men jeg tror han fortsatt har mye å by på. Vi har en solid, ung og engelsk base i klubben, og dersom vi bygger rundt disse med etablerte klassespillere, tror jeg vi har mye glede foran oss i årene som kommer. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Arsenal har ingenting å glede seg til så lenge Wenger blir sittende som manager. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Wenger er bare symptomet. Det er phw som er sykdommen Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 http://arseblog.com/2012/11/man-utd-2-1-arsenal-worse-than-last-year-talking-points/ Anbefalt lesning. Mitt lag mot Schalke: Mannone* Sagna - Mertesacker - Koscieny - Jenkinson** Arteta - Wilshere*** Walcott - Arshavin - Cazorla Giroud *Szczesny dersom han er klar **Gibbs dersom han er klar ***Coquelin dersom Wilshere ikke er klar Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Hvis han har £70m til rådighet og ikke bruker dem, så er jo det et bevis på at han legger mer vekt på sin visjon og sin stolthet over Arsenals sjanse for suksess og pokaler. For gudene vet at det er plasser i laget vårt som hadde trengt å blitt fylt av bedre spillere. Styret vårt en en stor shambles men Wenger har vært manager i klubben en evighet, han er den mektigste mannen i Arsenal og ordene hans bærer enorm vekt. Det blir for naivt å si at en manager på 16 år ikke har formet klubben. Vi er der vi er på grunn av Wenger, på godt og vondt. Det blir for lett å si at styret legger bånd på han. Wenger har aldri brukt store penger på enkeltspillere. Wenger tiltrakk Kroenke, ikke omvendt. Wengers filosofi og visjon når vi flyttet til Emirates var en visjon som ville gi pluss i budsjettet. Det var å bygge et lag rundt Cesc, og det kunne vært en genistrek uten sidestykke hvis vi hadde vunnet ligaen i 08 etter å ha solgt Henry, men AW ble stormannsgal, brukte for mange unge spillere og korthuset kollapset. Siden det gangen har han sakte men sikkert gjort Arsenal en svakere klubb år etter år. Det var året vi kunne gjort det, men lukta svek ut av ballongen og nå er den tom. Det laget vi har i dag er ikke det Wenger drømte om tilbake i 2006. Han bryr seg om klubben, men han har innsett at han feilet og han er en slagen mann. Klubben skriker etter nytt blod i managerstolen. Vi har lenge sett på det laget vi vil ha "om 3 år" eller "om 5 år". Når jeg joinet dette forumet før 08/09-sesongen og det gikk mot oss trøstet vi oss med tanker om hvordan laget ville bli i fremtiden. Nasri, Fabregas, van Persie, Song ville være etablerte stjerner, og lovordene om alle talentene vi hadde som ville ta over ligaen om et par år. Hva har forandret seg slik at vi kan være sikre på at ikke det samme skjer igjen? At vi selger og erstatter det vi har solgt med et hakk svakere spillere? En manager som ville vinne ligaen hadde aldri sendt ut det mannskapet til Old Trafford i fjor. Det var det siste strået for meg som viste at Wenger hadde gitt opp selv. Jeg frykter for helsa hans hvis han fortsetter å pine seg selv og fansen sin med et verre og verre Arsenal-lag år etter år. Gå av og gi jobben til en manager som ser på Arsenal-jobben som en drøm i oppfyllelse, en monumental oppgave han vil jobbe dag og natt for å gjøre en suksess, og la oss slippe Wenger, som konstant må lete etter unnskyldninger, som har 8-års tørka hengende over seg, og som for evig vil bli målt opp imot sine tidligere prestasjoner. Jeg liker Wenger, men det er ikke et fiber i kroppen min som ser for seg at Wenger igjen vil løfte et ligatrofè med denne klubben. Ikke en eneste liten celle. Og den følelsen tror jeg mange goonere deler, om de vil si det eller ei. Hvorfor skal han da fortsatt sitte ved roret? Nei, Wenger out, gå av frivillig før fansen må presse deg ut. 2 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Vi er nok mer enige enn du tror, men jeg nekter å tro at Wenger bærer all skyld. Da hadde han nok fått fyken for lengst. Selv om jeg kanskje er forumets største Wenger-fanboy er jeg faktisk åpen for en ny manager, men jeg sliter med å finne bedre alternativer. Klopp eller Guardiola hadde vært spennende, men jeg tror ikke Klopp vil forlate Dortmund med det første, og jeg ser ikke helt hvorfor Guardiola skulle valgt oss etter å ha forlatt verdens beste klubb. Jeg tror heller ikke de kunne gjort en bedre jobb under samme styre. Jeg tror ikke det er usannsynlig at Wenger forlater Arsenal når kontrakten hans går ut i 2014, tilfeldigvis også samme år som vi signerer nye sponsoravtaler, og overrekker klubben med nok penger i banken til at vår nye manager får muligheten til å sette sitt eget preg på klubben. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Spennende tanke angående 2014. Wenger begynner jo å dra på åra og ser mer og mer sliten ut. På et punkt i fjor var jeg helt sikker på at han skulle bryte sammen. Bildet der han kryper sammen i fanget på Pat Rice er et bilde av en brukken mann. Skulle vi ikke klare CL plass i år tror jeg det er på tide at Wenger forlater skuta. Laget han leder har bare blitt svakere og svakere siden 2004 og til sommeren blir det enda svakere når minst Walcott forlater oss. Jeg er ganske sikker på at vi minster 1-2 spillere til som startet i går. Det er begrenset hvor lenge spillere som fortjener bedre gidder å holde ut. For ikke å snakke om hans tabber på overgangsmarkedet den siste tiden. Santos spesielt når vi har en spiller som er så skadeplaget som Gibbs. Å ikke hente en erstatter for Song og tro på Diaby var også en generaltabbe. Ikke fordi Diaby er ræva, men fordi han er skadet absolutt hele tiden. Keeperfadesen er et kapittel for seg selv. Å ha kun en spiss i stallen, Giroud, som atpåtil har floppet er også en utilgivelig tabbe. At han er floppet og dog ikke bare Giroud sin skyld. Han er en begrenset spiller, men bevegelsene hans er meget bra. Han får bare ikke nok service fordi vi ikke eier bredde i spillet. Jeg nekter å tro at Wenger virkelig trodde at RvP ville bli. Det blir for dumt. Det som er så synd er at det ikke er så fryktelig mange grep som skal til før Arsenal ser bra ut. To skikkelig kantspillere er en god start. Kanskje også også bytte taktikk slik at man stiller med 2 spisser. Podolski og Giroud i tospann tror jeg kunne slått til. Da kunne man også gitt Walcott sjansen på topp. Uansett, jeg tviler sterkt på at vi får et stort navn i managerstolen. Klopp og Guardiola? Tror vi kan glemme det. Et stort navn er heller ikke enbetydene med suksess. Se på AVB f.eks. Eller de andre mange managerene Chelsea og City har hatt. Bould? Mer sannsynlig, men jeg er i utgangspunktet skeptisk. Det blir spennende å se, men så lenge styret sitter og Wenger er ved roret så vil vi gå bakover/stå stille hvert år. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Uansett hva som skjer sitter Wenger trygt ut denne sesongen, og godt er det.. Vi hadde en god start på sesongen ut fra forventningene, men har gått på en formdupp de siste ukene. Dette får først og fremst spillerne ta skylden for da svært få har prestert på sitt beste. Så kan man skylde så mye man vil på styre og trener, og gjerne inbille seg vi hadde slått United i går med en annen trener. Drømmer er fine å ha! Endret 4. november 2012 av archongamer Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Uansett hva som skjer sitter Wenger trygt ut denne sesongen, og godt er det.. Vi hadde en god start på sesongen ut fra forventningene, men har gått på en formdupp de siste ukene. Dette får først og fremst spillerne ta skylden for da svært få har prestert på sitt beste. Så kan man skylde så mye man vil på styre og trener, og gjerne inbille seg vi hadde slått United i går med en annen trener. Drømmer er fine å ha! Svært svakt innlegg uten argumenter og med en snørrhoven undertone. Terningkast 1. 2 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Ja det er fryktelig at noen andre ikke er enige med flokken, er det ikke? Jeg har argumentert for hvorfor jeg synes Wenger er rett mann for jobben flere ganger, og jeg mener dette er så feil tid å snakke om managerbytte som du får det nå. Skal Arsenal etter så mange år med Wenger og hans filosofi byttes ut bør det gjøres når laget er i medgang, ikke i motgang. Da er jeg personlig redd vi får mange år med sviktende resultat og middelhavsseiling. Hva folk her inne forventet før sesongen varierer nok, men personlig forventet jeg hverken titler eller glimrende spill. Vi handlet inn mye nytt som vil variere i prestasjon, men vi viste i det minste at klubben kan handle den også. Så skjønner jo jeg også at skuffelsen etter i går er stor, ikke minst for hvordan vi fremstod. Jeg skylder dog på spillerne, og mener Wenger sitter like trygt i dag som har gjorde i går. Vi er fortsatt på det nærmeste videre i CL, noen få poeng bak 4 plassen i ligaen og med i cupene. ingen grunn til å male fanden på veggen imo. Så får du gjerne slenge ut terningkast om det får deg til å føle deg bedre. Rimelig ubetydelig for alle andre men.. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Uansett hva som skjer sitter Wenger trygt ut denne sesongen, og godt er det.. Vi hadde en god start på sesongen ut fra forventningene, men har gått på en formdupp de siste ukene. Dette får først og fremst spillerne ta skylden for da svært få har prestert på sitt beste. Så kan man skylde så mye man vil på styre og trener, og gjerne inbille seg vi hadde slått United i går med en annen trener. Drømmer er fine å ha! Svært svakt innlegg uten argumenter og med en snørrhoven undertone. Terningkast 1. Svak respons uten å argumentere for dine meninger. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Ja det er fryktelig at noen andre ikke er enige med flokken, er det ikke? Så får du gjerne slenge ut terningkast om det får deg til å føle deg bedre. Rimelig ubetydelig for alle andre men.. Jeg stusser over dette, da majoriteten her inne har alltid vært pro-Wenger. Så for deg å si dette synes jeg er merkelig. Det er slettes ikke fryktelig å si imot "flokken", jeg har selv gjort det flere ganger, som i debatten rundt salget av RvP. Men det var ikke det dette handlet om. Vel, terningkastet fikk deg tydeligvis til å skrive et nytt og bedre begrunnet innlegg. Og ja, det fikk meg til å føle meg bedre. Hvis du er så riv ruskende uenig med meg, burde det være lett for deg å rive ned innleggene og argumentene mine. Du må gjerne være uenig, men prøv ihvertfall å overbevise meg om ditt syn. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Å sparke Wenger er omtrent like absurd som å sparke Ferguson. Disse kara får sparke seg selv, når de finner ut at nok er nok. Begge to "er" klubbene sine, og begge har en stor andel av æren for hvordan begge klubbene framstår i dag, som proffe, veldrevne, moderne fotbalklubber. Begge to gir seg når de gir seg. Og bra er det. Ingen av dem fortjener heller ikke den slags illojalitet som blir målført av enkelte her. Enough said. 2 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Er det illojalt å stille spørsmålstegn ved en manager når laget gjør det dårlig og har gjort det i lang tid? 3 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 Å sparke Wenger er omtrent like absurd som å sparke Ferguson. Disse kara får sparke seg selv, når de finner ut at nok er nok. Begge to "er" klubbene sine, og begge har en stor andel av æren for hvordan begge klubbene framstår i dag, som proffe, veldrevne, moderne fotbalklubber. Begge to gir seg når de gir seg. Og bra er det. Ingen av dem fortjener heller ikke den slags illojalitet som blir målført av enkelte her. Enough said. Nei, det kan overhode ikke sammenlignes med Ferguson i United. Ja Wenger har en stor del av "æren" for hvordan vi framstår som klubb i dag, en klubb uten vinnersjanser for de store medaljene, en inngrodd tapermentalitet og en stor andel frustrerte supportere. Er du Arsenal-fan eller Wenger-fan? Ingen er større en klubben, manageren inkludert. Hans jobb som manager i en toppklub som Arsenal er å skaffe resultater og pokaler til klubben, og når det ikke blir oppnådd, må det stilles spørmål rundt hans stilling, slik vi stiller spørsmål til spillere etter svake kamper. Bare out meg, kall meg en idiot eller at jeg ikke har peiling eller hva somhelst, men gjør det grundig ihvertfall. Dette er ikke et tema som kan avfeies som trolling. En svært stor andel av Arsenal-fans mener at Wengers stilling iallefall bør bli diskutert. "Enough said" holder ikke mål. 4 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Wenger eller Arsenal? Begge deler, men den ene ca. 25 år før den andre. Jeg vet godt at det er mange som tenker nogenlunde likt som det du gjør, Poldi. Selv om du gjør deg skyldig i å presentere dine meninger som fakta. Og det er godt mulig at dere en dag skriker såpass høyt og lenge at Wenger finner det uholdbart å fortsette. Det vil i så fall være en trist dag for mitt vedkommende, og ikke en sorti som er klubben og mannen verdig. Jeg kommer ikke til å være å finne blant den skokken der, i alle fall. Arsenal har aldri ligget så jevnt på øverste delen av tabellen over så lang tid, som under Wenger's styre. Dere som mener at Arsenal har gjort det dårlig, selv i de årene som har gått etter siste seriemesterskap - dere er ikke gamle nok til å huske hvordan det var før, eller har ikke studert klubbens historie. 8 år siden sist, javel - men så har vi i mellomtiden fått pengedopede klubber som Chelsea og Man City, i tillegg til ManU, som fordeler tittelen år for år seg i mellom. Så lenge slike klubber eksisterer, så vil vi heller ikke vinne noen serietittel - eller det er i alle fall svært usannsynlig. Dette er hverken Arsenals styre, Wenger eller spillerne sin feil - men så lenge reglene tillater slikt, så blir det som det blir. Dessverre. Det eneste jeg bryr meg om når det gjelder Arsenal, er hvilken fotball som spilles. Og i det siste har det ikke vært like bra som for noen år siden, det innrømmer jeg uten å blunke. Men jeg mener den største årsaken til at det er blitt sånn, ligger i det spillermaterialet vi har tilgang til. Da mener jeg innkjøp av spillere på aller øverste hylle. I tidligere år kunne vi nemlig konkurrere med hvem det det skulle være, om å skaffe absolutt top class til klubben. Det kan vi ikke lenger. De går alle sammen til de klubbene som betaler mest. Vi må nøye oss med nest øverste hylle. Da blir det også nest høyeste hylle når det gjelder tabellplasseringer og pokalinnhøsting. Verre er det egentlig ikke å finne grunnen til at vi ikke vinner noen tittel lenger. (Av og til så klarer da Arsenal å skaffe seg en slenger - Cazorla f.eks. En litt glemt juvel som ble børstet støv av. Men det er bare det at det behøves 10 til av den sorten, før vi kan reellt konkurrere) Poldi, vil du heller at Arsenal henger seg på pengegaloppen, og begynner å gjøre innkjøp og betaler slike lønninger som de andre (du vet hvem) gjør? Det vil ikke jeg. Denslags holder på å ødelegge fotballen, og jeg ønsker ikke at Arsenal henger seg med på det toget. Så får heller pokal være pokal. Det er mye mer gjevt i mine øyne, å vise litt moralsk ryggrad. Manchester United - riktignok har de selv en god haug med penger - men det koster så det svir for dem også, når de prøver å holde følge med sjeikene og russerane - og de bruker til tider penger de egentlig ikke har. De balanserer hele tiden med en gjeld som vi heldigvis ikke har. Vil du heller at vi skal være mer som dem? Det vil ikke jeg. Wenger står heldigvis for den samme linjen som jeg ønsker, og har ikke gitt etter for presset fra hylekoret som roper om å bruke mer penger. "Kjøp ditt, kjøp datt, betal lønna de vil ha!" ... osv. Jeg er oppriktig glad for at vi fremdeles har Wenger i klubben, og at han har noen likesinnede mennesker rundt seg, både i styret og ellers. Endret 4. november 2012 av thomit 6 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 4. november 2012 Rapporter Del Skrevet 4. november 2012 (endret) Det eneste jeg bryr meg om når det gjelder Arsenal, er hvilken fotball som spilles. Det forklarer mye, for de av dere som tenker sånn vil dere sikkert få et mere balansert og sunnere forhold til klubben og dens opp- og nedturer. Jeg er totalt motsatt, jeg bryr meg svært lite om fotballen vi spiller, så lenge vi vinner. Begge deler er fair og i ditt tilfelle kan jeg absolutt se hvorfor du vil beholde Wenger. Takk for et godt svar som ga mening. Endret 4. november 2012 av Prinz Poldi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå