Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Hvorfor ønsker dere Giroud på topp fremfor Walcott?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men i mine øyne har ikke Walcott det som skal til for å bli spydspiss i vår formasjon. Han er ikke god nok fysisk, har null hodestyrke, er meget dårlig med ryggen mot mål og har dårlig ballkontroll. Høyrekanten i 4-2-3-1 er i teorien perfekt for ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som så, men jeg personlig synes Giroud brenner veldig store sjanser eller roter seg vekk fra situasjonene. Nå kan ikke jeg huske å ha sett Walcott som ren spiss, men har har fart og teknikk til å gjøre en grei jobb. Avslutningsferdighetene antar jeg også er gode nok. Men jeg ser bare et dilemma. For Giroud er enda ikke en spiss som kan klarer å score på det han burde, noe tilsvarende vi sliter med Torres.

 

Dog så synes jeg løpene til Giroud er klasse, men ferdighetene foran mål har uteblitt.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det er som så, men jeg personlig synes Giroud brenner veldig store sjanser eller roter seg vekk fra situasjonene. Nå kan ikke jeg huske å ha sett Walcott som ren spiss, men har har fart og teknikk til å gjøre en grei jobb. Avslutningsferdighetene antar jeg også er gode nok. Men jeg ser bare et dilemma. For Giroud er enda ikke en spiss som kan klarer å score på det han burde, noe tilsvarende vi sliter med Torres.

 

Dog så synes jeg løpene til Giroud er klasse, men ferdighetene foran mål har uteblitt.

 

Han har heller ikke fått lissepasningene han fortjener, da. Etter min mening er den største årsaken til at vi ikke scorer så mye, at de superpresise pasningene fra gamle dager mangler. Cazorla får til en og annen, men ellers er det dårlig stelt. Han har ikke hatt mange 90-100% sjanser i det hele tatt, bare et par ... resten har vært muligheter som enten går inn, eller de gjør ikke. Plasserer mesteparten i kategorien uflaks.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det er som så, men jeg personlig synes Giroud brenner veldig store sjanser eller roter seg vekk fra situasjonene. Nå kan ikke jeg huske å ha sett Walcott som ren spiss, men har har fart og teknikk til å gjøre en grei jobb. Avslutningsferdighetene antar jeg også er gode nok. Men jeg ser bare et dilemma. For Giroud er enda ikke en spiss som kan klarer å score på det han burde, noe tilsvarende vi sliter med Torres.

 

Dog så synes jeg løpene til Giroud er klasse, men ferdighetene foran mål har uteblitt.

Walcott har så vidt jeg kan huske aldri fått sjansen som enslig spiss. Wenger tenker nok det samme som meg. Giroud har i mine øyne alt som skal til for å lykkes bortsett fra selvtilliten. Håper uansett at vi henter inn en ekstra spiss i januar så vi får litt kamp om plassen. Med Podolski som fast venstrekant, har vi kun én ordentlig spiss i stallen, med unntak av ubrukelige Chamakh. Skulle gjerne sett at vi hentet for eksempel Llorente.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Det er som så, men jeg personlig synes Giroud brenner veldig store sjanser eller roter seg vekk fra situasjonene. Nå kan ikke jeg huske å ha sett Walcott som ren spiss, men har har fart og teknikk til å gjøre en grei jobb. Avslutningsferdighetene antar jeg også er gode nok. Men jeg ser bare et dilemma. For Giroud er enda ikke en spiss som kan klarer å score på det han burde, noe tilsvarende vi sliter med Torres.

 

Dog så synes jeg løpene til Giroud er klasse, men ferdighetene foran mål har uteblitt.

Walcott har så vidt jeg kan huske aldri fått sjansen som enslig spiss. Wenger tenker nok det samme som meg. Giroud har i mine øyne alt som skal til for å lykkes bortsett fra selvtilliten. Håper uansett at vi henter inn en ekstra spiss i januar så vi får litt kamp om plassen. Med Podolski som fast venstrekant, har vi kun én ordentlig spiss i stallen, med unntak av ubrukelige Chamakh. Skulle gjerne sett at vi hentet for eksempel Llorente.

 

Jeg stemmer på Fiorentina's Jovetic. Eller Leandro Damião. Eller Llorente. Eller Cavani. Eller Giuseppe Rossi. Alle disse kommer til å koste flesk og vel så det.

Lenke til kommentar

thomit: Vel, det er en teori. Jeg har fått sett noen Arsenal kamper i år og Giroud har misset sjanser hvor pasningen har vært strøken og hvor han selv har feilet. I tillegg til sjanser han har skapt selv, men avsluttet veldig dårlig. Chelsea kampen hvor han kommer på siden og kun skal treffe mål er en typisk sjanse hvor en spiss skal score, ihvertfall treffe målet.

 

prof: Selvfølgelig så er nok Giroud løsningen nå som Walcott ikke vil skrive under på ny kontrakt. Giroud har også bedre forutsetninger for å bli en spiller Arsenal kan ha nytte av, men han er allikevel avhengig av å finne formen fort. Ettersom dere har mangel på spisser som kan gjøre en god jobb. Får dere inn en god spiss i Januar vinduet så kan ting se annerledes ut, forutsatt at Giroud ikke løsner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Llorentes kontrakt går ut ved sesongslutt.

 

Har virkelig ikke lyst på Llorente til Arsenal.

 

Arsenal sin spillestil skriker etter en rask og teknisk spiss. Trenger nødvendigvis ikke å være Walcott/Henry rask, men raskere enn Giroud og da særlig Llorente. Jovetic er en meget god blanding, men han vil nok trenge noen sesonger på å utvikle seg til å bli en storscorer. Benzema er en drømmesignering (har en perfekt blanding av alt i mine øyne) og ditto det samme med Falcao. Dog er en fellesnevner at de alle koster flesk. Noe som gjør de utilgjengelige på tross av at laget skriker etter en spiller av deres kaliber.

 

Når det gjelder laget mot United så håper jeg det blir seende ut som dette:

 

Mannone (Szczesny)

 

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Sagna

 

Wilshere - Arteta

 

Walcott - Arshavin - Cazorla

 

Podolski

 

På tide at Podolski blir flyttet vekk fra kanten og på tide at Arshavin får en kamp i sin beste posisjon. Tror også Cazorla vil nyte å kunne dele det kreative ansvaret med russeren.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Det er vel sånn at alle spillere i Spania har en klausul, men det betyr ikke nødvendigvis at klubbene ikke vil selge for en lavere pris. Når det er sagt, så er nok dessverre Falcao litt utenfor vår rekkevidde. Som sagt er han en våt drøm, men jeg tviler på at han noen gang vil bli noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Prislappen på Falcao er hvertfall rundt £30-35M +/-. Så en våt drøm forblir han nok. Forbanner den dagen han gikk til Porto. Vi var kraftig linket med han før han signerte for de..

 

Ellers ryktes at Benzema er på vei ut av Real Madrid og det er vel en dårlig skjult hemmelighet at Wenger er en stor fan av Benz'ern, men han vil trolig koste minst £20M og har vel også ufattelig høy ukeslønn kontra hva klubben tilbyr sine spillere. Så det utelukker vel han.

 

Så av drømmekjøpene er det kun Jovetic som jeg anser som en smule "realistisk" tatt i betraktning av de andre. Vil trolig koste rundt £20M han også, men han vil trolig ikke kreve en astronomisk lønning som f.eks. Benzema ville gjort.

 

Får man samtidig inn Isco/Adrian Lopez til å bekle en av kantene så kan vi nok bite godt fra oss. Særlig hvis Wilshere er tilbake for fullt og vi ikke blir bitt av skadebasillen..

Lenke til kommentar

Synes en ny keeper er viktigere enn en ny kantspiller (med mindre Walcott blir solgt). Orker ikke tanken på flere kamper med Mannone eller Fabianski i mål. På venstrekanten bør Podolski være selvskreven. Han har hatt en formdupp i det siste, men det skyldes mest sannsynlig at Gibbs er skadet. Der Gibbs liker å spille bredt og strekke forsvarsfireren til motstanderen, trekker Santos inn mot midten og gjør livet veldig vanskelig for Poldi. Walcott bør være førstevalg på høyrekanten dersom han vil forlenge. I bakhånd har vi Chambo (fortsatt et av balløyas ypperste talenter, selv om formen ikke er helt på topp for tiden), Arshavin, Gervinho, Ramsey og en ekstremt spennende Gnabry. Tar i mot en eventuell ny signering med åpne armer, men som sagt synes jeg keeperplassen bør prioriteres.

 

Tok meg for øvrig en kikk på morgendagens kamper, og ser at dersom Liverpool slår Everton, West Bromwich taper poeng borte mot Newcastle, Tottenham taper poeng borte mot Southampton og United slår Chelsea, så vil vi ligge på fjerdeplass, syv poeng fra toppen. Ikke et forferdelig utgangspunkt med tanke på at skadede nøkkelspillere er på vei tilbake og formen bare kan gå oppover! Ser også at det kun er Chelsea som har sluppet inn like få mål som oss, og det med én kamp mindre spilt. Boulds defensive arbeid har utvilsomt hjulpet oss. Spesielt med tanke på at de aller fleste baklengsmålene våre skyldes individuelle feil og ikke kollektivt svakt forsvarsspill.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Helt enig med at keeper absolutt er der vi trenger forsterkning mest.

 

Jeg synes Cazorla kan få starte på benken i CL kampen da han ikke har vist skremmende form de siste kampene, og skulle gjerne sett at Arshavin fikk gå inn i den rollen da.

 

Artig at du klarer å se frem i tid for hvordan Cazorla vil prestere i kampene før neste CL kamp. For den neste CL kampen er ikke før 21 november ;)

 

Mot Reading i Capital One Cupen så er han nok på benken eller blir hvilt totalt uansett. :p

 

Ellers syntes jeg en keeper er minst like viktig som en kantspiller og spiss. Podolski på venstrekanten fungerer til tider, men som oftest så blir det mye støttepasninger og en til tider ekstrem Gibbs som gjør at han presterer OK. Hvor ofte ser man Podolski gå forbi en spiller eller to ute på kanten før han skjærer inn? Det er ikke en ting han har i våpenlagret sitt (arsenalet) og det ender opp med at vi blir fryktelig forutsigbare på venstresiden vår.

 

I midten derimot så kommer han mer til liv. Der han som oftest bruker fart og kroppsfinter/små touch i høy fart til å forsere forbi motspillere. Noe som egentlig har vært hans varemerke helt siden jeg så han i Köln for første gang. På venstrekanten så syntes jeg hans talent blir helt utvannet og ødelagt. Formduppen hans kom også forøvrig før Gibbs ble skadet..

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Jeg synes Cazorla kan få starte på benken i CL kampen da han ikke har vist skremmende form de siste kampene, og skulle gjerne sett at Arshavin fikk gå inn i den rollen da.

 

Artig at du klarer å se frem i tid for hvordan Cazorla vil prestere i kampene før neste CL kamp. For den neste CL kampen er ikke før 21 november ;)

 

Dere møter Schalke 6. november.

Lenke til kommentar

Helt enig med at keeper absolutt er der vi trenger forsterkning mest.

 

Jeg synes Cazorla kan få starte på benken i CL kampen da han ikke har vist skremmende form de siste kampene, og skulle gjerne sett at Arshavin fikk gå inn i den rollen da.

 

Artig at du klarer å se frem i tid for hvordan Cazorla vil prestere i kampene før neste CL kamp. For den neste CL kampen er ikke før 21 november ;)

 

Mot Reading i Capital One Cupen så er han nok på benken eller blir hvilt totalt uansett. :p

 

Ellers syntes jeg en keeper er minst like viktig som en kantspiller og spiss. Podolski på venstrekanten fungerer til tider, men som oftest så blir det mye støttepasninger og en til tider ekstrem Gibbs som gjør at han presterer OK. Hvor ofte ser man Podolski gå forbi en spiller eller to ute på kanten før han skjærer inn? Det er ikke en ting han har i våpenlagret sitt (arsenalet) og det ender opp med at vi blir fryktelig forutsigbare på venstresiden vår.

 

I midten derimot så kommer han mer til liv. Der han som oftest bruker fart og kroppsfinter/små touch i høy fart til å forsere forbi motspillere. Noe som egentlig har vært hans varemerke helt siden jeg så han i Köln for første gang. På venstrekanten så syntes jeg hans talent blir helt utvannet og ødelagt. Formduppen hans kom også forøvrig før Gibbs ble skadet..

 

Han tenker nok på CoC nå i midtuka.

 

En ting som vises tydelig er at taktikken vi kjører ikke passer til spillematerialet. Podolski fungerer ikke som venstrekant og Ramsey er ingen kant overhodet. Giroud trenger en partner. Han blir veldig ofte isolert.

 

2 kanter som vet hva de gjør hadde vært gull. I tillegg til en habil venstreback og en klassekeeper. Da snakker vi. Kanskje.

 

Denne var morsom synes jeg:

Wenger om Wilshere: I also felt the confidence of the team was a bit jaded and sometimes players with experience and quality give a bit of a lift as well.

 

Ironisk at Wilshere som er 20 og har 1 sesong under beltet på førstelaget blir sett på som "experienced".

 

Uansett, Wenger bekrefter at Wilshere hviles i midtuka.

 

Paul Merson er en festlig fyr

Santi Cazorla must be already wondering how long he has to stay at Arsenal. They are a one-man team at the moment – and that’s a big worry for me.

 

Tror det skal ta litt mer enn 2 (flaue) tap før man som ny spiller vurderer situasjonen.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Artig at du klarer å se frem i tid for hvordan Cazorla vil prestere i kampene før neste CL kamp. For den neste CL kampen er ikke før 21 november ;)

 

Det var jeg som bomma på når kampen var og tenkte den var til uka.

Uansett, Cazorla kan godt få hvile litt nå da han ikke har hvilt mye siden han kom, og har på ingen måte vist glimrende form de siste kampene.

.

Lenke til kommentar

Jeg synes Cazorla kan få starte på benken i CL kampen da han ikke har vist skremmende form de siste kampene, og skulle gjerne sett at Arshavin fikk gå inn i den rollen da.

 

Artig at du klarer å se frem i tid for hvordan Cazorla vil prestere i kampene før neste CL kamp. For den neste CL kampen er ikke før 21 november ;)

 

Dere møter Schalke 6. november.

 

Damnit. Skylder på painkillersene jeg går på for at jeg ikke klarte å se det. :p

 

Artig at du klarer å se frem i tid for hvordan Cazorla vil prestere i kampene før neste CL kamp. For den neste CL kampen er ikke før 21 november ;)

Det var jeg som bomma på når kampen var og tenkte den var til uka.

Uansett, Cazorla kan godt få hvile litt nå da han ikke har hvilt mye siden han kom, og har på ingen måte vist glimrende form de siste kampene.

 

Bomma jeg også så :p

 

Enig der, men han får hvilt seg i midtuka nå så det burde gå greit. Det jeg syntes vi mangler er kreativitet fra en av kantspillerene. Arsenal under Wenger har nærmest alltid spilt med 1 kreativ kantspiller som kunne hjelpe f.eks. Bergkamp, Cesc eller nå Cazorla med å lette presset ved at de var i stand til å skape magi de også. Overmars/Ljungberg/Pires/Reyes/Hleb/Rosicky/Nasri/Arshavin er eksempler på kantspillere som gjorde dette, men pdd. så har vi en klar mangel der syntes jeg.

 

Syntes også kantspillerene våre mangler x-faktoren som generelt sett de fleste gode kantspillere skal ha (Gervinho til nøds og Theo har den x-faktoren, men han viser den ikke så ofte. Og uansett så er han på vei ut virker det som). Podolski har den x-faktoren når han trekker inn sentralt, men ute på kanten så blir han forutsigbar og lett å ta ut. Chamberlain har helt klart en x-faktor, men han er ung og ustabil og har vel egentlig ikke hatt en god kamp siden Milan hjemme..

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Tok meg for øvrig en kikk på morgendagens kamper, og ser at dersom Liverpool slår Everton, West Bromwich taper poeng borte mot Newcastle, Tottenham taper poeng borte mot Southampton og United slår Chelsea, så vil vi ligge på fjerdeplass, syv poeng fra toppen.

 

Lurer på om jeg skal sette en slant ;)

post-130816-0-21538600-1351418916.png

Endret av Urmaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...