Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste problemet jeg ser med laget slik sett er at det er for lite defensivt.

Wilshere - Ramsey - Randall - Merida er offensivt som pokker. Hadde blitt knust av et lag med litt offensiv kraft. Altså, hvilket som helst lag på topp 10 i PL.

Men det problemet er egentlig ikke relevant, for hvis vi hadde spilt mot et topp 10 lag i PL, hadde vi neppe spilt med den midtbanen.

 

Nå blir det Vela-trykk på hjemmedrakten i år, han har overbevist meg nok nå. :)

Lenke til kommentar

Tja må jo det :p bevares, 6-0 mot Sheffield er et godt resultat, men de hadde jo ingenting å vise til. Tror laget ville slitt mot et mye bedre lag. Si West Ham eller Aston Villa f.eks. Alle ser vel at dette laget er litt vel offensivt? :) Et anket i midten der + en god høyreback så hadde det blitt bra.

 

Er vel ikke direkte negativt heller, men som en obs eller litt "kritikk". Det må vel være lov ;)

 

Godt peong Hegland. Det håper jeg også Wenger ser. Eller det vet jeg nok at han ser.

 

En slik midtbane: Wilshere - Ramsey - Song - Merida hadde jeg ikke hatt noe i mot ;) Så har vi Randall og Coquilan (eller hva faen han heter) i bakhånd.

 

Forsvaret slik det er nå er noe tynt. Må vel klaske på med en førstelagsspiller eller 2.

Sagna/Eboue - Djourou - Hoye - Gibs/Silvestre ville vel funka? Eller hva?

 

 

Vela burde få spille på førstelaget mer. Greit at Adebayor og RvP er gode de, men det er lov å bytte før det har gått 80 min. Vela må også gjerne få prøve seg mot kamper som Hull osv.

 

Og: Har sinnsykt lyst på drakt nå. Med Vela på hjemmedrakten og Wilshere på bortedrakten. Har lyst på Nasri også, men det får vel vente ;)

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Hehe, joda greit nok. Men hva er alt maset om et anker egentlig, se på United, de har ikke spilt med noe anker på flere år og gjør det likevel veldig bra. Jeg har ennå ikke etablert noe fast mening om hvorvidt Ramsey er mest offensiv eller defensiv, selv om det virker som om han er sterkest offensivt, men likevel er han vel ikke så ille defensivt. Er jo ikke uten grunn han blir kalt Rambo? :p Forresten hører jeg at Coquelin gjorde sakene sine bra. Gleder meg til å se mer fra han.

Lenke til kommentar

Indeed. Wenger har jo sagt at Vela vil få plass i laget. Men han er enda ung og har ikke allverdens PL erfaring enda. De vi garantert får se mer fra er han, Wilshere, Ramsey, Merida og Coquilææææ.

 

Vel, United har da Fletcher, Hargreaves og Carrick. Mer defensive typer enn offensive. Ramsey er vel hverken rent defensiv eller offensiv. Mer slik som Flamini fungerte i gjor.

 

Det som skiller oss fra Man U er et meget godt stopperpar i Rio + Vidic.

Lenke til kommentar
Det som skiller oss fra Man U er et meget godt stopperpar i Rio + Vidic.

Derfor har de sluppet inn dobbelt så mange mål som oss med en kamp mindre spilt? Måtte bare. :p Nei, skjønner hva du mener, men Toure + Gallas er ikke akkurat Titus Bramble og en random Derby-forsvarer heller. Vår offensive stil veier nesten opp for våre defensive mangler. Hadde vi hatt et bedre stopperpar hadde laget vært perfekt, og det er jo ingenting som er perfekt i verden. ;)

Lenke til kommentar

Først, la meg gratulere dere med nok en god kamp. 6-1 står det respekt av, selv om dere ikke møtte en PL motstander. Sheffield er sterkere enn Crewe, som klarte å ryste Liverpool lenge, for å sette det litt i perspektiv.

 

Men må innrømme at jeg drar litt på smilebåndet når enkelte her drar sammenligninger med Man Utd. "Det som skiller oss fra Man U er et meget godt stopperpar i Rio + Vidic." - Dette er selvsagt bare vås. Tror de aller fleste er enige om at United på papiret har et mye sterkere lag pr. dags dato over hele fjøla enn Arsenal. Det betyr ikke at United er et så mye bedre lag, for all del, men spiller for spiller er det ganske stor forskjell.

 

Uniteds unggutter spillte forresten en god kamp mot boro i dag og det kunne lett vært 4-5 goaler der.

 

Må si at jeg har enorm respekt for det A. Wenger har gjort i Arsenal og det ser ut som den fine fotballen blir å se på Emirates i lang tid fremover. Gunners er et lag for fremtiden, men det er Man Utd også. Er vel egentlig Chelsea som sliter litt der, med mange eldre spillere.

 

Status sålangt er i mine øyne at Arsenal har spillt den vakreste fotballen til nå i år, men det skal vel sies at dere ikke har møtt allverdens motstand enda.

 

:)

Endret av Gamebatov
Lenke til kommentar

For det første. 6-0

 

For det andre har ikke "United på papiret har et mye sterkere lag pr. dags dato over hele fjøla enn Arsenal."

 

Clichy og Sagna er bedre enn backene deres (selv om Evra og Clichy er meget like). Fabregas er bedre enn alle deres sentrale midtbanespillere samtidig som RvP og Adebayor er bedre spisser enn Tevez, Rooney og Berbatov. (RvP er litt tvilsom, men tar han med for sikkerhetsskyld.

 

Dere har bedre stoppere. Dere har bedre vinger. Noe mer enn det er det virkelig ikke. Det er ikke snakk om "hele fjøla".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...