MartinF Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) For meg synes jeg at Walcott bør få en sjanse i toppen, så han kan overbevise oss. Hva har vi å tape for? Vi bør la ham å prøve seg i ligacupen f.eks. Helt enig. Artig at alle ’vi’ sitter her å sier at han ikke kan spille midtspiss, uten at noen av oss har sett han gjøre det. Gervinho spiller jo midtspiss for oss til tider for faen, la nå Theo få prøve seg! Theo er rask, ekstremt god i bakrom, han har vist at han kan å avslutte. Hvilke argumenterer har dere for at han definitivt ikke kan spille midtspiss? Endret 24. september 2012 av MartinF Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Hvis vi hadde spilt CL-finale i morgen ville jeg foretrukket Walcott som midtspiss foran både Giroud og Gervinho. Jeg er enig med deg, MartinF, han har ekstremkvaliteter vi kan få bruk for. 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Når motstanderlaget ligger med forsvarsrekka på midtbanen så er Walcott en glimrende spiss. Så lenge et lag forsvarer seg fornuftig er han ikke fullt så god. Jeg mener han mangler både fysikk og teknikk for å bekle spissrollen, men for all del han må gjerne overbevise meg annerledes. Endret 25. september 2012 av archongamer Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Tror Walcott kan gjøre det meget godt som midtspiss for oss, men han vil selvfølgelig ikke være en spiller som vinner hodedueller o.l., men for Arsenal de siste 15-16 årene har aldri hodespill fra spissene noe som har gjort oss særlig godt (bortsett fra et par mål fra Adebayor) og innleggene våre er som regel bare dritt når de blir slått i "hodehøyde". Lave harde innlegg er der vi har hatt størst suksess og slik sett vil ikke akkurat størrelsen ha noe å si. I rotasjon med Giroud på topp så tror jeg Walcott kunne gjort det meget godt for oss. Håper Giroud og Walcott starter på topp sammen i en 4-4-2 mot Coventry hvertfall. Vi har ikke akkurat noe å tape på det. Martinez Yennaris - Djourou - Koscielny/Miquel - Santos Chamberlain - Ramsey - Coquelin - Arshavin Giroud - Walcott Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Ja, det er helt greit men poenget er at han aldri burde sagt noe sånt til media. Tja, jeg har egentlig ikke noe særlig imot litt ærlighet i media så lenge han ikke på noen måte legger press på klubben. Tvert imot så ytrer han faktisk et ønske om å bli en Arsenal-legende. Jeg har alltid oppfattet ham som en fornuftig kar, så jeg forventer fortsatt at han vil forlenge kontrakten til slutt. Edit: Huff da. Wojciech i protective boot. Tror du fortsatt at Wenger har diktet opp en skade på grunn av en ubetydelig tabbe og noen dårlige utspill, Benbjo? For the record: Hadde jeg lagt ut et slikt bilde der man ikke ser ansiktet eller noe på spilleren hadde jeg fått huden full. 3 Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Når motstanderlaget ligger med forsvarsrekka på midtbanen så er Walcott en glimrende spiss. Så lenge et lag forsvarer seg fornuftig er han ikke fullt så god. Jeg mener han mangler både fysikk og teknikk for å bekle spissrollen, men for all del han må gjerne overbevise meg annerledes. Glem ikke fotballforståelse, mtp. plassering etc. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Ja, det er helt greit men poenget er at han aldri burde sagt noe sånt til media. Tja, jeg har egentlig ikke noe særlig imot litt ærlighet i media så lenge han ikke på noen måte legger press på klubben. Tvert imot så ytrer han faktisk et ønske om å bli en Arsenal-legende. Jeg har alltid oppfattet ham som en fornuftig kar, så jeg forventer fortsatt at han vil forlenge kontrakten til slutt. Edit: Huff da. Wojciech i protective boot. Tror du fortsatt at Wenger har diktet opp en skade på grunn av en ubetydelig tabbe og noen dårlige utspill, Benbjo? For the record: Hadde jeg lagt ut et slikt bilde der man ikke ser ansiktet eller noe på spilleren hadde jeg fått huden full. Du hadde vel også skrevet en kommentar til bilde som feks "Szczesny ute resten av sesongen. I år rykker vi ned". 6 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) “We do a lot of defensive work as a whole team, as a whole unit, getting your positions, getting into the habit, which we never really had before,” Walcott har snakket med ESPN om Steve Bould og det er ikke rart vi har slitt defensivt tidligere om det han sier stemmer. Var nok på høy tid å bytte ut Pat Rice, selv om han har gjort en fantastisk jobb for klubben, Endret 25. september 2012 av archongamer 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Ja, det er helt greit men poenget er at han aldri burde sagt noe sånt til media. Tja, jeg har egentlig ikke noe særlig imot litt ærlighet i media så lenge han ikke på noen måte legger press på klubben. Tvert imot så ytrer han faktisk et ønske om å bli en Arsenal-legende. Jeg har alltid oppfattet ham som en fornuftig kar, så jeg forventer fortsatt at han vil forlenge kontrakten til slutt. Edit: Huff da. Wojciech i protective boot. Tror du fortsatt at Wenger har diktet opp en skade på grunn av en ubetydelig tabbe og noen dårlige utspill, Benbjo? For the record: Hadde jeg lagt ut et slikt bilde der man ikke ser ansiktet eller noe på spilleren hadde jeg fått huden full. Du hadde vel også skrevet en kommentar til bilde som feks "Szczesny ute resten av sesongen. I år rykker vi ned". Nei, Szczesny er ikke en "make or break" spiller. Sist sesong var han en av de dårligste keeperene i PL, så jeg ville heller "jublet". Forresten, sist vi hadde en spiller i en slik støvel var han ute lenge. Endret 25. september 2012 av Benbjo Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Nei, Szczesny er ikke en "make or break" spiller. Sist sesong var han en av de dårligste keeperene i PL, så jeg ville heller "jublet". Say what? Mener du det? 3 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Nei, Szczesny er ikke en "make or break" spiller. Sist sesong var han en av de dårligste keeperene i PL, så jeg ville heller "jublet". Say what? Mener du det? Ser man på statistikkene så tilsier det at Szczesny ikke var så god, men når man så hvordan forsvaret opptrådde og mange av de redningene Szczesny gjorde så hadde han en temmelig god sesong. Latterlig hvor mange alene med keeper sjanser motspillerene fikk mot oss i fjor for å ikke snakke om hvor mange som fikk ladet skuddfoten sin uten noe som helst press fra 16-20 meter. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Nei, Szczesny er ikke en "make or break" spiller. Sist sesong var han en av de dårligste keeperene i PL, så jeg ville heller "jublet". Say what? Mener du det? Ser man på statistikkene så tilsier det at Szczesny ikke var så god, men når man så hvordan forsvaret opptrådde og mange av de redningene Szczesny gjorde så hadde han en temmelig god sesong. Latterlig hvor mange alene med keeper sjanser motspillerene fikk mot oss i fjor for å ikke snakke om hvor mange som fikk ladet skuddfoten sin uten noe som helst press fra 16-20 meter. Hvilken statistikk er det? For ja, du kan ikke se på keeperstatistikken alene. Vi var dårlig organisert defensivt. Jeg skjønner ikke hvordan en keeper som gjorde redninger som dobbelredninga på anfield, eller strafferedninga mot udinese, kan betegnes som en av PLs dårligste. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Nei, Szczesny er ikke en "make or break" spiller. Sist sesong var han en av de dårligste keeperene i PL, så jeg ville heller "jublet". Say what? Mener du det? Ser man på statistikkene så tilsier det at Szczesny ikke var så god, men når man så hvordan forsvaret opptrådde og mange av de redningene Szczesny gjorde så hadde han en temmelig god sesong. Latterlig hvor mange alene med keeper sjanser motspillerene fikk mot oss i fjor for å ikke snakke om hvor mange som fikk ladet skuddfoten sin uten noe som helst press fra 16-20 meter. Hvilken statistikk er det? For ja, du kan ikke se på keeperstatistikken alene. Vi var dårlig organisert defensivt. Jeg skjønner ikke hvordan en keeper som gjorde redninger som dobbelredninga på anfield, eller strafferedninga mot udinese, kan betegnes som en av PLs dårligste. Shots to save ratioen er det vel. Szczesny hadde vel rundt 66-68% der. Noe som kom av at han ble rævkjørt til de grader av forsvaret sitt (høy linje eller personlige feil som f.eks. selvmål eller overivrige forsvarsspillere). Strafferedningen mot Udinese (som praktisk talt sikret CL deltakelse), redningen mot Sunderland (han hadde 3 matchvinnende redninger i den kampen forøvrig), dobbelredningen mot Liverpool også hadde han en helt vanvittig redning som minnet om Seaman sin legendariske redning, men klarer ikke å huske hvilket lag det var mot.. At Szczesny er vår beste keeper med klar margin er jeg 100% sikker på, men det tilsier ikke at han er en keeper som ikke kan og burde utvikle seg og bli langt bedre, men pdd. så er det latterlig å "juble" som Benbjo ville gjort eller gjør om Szczesny er ute i lang tid. Er det samme som om vi skulle juble over å miste Arteta eller Cazorla i en god stund. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 juble var i hermetegn av en grunn. Jeg synes ikke det er særlig forskjell på keeperene våre i grunn. Polakken sin tabbe var mye styggere enn Mannone sin nå i helgen. Mannone hadde ikke tatt headingen til Lescott uansett. Målet kom etter dårlig organisering på dødball (som forøvrig var billig). Ellers har Mannone fremstått bra. Hadde et par gode redninger mot City. Ergo, jeg ville ikke reagert særlig på en langtidsskade på Szczesny. Mere skuldertrekk fra min side. En keeper har alltid flere gode redninger i løpet av en sesong. Det sier seg selv. 3 Redninger ila en sesong er selvsagt ikke godt nok når antall tabber er over tosifret (nå mener jeg ikke bare tabber som fører til mål, men generelt stygge involveringer. Noe Szczesny har mange av). Andre lag har keepere som Hart som gjøre verdensklasseredninger nesten hver kamp. 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hart gjør verdensklasseredninger i nesten hver kamp? Vel det kommer ann på hva man definerer som verdensklasse i så fall. Hart er ligaens beste keeper og gjør mange gode redninger, men at han gjør flere verdensklasseredninger i løpet av en kamp er jo å overdrive noe veldig. Som oftest så gjør han gode redninger, men iblant (og på riktig tidspunkt) så gjør han en redning som er verdensklasse. De tre nevnte redningene er redninger som en keeper veldig sjeldent gjør. Szczesny gjorde til vanlig mange veldig gode redninger som f.eks. flesteparten av keeperene i Premier League ikke ville gjort, men når det kom til stykket så ble han veldig isolert av forsvaret sitt og alene med keeper situasjoner så er det ikke mye annet en keeper kan gjøre enn å gjøre seg stor og håpe spissen driter seg ut. Slik var det sjeldent for oss i fjor. At Mannone sin tabbe ikke er like stor som Szczesny sin er selvfølgelig helt klart, men Mannone er usikker på alt annet han foretar seg bortsett fra redninger når han står på streken. Hver gang det kommer en ball inn i feltet så kan man se at Mannone er ukomfortabel. Han er faktisk så ille i feltet at jeg heller ville byttet han ut med Fabianski til tross om han hadde en dårlig dag i forkant. Szczesny manger litt på utspark, men det er ikke ofte han gjør tabber til tross for at han kun er 22 år gammel. Se på De Gea i forhold. Gutten gjorde flere tabber i sine 4 første ligakamper enn hva Szczesny har gjort totalt sett, men grunnet omstendighetene så hadde De Gea tilfeldightene på sin side mens Szczesny sine tabber alle endte på verst mulig måte. Og alle husker heller den ene tabben som gjorde at man tapte et poeng enn den redningen som sikret oss 3 poeng eller 1 poeng. 3 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Kampen i kveld sendes på Arsenal Player for de som er interessert. £1.50 for tilgang for de som ikke allerede er medlem. http://player.arsenal.com/ Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Sendes den med bilde? Trodde det kun var radio? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 My bad, er bare lyd ja. Jeg mente bestemt at de sendte live, siden det er en cupmatch. Men da så. Se bort fra posten min! Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Arsenal Player Radio er kos. Tenker jeg har den i bakgrunn sammen med Borderlands 2 = helaften. Sikkert gammelt nytt for de fleste her, men jeg har hørt denne på repeat hele uka. Jeg holder på å bli sinnssyk men jeg klarer ikke stoppe. http://www.youtube.com/watch?v=ShvJT5_ogCI Endret 26. september 2012 av Prinz Poldi 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå