MartinF Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jamie Sanderson skriver en artikkel på Jack Wilshere i dag. Wenger forventer at Wilshere er klar for å spille igjen om en måneds tid. Regner med han vil bli matchet rolig fra start av, men dette er utrolig gode nyheter for oss! http://bit.ly/PWXgza Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Ikke for å være negativ, men jeg er redd for presset som kommer til å bli lagt på Wilshere's skuldre. Se på Ramsey. Han har enda ikke klart å finne formen han hadde før skaden og blir buet ut og alt mulig. Er redd Wilshere får oppleve det samme om han ikke slår til i samme sekund han spiller igjen. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Du aner ikke hvordan Wilshere er etter skaden, ingen av oss gjør. La han få spille før du begynner å kritisere han. Jeg sier ikke at du har feil, men jeg gleder meg ekstremt mye til å se Jack spille fotball igjen og vi er nødt til å gi han tid. Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Ikke for å være negativ, men jeg er redd for presset som kommer til å bli lagt på Wilshere's skuldre. Se på Ramsey. Han har enda ikke klart å finne formen han hadde før skaden og blir buet ut og alt mulig. Er redd Wilshere får oppleve det samme om han ikke slår til i samme sekund han spiller igjen. Skjønner hva du mener, men: Wilshere holdt et mye høyere nivå før skaden, enn det Ramsey gjorde før sin skade. Og Ramsey har vel ikke holdt så ekstremt mye høyere nivå enn det han gjør nå? Supporterne vet hvor god Wilshere er, og de vet også at han trenger tid på å komme seg. Ingen forventer at han skal være tilbake i toppform fra første kamp. I tillegg så ser jeg ikke hvorfor det skal være så ekstremt press på han når han kommer tilbake. Midtbanen vår klarer seg uten han, og han kommer til å bli brukt forsiktig i starten. Var noe helt annet med Ramsey da han kom tilbake til klubben etter skaden, og Fabregas hadde reist. Folk forventet jo omtrent at Ramsey skulle fylle tomrommet etter Cesc. Nå har vi en sterk 3er i Santi, Diaby, Arteta på midten, og ikke et skrikende behov for at Wilshere skal komme inn å redde oss. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Tja ...med Cazorla på banen, er det vel egentlig ikke noe behov for Arteta der. Ikke i den rollen han har fått nå, som holdende midtbane, i hvert fall. Hvis vi i stedet kjører en oppstilling med 2 playmakere og 1 sittende, defensiv midtbane, derimot ... Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Tja ...med Cazorla på banen, er det vel egentlig ikke noe behov for Arteta der. Ikke i den rollen han har fått nå, som holdende midtbane, i hvert fall. Hvis vi i stedet kjører en oppstilling med 2 playmakere og 1 sittende, defensiv midtbane, derimot ... Vi har ingen defensive midtbanespillere i laget som er god nok og kan kle den rollen dessverre. Derimot: Når Wilshere kommer tilbake så kan man alltids dytte Cazorla ut på venstrekanten. Både Wilshere, Cazorla og Diaby er dynamiske spillere som dekker mye rom (samme med Arteta, men mtp. at han må spille en mer holdende rolle så må han nok holder seg mer til det defensive). Altså vil de ikke holde en fast posisjon og rotere mellom seg. Cazorla har vist i Malaga at han bekler en playmaker rolle på kanten veldig veldig bra. Og mtp. den friheten han vil få gleden av å oppleve i Arsenal og måten Gibbs angriper på så tror jeg det kan bli veldig bra. Szczesny Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs Diaby - Arteta Gervinho - Wilshere - Cazorla Giroud Selvfølgelig bare hypotetisk sett. Hvis Gervinho ikke har funnet godformen og Podolski fortsetter i samme spor så blir det nok Cazorla på høyre og Podolski på venstre. Muligens Podolski eller Walcott på topp også hvis Giroud fortsatt ikke har slått til, men da må det en liten tweak til for å få formasjonen til å fungere mtp. at Podolski og Walcott er veldig forskjellige fra Giroud. En annen ting er også at Giroud ikke helt kommer til rette i dagens lag, men jeg tror at med Wilshere ute på banen så vil løpene Giroud gjør bli plukket opp langt oftere og dermed komme til flere sjanser. Eneste jeg frykter er en skade på samtlige av spillerene i førstelaget. Bak de er det ikke tilnærmet samme kvalitet (bortsett fra høyrekanten der vi har Gervinho, Walcott og Chamberlain som kan spille samt midtforsvaret). Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Tja ...med Cazorla på banen, er det vel egentlig ikke noe behov for Arteta der. Ikke i den rollen han har fått nå, som holdende midtbane, i hvert fall. Hvis vi i stedet kjører en oppstilling med 2 playmakere og 1 sittende, defensiv midtbane, derimot ... Hva mener du? Jeg synes Arteta gjør en strålende jobb som holdende. Kanskje den mest disiplinerte spilleren vi har i stallen, og det er ekstremt viktig i den rollen. Han kan takle, følger løp og dekker rom bra, og kanskje det beste med å bruke han i den rollen er at han så og si aldri mister ballen, og har en pass success på 93%. Tror tiden der eneste kravene for å spille "DM" er å være sterk og god til å takle er over. Man er nødt til å ha en veldig disiplinert spiller med pasningskvaliteter og overblikk som kan vinne ballen, og spille den videre uten å miste den i noe som er en ekstremt kritisk fase. Mister man ball der blir det garantert farlig. Arteta som disiplinert, holdende midtbanespiller. Diaby som sterk box-to-box spiller. Cazorla som kreativ kraft og playmakeregenskaper. Synes det er en meget sterk midtbane, ihvertfall hvis Diaby holder nivået oppe. Mye bedre enn Uniteds Cleverly-Carrick-Kagawa. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Du aner ikke hvordan Wilshere er etter skaden, ingen av oss gjør. La han få spille før du begynner å kritisere han. Jeg sier ikke at du har feil, men jeg gleder meg ekstremt mye til å se Jack spille fotball igjen og vi er nødt til å gi han tid. Eh? Jeg kritiserte ham ikke at all. Jeg ga uttrykk for en generell bekymring for at supporterne skal forvente for mye av ham og dermed fort bli utålmodige skulle han ikke prestere. Se i Wilshere-tråden på AM f.eks så ser du hva jeg mener. Jeg dro frem Ramsey som et eksempel, men kunne like gjerne dratt frem Eduardo, Diaby og Rosicky som har fått "høre det" av ulike grunner. Eduardo og Rosicky fordi de har var ekstremt varierende i prestasjonene etter comeback. Diaby fordi han er/var mye skadet og muligens pga varierende prestasjoner når han er skadefri. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Tja ...med Cazorla på banen, er det vel egentlig ikke noe behov for Arteta der. Ikke i den rollen han har fått nå, som holdende midtbane, i hvert fall. Hvis vi i stedet kjører en oppstilling med 2 playmakere og 1 sittende, defensiv midtbane, derimot ... Hva mener du? Jeg synes Arteta gjør en strålende jobb som holdende. Kanskje den mest disiplinerte spilleren vi har i stallen, og det er ekstremt viktig i den rollen. Han kan takle, følger løp og dekker rom bra, og kanskje det beste med å bruke han i den rollen er at han så og si aldri mister ballen, og har en pass success på 93%. Tror tiden der eneste kravene for å spille "DM" er å være sterk og god til å takle er over. Man er nødt til å ha en veldig disiplinert spiller med pasningskvaliteter og overblikk som kan vinne ballen, og spille den videre uten å miste den i noe som er en ekstremt kritisk fase. Mister man ball der blir det garantert farlig. Arteta som disiplinert, holdende midtbanespiller. Diaby som sterk box-to-box spiller. Cazorla som kreativ kraft og playmakeregenskaper. Synes det er en meget sterk midtbane, ihvertfall hvis Diaby holder nivået oppe. Mye bedre enn Uniteds Cleverly-Carrick-Kagawa. Jeg mente om vi bytter til 1 sittende dm bak en box-to-box og en mer offensiv playmaker. Da kan Arteta få den sentrale playmakerrollen, og Cazorla en playmaker kant-rolle. Har der backup i Arshavin (dersom hvis osv). Eller Arteta og Cazorla kan roteres i den sentrale rollen. Diaby som box-to-box ... og så er det bare å finne en passende dm. Jeg tenker fremtidig, ikke akkurat nå, men som sagt, jeg ser gjerne for meg Coq som ren dm. Jeg tror han har det som skal til. Jeg synes nemlig det er bedre med 2 spillere med en offensiv playmakerrolle på banen, enn bare 1. Med bare 1 er det for lett for motstanderne å finne ut hvem de må legge press på, og passe på. Med 2 så må de hele tiden foreta et valg. Se på Barca, de har til enhver tid både 2, 3 og til og med 4 playmakere på banen. Motstanderne må hele tiden passe på at ingen av dem får for mye rom og tid - noe som er ganske håpløst. Der Arteta ligger nå, så blir han for dyp og har for mange defensive oppgaver til å være veldig effektiv som playmaker, etter min mening. Endret 3. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 http://www.youtube.com/watch?v=RH2qswi63R0 Kommer ikke over hvor syk Diaby var igår. Fortsetter han sånn kan han fort bli en nøkkelspiller for oss denne sesongen. Håper han holder seg skadefri og lykkes, hadde vært utrolig morsomt og synes han fortjener en god sesong nå. Sjekk ut 3:12. Helt drøyt å se hvordan han tar med seg ballen fra langt inne på vår banehalvdel, fosser fremover og setter opp en av kampens største sjanser (som Giroud bommet på). Synes han virker mer moden eller noe, satser på at han kan være mer stabil i prestasjonene enn han var før. Helt enig med deg. Og angående sjansen på 3:12, sjekk Sahin, spilleren som liksom skulle komme til oss (og ta plassen til Diaby?). Se hvor likegyldig han jogger etter! Ah, det er så rått og ha en midtbane bestående av Diaby, Arteta og Cazorla. Den er så jævli komplett. Sånn som det er nå, så savner jeg ikke Songs vågale stil, kombinert med tregheten hans. Han har faktisk kosta oss en del baklengs. Men det er klart, vi kunne hatt en utrolig dybde i stallen med han tilstede. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg vil nok se en halv sesong med en Diaby som holder seg nogenlunde stabilt på det nivået han hadde mot Liverpool før jeg spretter champagnen. Han var blant våre beste mot Pool, men vi har alle sett den filmen før. Når Jack kommer tilbake er det han som må vike plass, Tet og Caz er selvskrevne. Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg vil nok se en halv sesong med en Diaby som holder seg nogenlunde stabilt på det nivået han hadde mot Liverpool før jeg spretter champagnen. Han var blant våre beste mot Pool, men vi har alle sett den filmen før. Når Jack kommer tilbake er det han som må vike plass, Tet og Caz er selvskrevne. Er enig i dette, men synes Abou har vært en ekstremt hyggelig overraskelse så langt. Skal ikke friskmelde han enda, men viser lovende takter. Skjønner hva du mener, og hvorfor du vil ha Arteta lenger frem i banen. Synes likevel vi kan bruke ham som holdende midtbanespiller de åra han har igjen, og la Wilshere, Ox og Cazorla spille lenger frem. Er også interessert i å se Coq ta DM-rollen. Virker som om han har pasningskvalitetene og disiplinen, samt fysikken som skal til. Blir spennende å se hva Wenger har planlagt for ham. 1 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Helt uenig i at vi må flytte Arteta lenger frem på banen. Nå har vi endelig fått en spiller med et fotballhode ala Gilberto, og spesielt med Song vekke er det helt avgjørende med en dyp Arteta som balanserer en midtbane der vi ofte vil ha naturlige offensive spillere som Cazorla og Wilshere. Jeg husker jeg leste en Everton-blog når Arteta ble solgt som ikke var spesielt skuffet over salget, fordi Arteta hadde resignert på offensiv midtbanesplass, der han tidligere var klubbens overlegent beste spiller. Han hører hjemme som en dyp halvveis playmaker-halvveis vannbærer rolle ala Alonso uten alle de unødvendige Hollywood-pasningene. Jeg var svært skeptisk til Arteta når vi kjøpte han men han overbevist alt han skulle og mer til, et av fjorårets aller beste kjøp i fotball-Europa, en ekte Moneyball-signering. 3 Lenke til kommentar
Antauri Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Dette er langt i fra første gangen Diaby presterer bra. Trist at han ikke gjør det oftere, for han er en klassespiller fra tider til tider. Vi er avhengig av at hver enkelt spiller presterer bra denne sesogen, ikke minst at vi holder oss skadefri. Bredden er relativt dårlig i mine øyne. Robin van Persie er ikke en supermann, men han posisjonerer seg ekstremt bra. De fleste målene han scorte i fjor var ikke eksepsjonelle enkelt prestasjoner, men gode løp, god posisjonering, gode skudd og ikke minst en god pasning fra en lagkamerat. Giroud minner meg mye om det samme. Gode løp, god posisjonering, men han klarer ikke få den j**** ballen inn i mellom stengene. Om Giroud kommer i gang, så tror jeg han fort kan fylle tomrommet etter Robin's salg. Endret 4. september 2012 av La Trequartista 1 Lenke til kommentar
KnutSB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 http://www.barearsenal.com/ Sjekk denne nystartede Arsenalsiden! Gode, saklige artikler på norsk, oppdateres daglig! Absolutt verdt en titt, og et bokmerke! Lenke til kommentar
atwater Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 http://www.barearsenal.com/ Sjekk denne nystartede Arsenalsiden! Gode, saklige artikler på norsk, oppdateres daglig! Absolutt verdt en titt, og et bokmerke! Kvaliteten på siden var jo ikke akkurat så bra da, litt norsk og engelsk blandet om hverandre og tabellen som stikker litt ut osv, men for all del, er sakene bra skrevet så blir det nok lest Lenke til kommentar
KnutSB Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 http://www.barearsenal.com/ Sjekk denne nystartede Arsenalsiden! Gode, saklige artikler på norsk, oppdateres daglig! Absolutt verdt en titt, og et bokmerke! Kvaliteten på siden var jo ikke akkurat så bra da, litt norsk og engelsk blandet om hverandre og tabellen som stikker litt ut osv, men for all del, er sakene bra skrevet så blir det nok lest Jeg ser den! Det jobbes med, siden ble startet for 3 dager siden, så jobber fortsatt med å få alt på plass! 1 Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 http://www.barearsenal.com/ Sjekk denne nystartede Arsenalsiden! Gode, saklige artikler på norsk, oppdateres daglig! Absolutt verdt en titt, og et bokmerke! Bra med en norsk arsenalside! Skal sjekkes ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Enkel HTML. Det der kunne jeg kodet Neida, hold siden oppdatert så skal jeg støtte den med min aktivitet. Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Noen som har fått den Red Membership-pakken i posten enda? Pleier ikke den å komme rundt seriestart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå