archongamer Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Hvilken grunn hadde han til å ønske seg bort fra Arsenal, rent bortsett fra bedre sportslig suksess? Mer penger i banken.. Sikkert veldig greit med mer penger også, men jeg tviler sterkt på at det var hovedmotivasjonen. Når man først bytter klubb, så er man vel ute etter å få så godt betalt som mulig? Vel, jeg kjøper ikke denne klisjeen om at man forlater en klubb bare for et trofee. Et trofee er noe du har det året, og sikkert en god fest etterpå. En legende som RvP var på vei til å bety vil jeg tro betyr enda mer for de fleste fotballspillere. RvP og hans rådgivere vet godt om hvordan fansen ser på tingenes tilstand i klubben, og de spilte ut kortet om manglende ambisjoner klokt om målet var å søke forståelse hos misfornøyde Arsenal fans. Og hadde trofee og titler vært eneste motivasjon her, er det andre klubber som på papiret har større mulighet til å vinne et trofee av betydning enn United. Er det virkelig noen her som mener årets United lag vinner CL? Slik de ser ut nå vinner de ikke PL heller. Som alle andre betyr penger svært mye, også for allerede godt skodde fotballspillere. Jeg tenker pengene har vært svært vesentlig i RvP sin avgjørelse om å forlate Arsenal. Endret 2. september 2012 av archongamer 3 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) På samme måte som de aller beste idrettsfolk fra andre idretter har som mål en OL-medalje eller VM-medalje, tror jeg de fleste virkelig gode fotballspillere har som mål (avhengig av hvor de er fra, selvfølgelig) 1: VM-tittel. 2. CL-tittel. 3: Ligatittel fra en av de 3-4 største ligaene. Før karrieren er over. Jeg tror akkurat det veier tyngre enn penger for de aller, aller fleste. Penger har folk som RvP mer enn nok av uansett. Penger tror jeg teller mer for spillere som ikke har noe reellt håp om å kunne oppnå slike titler. Sitat Prinz Poldi: " Og dette old-boys greiene er bare piss, hva hadde skjedd hvis vi hadde solgt en 29 år gammel Dennis Bergkamp sommeren 1998 for en tilsvarende markedspris den gangen? Hadde invincibles i det hele tatt funnet sted? Hadde vi i vært 14 år uten en ligatittel, istedet for 8 som idag? Robin er, i likhet med DB10, en spiller som ikke hemmes stort av alder og fysiske begrensninger. Robin er dessuten en av de mest profesjonelle spillerne i ligaen, har stort fokus på kosthold og restitusjon, og har gått hardt ut mot unge spillere som er ute å drikker og spiser kebab tidligere." - Jeg snakker om markedsverdien på en så gammel spiller, ikke den sportslige. 24 millioner pund er en svært god pris for en så gammel spiss, med en lang og vond skadehistorie bak seg attpåtil. Se om du finner mange 29-årige spisser som har blitt kjøpt for en slik pris. ManC og Chelsea kan finne på det, muligens - de har som kjent ikke en reell bunnlinje de må ta hensyn til. Jeg husker at van Nistelrooy gikk fra ManU til Real Madrid for 24 millioner euro eller deromkring - han var på samme alder da. Og med minst like høy "rep" som det RvP har nå. Og under lignende omstendigheter; det var en spiller som ville bort. Det ble den gangen ansett av de fleste som en eventyrlig god deal for ManU, og som galskap av Real. Men Real er en av veldig få klubber som ikke trenger å bry seg med slikt. De har råd til galskap. Endret 2. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Populært innlegg Xanman Skrevet 2. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2012 For meg er det helt ubegripelig at noen vil ha den sleipe ålen i vår klubb. Mannen som ringte Ferguson så tidlig som i januar for å si at han ville bort, for så å skrive et åpent brev om at han ikke ville forlenge kontrakten. Han tvang seg selv ut av klubben, samtidig som at han senket sin egen markedspris betraktelig. Han backstabbet mannen som har gitt ham ALT. Mannen som hentet ham da ingen andre ville ha noe med ham å gjøre, var tålmodig med ham gjennom et helvete av skader for så å gjøre ham til verdens beste spiss. Det er noe som heter ambisjoner, men det er også noe som heter ære og stolthet. Robin van Persie fortjener ikke å ikle seg vår vakre drakt, og han har ingenting i vår klubb å gjøre. Jeg kjenner spysmaken i kjeften bare jeg tenker på RvP. Verre enn Cashley, Nasri og Adebayor til sammen. La oss nå heller konsentrere oss om de spillerne som faktisk vil spille for Arsenal. 17 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Eg elsker deg Le Professeur. Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Le Professeur, takk for et fantatisk innlegg! Dette innlegget gir et flott svar til alle som ikke forstår hvorfor vi anser RVP som den største judas siden... tidenes morgen. Han slår til og med Cashley. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skjønner dere meget godt. Måten Robin forlot dere på var ekkel, men det er vanskelig å ikke like ham når han spiller for klubben vår. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Hmm .... når er det "lovlig" å forlate en klubb til fordel for en annen? Er det bare når klubben vil selge fordi spilleren ikke er god nok? Med andre ord; klubben har "lov" til å avslutte en kontrakt, men ikke en spiller? Hva om en spiller vil avslutte en kontrakt, fordi klubben ikke er god nok? Men jeg forstår jo Le Prof litt, når han framlegger det på den måten, det må jeg bare få sagt. Men jeg er ikke så hatsk som dere, fordi jeg forstår også RvP, og hans syn Endret 2. september 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
Antaurix Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Dersom et trofee er målet til van Persie ser jeg ikke hvorfor han ikke ville til Juventus. De var jo bare en klassespiss som RvP til å være uslåelige. Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Thomit, nei. Beklager hvis jeg er frekk, men enten forstår du det ikke eller er du rett og slett bare dum? F.eks da Cesc forlot oss, forstod de fleste ham. For Barcelona er hans barndomsklubb, selv om han er utviklet av oss. Han ville aldri ha blitt god som han er nå uten Arsenal. Likevel har han gitt oss mye i de siste årene at vi klarer å akseptere valget hans. Mens RVP har sittet i ræva og fått lønn år etter år mens han var skade, han har ikke GITT OSS NOE! Bortsett fra et fucking år! ET FUCKING ÅR! Jeg vil at Van Persie skal tilbakebetale den all lønnen han har fått av Arsenal mens han var skade i disse årene han spilte for Arsenal. Så er vi skuls! 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Jeg forstår hva du sier og mener, Fox, men jeg behøver vel ikke å være 100% enig, vel? Er jeg "dum" hvis jeg ikke er enig ned deg? Og vær vennlig å unngå å kalle folk med meninger du ikke er enig i for dumme, er du snill. Denslags sier mer om personen som kommer med slikt, enn personen det rettes mot. Men har du noe forslag til svar på spørsmålet mitt? Er det bare klubber som har "lov" til å kvitte seg med en spiller? Har ikke en spiller "lov" til å kvitte seg med en klubb? PS. De fleste såkalte hard-core supportere har slett ingen forståelse for Cesc's overgang til Barcelona. Blant slike er det fremdeles dobbeltmoral og tunnelsyn som er "the way to go" Endret 2. september 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jo, jeg er enig Det er bare å understreke hvor oppgitt jeg er over saken. En spiller har lov til å kvitte seg med en klubb, dersom spilleren har gjort seg fortjent til lønnen sin og gitt sitt bidrag mens klubben er fraværende å oppfylle målet som begge har blitt enige om. Her kan jeg ikke se at Van Persie faktisk har gjort seg fortjent til det etter å ha spyttet på Arsenal og tvang dem til å selge ham. - Van Persie var en drittsekk og håpløs under Feyenoord - Ingen ville ha ham - Han var en bråkmaker da han kom til Arsenal - Ingen hadde tro på ham - Kun goonere og Wenger hadde tro på ham og ventet tålmodig - han fikk hans lønnsslipp i hver måned mens Arsenal sleit og sleit i sesong etter sesong uten å ha fått hans bidrag. - Endelig et bra år for ham, da har han allerede ringt Ferguson og sagt at han ville spille for dem i jula - spyttet på oss - flyttet til Manchester når han kunne ha spilt i Italia eller Spania. Så på hvilken måte har han oppfylt hans kontrakt under Arsenal? Han har ikke rett til å kvitte seg med Arsenal på denne måten, Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Alt det du sier er en mening, Fox, ikke fasit. Så lenge du er klar over det, og er åpen for at andre kan være uenig med deg, eller bare delvis enig/uenig, er vi på samme side. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Van Persie har ødelagt meg helt. Helt forferdelig å se han fikse biffen for United idag. Blir nok ikke siste gangen heller. Vet ikke om jeg er sint eller lei. Forøvrig helt enig med Hegland. En helt forferdelig dårlig deal på mange forskjellige måter. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Økonomisk bra, helt forkastelig deal sportslig sett. INGEN spillere kan erstatte van Persie som spiss. Endret 3. september 2012 av MartinF 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Så på hvilken måte har han oppfylt hans kontrakt under Arsenal? Han har ikke rett til å kvitte seg med Arsenal på denne måten, thomit, hva med å svare på spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 http://www.youtube.com/watch?v=RH2qswi63R0 Kommer ikke over hvor syk Diaby var igår. Fortsetter han sånn kan han fort bli en nøkkelspiller for oss denne sesongen. Håper han holder seg skadefri og lykkes, hadde vært utrolig morsomt og synes han fortjener en god sesong nå. Sjekk ut 3:12. Helt drøyt å se hvordan han tar med seg ballen fra langt inne på vår banehalvdel, fosser fremover og setter opp en av kampens største sjanser (som Giroud bommet på). Synes han virker mer moden eller noe, satser på at han kan være mer stabil i prestasjonene enn han var før. 2 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 For meg er det helt ubegripelig at noen vil ha den sleipe ålen i vår klubb. Mannen som ringte Ferguson så tidlig som i januar for å si at han ville bort, for så å skrive et åpent brev om at han ikke ville forlenge kontrakten. Han tvang seg selv ut av klubben, samtidig som at han senket sin egen markedspris betraktelig. Han backstabbet mannen som har gitt ham ALT. Mannen som hentet ham da ingen andre ville ha noe med ham å gjøre, var tålmodig med ham gjennom et helvete av skader for så å gjøre ham til verdens beste spiss. Det er noe som heter ambisjoner, men det er også noe som heter ære og stolthet. Robin van Persie fortjener ikke å ikle seg vår vakre drakt, og han har ingenting i vår klubb å gjøre. Jeg kjenner spysmaken i kjeften bare jeg tenker på RvP. Verre enn Cashley, Nasri og Adebayor til sammen. La oss nå heller konsentrere oss om de spillerne som faktisk vil spille for Arsenal. Alt dette tatt i betraktning så var du selvfølgelig 100% imot Sol Campbells overgang til Arsenal? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Så på hvilken måte har han oppfylt hans kontrakt under Arsenal? Han har ikke rett til å kvitte seg med Arsenal på denne måten, thomit, hva med å svare på spørsmålet mitt? Jeg skjønte ikke at spørsmålet var stillet direkte til meg, jeg trodde det var et retorisk spørsmål. Men jeg skal svare. Jeg tror ikke det har vært noe kontraktsbrudd med i bildet her, overhodet. Så vidt jeg kan forstå har begge parter oppfyllt sine kontraktforpliktelser, og det har jo heller aldri vært noe slags snakk om noe annet? Hadde det vært annerledes om Arsenal hadde bestemt seg for å fullføre kontraktstiden? Du må huske på at det er klubben som bestemmer seg for at det er i deres interesse å avslutte kontrakten før utløpet av den, ved å selge ham. Fornuftig nok, etter min mening. RvP har egentlig bare gjort det klart at han ikke vil fornye/forlenge kontrakten, når den utløper. Han har ikke, meg bekjent, forlangt å bli solgt. Kan en klubb tvinge en spiller til å forlenge en kontrakt? Kan i så fall en spiller også tvinge en klubb til å forlenge en kontrakt? Det må vel være like for like her ... eller? Skal en følge din holdning her, Fox, og gjøre den til en slags moralsk/etisk "lov" som ikke kan brytes, så kan jo ingen spillere som noen gang har fått en eller flere skader, korte eller lange - og dermed fått bekostet fysio og leger av klubben - noen gang kunne forlate en klubb, uten å få din vrede på seg. Med andre ord - har du fått trening i klubben, fysio og legebehandling ved skader, hvis du har blitt en bedre spiller i løpet av din tid i klubben - så kan du aldri forlate den. Eller jo forresten; det er helt i orden hvis klubben ikke vil ha deg lenger, fordi du ikke er god nok. Og det er helt i orden hvis det gjelder spillere i andre klubber ... og særlig er det helt i orden, hvis spilleren forlater en annen klubb på denne måten, og kommer til din. I hvert fall i mange supporteres mening - jeg skal ikke legge ord i munnen på deg/dere her. Dobbeltmoral. Igjen. Både i forholdene mellom klubb/klubb, og i forholdene mellom klubb/spiller. Det er dette jeg reagerer på, i din og Le Prof's argumentering. Kanskje man burde innføre normale avtalefestede forhold, som man har i mesteparten av arbeidslivet forøvrig? Med tariff, oppsigelsesvern og så videre? Endret 3. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå