Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kaster opp. Fy faen. Nesten så jeg ønsker at han blir skadet. Håper United ikke vinner en dritt. I år er jeg city/Chelsea supporter

 

Hva med å være Arsenal supporter?

Ingen grunn til det, vi skal være heldige om vi kvalifiserer oss til Europa League neste år. /s

 

Liker at du hopper over innlegget der jeg svarer Kleivis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Umulig å si. Hadde vi vunnet ligaen kunne han like gjerne funnet på og sagt at nå hadde han oppnådd det han ville med Arsenal og stukket gratis. Det er jo ingen som ønsket at han skulle gå, men når situasjonen ble sånn som den ble hadde ikke Arsenal noe valg.

 

Det er en kalkulert risiko vi kunne ha tatt. At folk her inne forsvarer dette salget er for meg hårreisende. Vi solgte verdens beste spydspiss og kjøpte inn jalla-bøtta Giroud, herre satan i gatan. Det er til å grine blod av. Null ambisjoner, null vinnervilje. Styre skuta sjanglende inn til CL-plass, skip o hoi! Litt av en prestasjon. Forbanna tragisk.

 

Du har altså ikke ennå forstått omstendighetene? Arsenal solgte ikke RvP fordi de ville, men fordi de ble tvunget. Så enkelt er det. Alternativet var å la ham gå ut sesongen, med derpå følgende gratis overgang til en annen klubb. Å si nei takk, vi beholder ham, og sier nei takk til 240 millioner kroner ... denslags er det bare styrtrike oljesjeiker som har råd til å vurdere. Et vanlig bedriftstyre kan ikke vurdere noe slikt. Det ville i så fall kvalifisert til grov uforstand i tjenesten.

 

Du får det til å høres ut som om Arsenal FC er Harry's burgersjappe i Kongsvinger. Du kan utbasunere ut 240 millioner NOK så mye du vil, men det er snakk om relativ pris og markedspris, der vi ble shafta totalt. Vi kunne i det minste ha dratt det ut i det lengste, at vi godtok salget før sesongstart over to uker før vinduet stengte er bare trist.

 

Det er vanvittige summer i omløp i Arsenal. Det er en kanonsterk merkevare, med enorme summer i omløp i reklame, supporterinntekter, landets høyeste kampdagsinntekter, og to uhorvelige rike businessmen med aksjene. Vår uvillighet til å satse og vise ambisjoner, og Wengers humanitet og dumsnillhet gjorde salget av van Persie "nødvendig". Selvfølgelig vil Gazidis og Kroenke fortelle en annen historie. Det er bare sist sommer vi gikk hva, 60£m i pluss eller noe? spendsomefuckingmoneyarsene eller hva det var. Hvor er de penga? Og ikke prøv deg med stadionlån.

 

Du utelater glatt det viktigste elementet: Mannen ville ikke være i Arsenal. Han ville bort. han ville til en klubb som han mener har større sjanse til å vinne et trofé eller to, før han legger opp. Du drømmer hvis du ser for deg at han ville vært særlig vennlig innstilt på å gjøre en innsats for Arsenal og Wenger, som nettop har nektet ham overgang til en klubb han heller ville spille for. Neste år ville han ha vært 30, og da ville interessen fra klubber med store trofémuligheter vært mindre. Å beholde spillere mot sin vilje, er det verste alternativet. Å beholde spillere som har bare ett år igjen av kontrakten, og som har sagt at de ikke vil fornye, er verste alternativ ganger 2. Hvis du absolutt skal legge skyld på noen her, så legg den på RvP. Arsenals styre og Wenger har opptrått fullt og helt forsvarlig her. Jeg, for min del, klandrer ikke engang RvP så mye. Jeg forstår ham. At the end of the day, som fotballfolk ofte sier, så er klubben mye mye viktigere enn en enkelt spiller.

24 milloner pund må dessuten være bortimot PL-rekord for en spiller i sitt 30. år? Ser nå bort fra oljesjeikene, som gjerne kan tenkes å betale slike summer for old-boys'er.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nokon som har fått med seg at vi vann 2-0 borte mot Liverpool i dag?

 

Ja, og det var svært gledelig, en god, kollektiv, kompakt jobb defensivt, og flott kontringsfotball som ga minner til bedre tider da vi kontret verden i senk med Titi/Pires/Vieira/Freddie og kompani. Men det gjør ikke at sammenligningen Giroud/van Persie ikke er til å skalle hodet i vinduskarmen i frustrasjon av.

Lenke til kommentar

Du utelater glatt det viktigste elementet: Mannen ville ikke være i Arsenal. Han ville bort. han ville til en klubb som han mener har større sjanse til å vinne et trofé eller to, før han legger opp. Du drømmer hvis du ser for deg at han ville vært særlig vennlig innstilt på å gjøre en innsats for Arsenal og Wenger, som nettop har nektet ham overgang til en klubb han heller ville spille for.

24 milloner pund må dessuten være bortimot PL-rekord for en spiller i sitt 30. år? Ser nå bort fra oljesjeikene, som gjerne kan tenkes å betale slike summer for old-boys'er.

a) Ville han vekk fra Arsenal eller

b) Ville han vinne titler før han la opp

 

Dette er et tema man uten insider info bare kan spekulere i, men personlig er jeg overbevist om at det er b) han begynte å telle på knappene og så at han ønsket å vinne titler før han la opp. Jeg legger stor skyld på Wenger for å ikke ha investert kraftigere i det laget vi hadde for et par år siden der vi kunne bygge et lag rundt Cesc og RvP på samme måte som vi gjorde det med Vieira og Henry. RvP var gjennom de skuffende sommerene år etter år og det slet nok på troen til både han og Cesc å se seg rundt i garderoben og se at medspillerne rett og slett ikke kunne holde følge med dem. Han ga oss mange år i klubben, riktignok mange av dem skadet, og han hadde nok mistet trua på at vi kunne skape en seriøs tittelutfordrer under Wenger, men Wenger har helt tydelig også sett tilbake og sett hva han har gjort feil tidligere, skal man dømme etter de siste to transfervinduenes kjøp.

 

Alle rapporter vi har hørt fra Robin tyder på at han likte seg i Arsenal, familien trivdes i London, han kom godt overens med Wenger, som han skylder mye, han hadde gode venner som Vermaelen og Per i klubben, og han var tydelig stolt over å være kaptein. Hvilken grunn hadde han til å ønske seg bort fra Arsenal, rent bortsett fra bedre sportslig suksess? Han var etter titler, men vi hadde hatt en vel så god sjanse som United (åjada) på titler i år, hvis RvP hadde blitt. Men han dro, en av våre beste spillere noensinne har dratt og vi er tilbake til groundhog.

 

Og dette old-boys greiene er bare piss, hva hadde skjedd hvis vi hadde solgt en 29 år gammel Dennis Bergkamp sommeren 1998 for en tilsvarende markedspris den gangen? Hadde invincibles i det hele tatt funnet sted? Hadde vi i vært 14 år uten en ligatittel, istedet for 8 som idag? Robin er, i likhet med DB10, en spiller som ikke hemmes stort av alder og fysiske begrensninger. Robin er dessuten en av de mest profesjonelle spillerne i ligaen, har stort fokus på kosthold og restitusjon, og har gått hardt ut mot unge spillere som er ute å drikker og spiser kebab tidligere.

Endret av Prinz Poldi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt overbevist om at b) er riktig, Poldi. Men det forandrer jo ingenting. b) fører til a). Arsenal har bare en ørbittebitteliten sjanse til enten PL eller CL trofé. Det kreves investeringer tilsvarende ManCity's for å forandre på det. Send gjerne pengene til Arsenal du, hvis du har dem ;)

ManU har per dags dato mye større sjanser til å lykkes. I alle fall er det åpenbart at RvP vurderer det slik, selv om du ikke gjør det.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hvilken grunn hadde han til å ønske seg bort fra Arsenal, rent bortsett fra bedre sportslig suksess?

 

Mer penger i banken..

 

Sikkert veldig greit med mer penger også, men jeg tviler sterkt på at det var hovedmotivasjonen. Når man først bytter klubb, så er man vel ute etter å få så godt betalt som mulig?

Lenke til kommentar

Jeg er helt overbevist om at b) er riktig, Poldi. Men det forandrer jo ingenting. b) fører til a). Arsenal har bare en ørbittebitteliten sjanse til enten PL eller CL trofé. Det kreves investeringer tilsvarende ManCity's for å forandre på det. Send gjerne pengene til Arsenal du, hvis du har dem ;)

ManU har per dags dato mye større sjanser til å lykkes. I alle fall er det åpnebart at RvP vurderer det slik, selv om du ikke gjør det.

 

b) fører til a) men b) er det opp til oss å gjøre noe med, da er det verre med a).

 

Per dags dato har United mye, mye større sjanse på ligagull enn det vi har, og jeg tror knapt du finner en sjel som er uenig i det. Men det var et punkt, for bare noen uker siden, van Persie, Song, Cazorla og Podolski alle var Arsenal-spillere. Da så det betraktelig lysere ut.

Endret av Prinz Poldi
Lenke til kommentar

Hvilken grunn hadde han til å ønske seg bort fra Arsenal, rent bortsett fra bedre sportslig suksess?

 

Mer penger i banken..

 

Vi hadde en rekordavtale linet opp, muligens kunne United ha tilbudt mer men jeg tror ikke det hadde vært så mye, pluss at det er en kjensgjerning at en bosman-spiller får høyere lønn og enorme bonuser, da det er ingen transfersum inn i bildet.

Lenke til kommentar

Jeg er helt overbevist om at b) er riktig, Poldi. Men det forandrer jo ingenting. b) fører til a). Arsenal har bare en ørbittebitteliten sjanse til enten PL eller CL trofé. Det kreves investeringer tilsvarende ManCity's for å forandre på det. Send gjerne pengene til Arsenal du, hvis du har dem ;)

ManU har per dags dato mye større sjanser til å lykkes. I alle fall er det åpnebart at RvP vurderer det slik, selv om du ikke gjør det.

 

b) fører til a) men b) er det opp til oss å gjøre noe med, da er det verre med a).

 

Per dags dato har United mye, mye større sjanse på ligagull enn det vi har, og jeg tror knapt du finner en sjel som er uenig i det. Men et var et punkt, for bare noen uker siden, van Persie, Song, Cazorla og Podolski var Arsenal-spillere. Da så det betraktelig lysere ut.

 

Podolski og Giroud ble høyst trolig nettop kjøpt med tanke på RvP's "bortgang". Og som sagt, den sportslige verdien av å ha en svært misfornøyd RvP i stallen gjennom denne sesongen, er høyst tvilsom. Tvert i mot; jeg tenker meg at han bare ville ha vært et forstyrrende element, og en spiller som Wenger knapt kunne ha brukt uansett.

Cazorla er ikke nok til å reellt konkurrere om PL-tittel. Til det behøves world class på så og si alle posisjoner på banen. Vi snakker de 20-30 absolutt beste fotballspillerne i verden. Og som du kanskje har lagt merke til, så koster world class noe så enormt i disse dager, både i innkjøp og lønn. Det kan du takke sjeikene og oligarkene for. World class er det bare Real, Barca, ManC, Chelsea og tildels ManU som har råd til, i dagens marked. Ikke Arsenal. Det er den harde realitet. Det kan vise seg at vi faktisk har kjøpt world class for en forholdsvis billig penge, med Cazorla - men det får vente og se. Og det er i så fall ett unntak fra "regelen".

 

I RvP hadde vi world class i 1 sesong. Han ville til en klubb der han ville ha flere spillere av tilsvarende world class rundt seg. Akkurat det klandrer jeg ham ikke mye for, faktisk.

 

Grunnen til at Arsenal ikke lenger kan tiltrekke seg world class som vi gjorde for 8 år siden, er oljesjeik- og oligark-penger. Sånn er det bare. Vi kan ikke konkurrere på like fot. Liverpool har også oppdaget det. I Milan fikk Berlusconi kalde føtter og begynte å være mer forsiktig med pengebruken allerede for et par-tre år siden. Juve og Inter likeså.

 

Jeg beklager å måtte hakke på den samme plata om og om igjen, men ligatitler og CL-titler er forbeholdt klubbene med rike onkler, eller de 2-3 klubbene med absolutt største markedsverdi i verden, som ManU er. Arsenal er ikke blant disse klubbene, dessverre. Vi ligger på hylla under, og må klare oss med spillere som de aller største ikke er særlig interesserte i, og som derfor er mer spiselige i innkjøps- og lønnskostnader. Joda, Arsenal er en stor klubb, både nasjonalt og internasjonalt - og til og med veldrevet økonomisk. Men vi er ikke blant de 4-5-6 virkelig store. I dagens marked er vi ikke engang med blant de 10 største. Jeg tror det er en og annen supporter som ikke har fått akkurat det helt med seg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hvilken grunn hadde han til å ønske seg bort fra Arsenal, rent bortsett fra bedre sportslig suksess?

 

Mer penger i banken..

 

Vi hadde en rekordavtale linet opp, muligens kunne United ha tilbudt mer men jeg tror ikke det hadde vært så mye, pluss at det er en kjensgjerning at en bosman-spiller får høyere lønn og enorme bonuser, da det er ingen transfersum inn i bildet.

 

RvP tjener nesten 100k mer nå enn det Arsenal visstnok tilbød i sommer.

Lenke til kommentar

Jeg er helt overbevist om at b) er riktig, Poldi. Men det forandrer jo ingenting. b) fører til a). Arsenal har bare en ørbittebitteliten sjanse til enten PL eller CL trofé. Det kreves investeringer tilsvarende ManCity's for å forandre på det. Send gjerne pengene til Arsenal du, hvis du har dem ;)

ManU har per dags dato mye større sjanser til å lykkes. I alle fall er det åpnebart at RvP vurderer det slik, selv om du ikke gjør det.

 

b) fører til a) men b) er det opp til oss å gjøre noe med, da er det verre med a).

 

Per dags dato har United mye, mye større sjanse på ligagull enn det vi har, og jeg tror knapt du finner en sjel som er uenig i det. Men et var et punkt, for bare noen uker siden, van Persie, Song, Cazorla og Podolski var Arsenal-spillere. Da så det betraktelig lysere ut.

 

Podolski og Giroud ble høyst trolig nettop kjøpt med tanke på RvP's "bortgang". Og som sagt, den sportslige verdien av å ha en svært misfornøyd RvP i stallen gjennom denne sesongen, er høyst tvilsom. Tvert i mot; jeg tenker meg at han bare ville ha vært et forstyrrende element, og en spiller som Wenger knapt kunne ha brukt uansett.

 

Dette er en grov undervurdering av van Persie som fotballspiller og idrettsmann. Jeg ser to scenarioer Arsenal spiller dårlig, ligger et stykke ned på tabellen (lite sannsynlig) van Persie er rettmessig misfornøyd som alle Arsenal-spillere med situasjonen. Det andre er at vi med vår mest slagkraftige og homogene tropp på lenge spiller god fotball, van Persie linker opp med Santi som er en annen spiller på hans bølgelengde, Podolski er der som kraftspissalternativet, og Giroud, vi hadde ikke trengt å trøble med han overhodet. Det er humbug å si at van Persie hadde satt seg på bakbeina og ikke gjort sitt beste for å bringe trofèer til Arsenal i en slik situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...