Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rekker opp handa, Poldi. Under omstendighetene var og er det eneste fornuftige alternativ. End of story.

 

Edit: Og - la for all del RvP være end of story nå. The deal is done, the man is gone.

 

Og 2: Jeg håper dere som virkelig mener at vi skulle beholdt ham ut sesongen for så og la ham gå gratis, og si nei takk til 240 millioner kroner, aldri blir å se i styret i noen bedrift. Stakkars den bedriften da, sier jeg bare :)

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært bedre å la han gå gratis? Nei.

 

Det handler ikke om det. Det handler om å gi han et lag rundt seg som hadde vært frontrunners for seriegull, som vi hadde hatt i år. Hadde vi vunnet ligaen neste vår, hadde han signert for oss 100% garantert.

 

Umulig å si. Hadde vi vunnet ligaen kunne han like gjerne funnet på og sagt at nå hadde han oppnådd det han ville med Arsenal og stukket gratis. Det er jo ingen som ønsket at han skulle gå, men når situasjonen ble sånn som den ble hadde ikke Arsenal noe valg.

Lenke til kommentar

Umulig å si. Hadde vi vunnet ligaen kunne han like gjerne funnet på og sagt at nå hadde han oppnådd det han ville med Arsenal og stukket gratis. Det er jo ingen som ønsket at han skulle gå, men når situasjonen ble sånn som den ble hadde ikke Arsenal noe valg.

 

Det er en kalkulert risiko vi kunne ha tatt. At folk her inne forsvarer dette salget er for meg hårreisende. Vi solgte verdens beste spydspiss og kjøpte inn jalla-bøtta Giroud, herre satan i gatan. Det er til å grine blod av. Null ambisjoner, null vinnervilje. Styre skuta sjanglende inn til CL-plass, skip o hoi! Litt av en prestasjon. Forbanna tragisk.

Lenke til kommentar

Og 2: Jeg håper dere som virkelig mener at vi skulle beholdt ham ut sesongen for så og la ham gå gratis, og si nei takk til 240 millioner kroner, aldri blir å se i styret i noen bedrift. Stakkars den bedriften da, sier jeg bare :)

 

Kan ikke du også opplyse meg over forskjellen i premiepenger på en 1 og en 4. plass i Premier League? Og hva det har å si for reklameinntekter å vinne PL/CL? Og hva det har å si på transfermarkedet for spillere som vil pushe for å komme til en regjerende mester, der vi ellers måtte ha pushet prisen?

 

Det handler om relative inntekter, 240 milioner relatert til dagens fotballmarked for verdens beste spiller utenfor La Liga er latterlig lite. Vi er eid av en lat faen som sitter på henda sine og bryr seg ikke om noen ting mer enn å se Arsenal A/S INC. dra inn månedtlige plussummer på konto. Han har blitt fortalt av den inkompetente Gazidis at 4.plass er nødvendig, så det er vårt høyeste mål og det vi sikter etter. RvP på siste året hadde vært en investering, og en sjanse til å dra oss ut av sumpa der vi har ligget og blitt ledd av i mange år, men vi lot han gå for lommerusk. Jeg skulle gjerne likt å vite hva som faktisk foregår i klubben, og i hvilken grad Wenger hadde ansvaret for å selge RvP. Jeg er villig til å gi han benefit of the doubt men hvis han faktisk hadde siste ord er det ren sabotasje av klubben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Umulig å si. Hadde vi vunnet ligaen kunne han like gjerne funnet på og sagt at nå hadde han oppnådd det han ville med Arsenal og stukket gratis. Det er jo ingen som ønsket at han skulle gå, men når situasjonen ble sånn som den ble hadde ikke Arsenal noe valg.

 

Det er en kalkulert risiko vi kunne ha tatt. At folk her inne forsvarer dette salget er for meg hårreisende. Vi solgte verdens beste spydspiss og kjøpte inn jalla-bøtta Giroud, herre satan i gatan. Det er til å grine blod av. Null ambisjoner, null vinnervilje. Styre skuta sjanglende inn til CL-plass, skip o hoi! Litt av en prestasjon. Forbanna tragisk.

 

Altså, du er så på jordet at det ikke går an. Du kan ikke kritisere valget til Arsenal, rett og slett fordi det ikke var et valg. Mener du virkelig at han skulle blitt, også gått gratis?

 

 

Husker det ble diskutert en gang i tiden. Hvorfor i helvette tok RvP så mange cornere for oss? Burde faen meg hatt han i boks hver gang, har jo målteft av en annen verden.

 

Han er god inni boksen, men denne scoringa var jo elendig markering av Sotton. Han tar forresten cornere for United også.

Lenke til kommentar

Umulig å si. Hadde vi vunnet ligaen kunne han like gjerne funnet på og sagt at nå hadde han oppnådd det han ville med Arsenal og stukket gratis. Det er jo ingen som ønsket at han skulle gå, men når situasjonen ble sånn som den ble hadde ikke Arsenal noe valg.

 

Det er en kalkulert risiko vi kunne ha tatt. At folk her inne forsvarer dette salget er for meg hårreisende. Vi solgte verdens beste spydspiss og kjøpte inn jalla-bøtta Giroud, herre satan i gatan. Det er til å grine blod av. Null ambisjoner, null vinnervilje. Styre skuta sjanglende inn til CL-plass, skip o hoi! Litt av en prestasjon. Forbanna tragisk.

 

Du har altså ikke ennå forstått omstendighetene? Arsenal solgte ikke RvP fordi de ville, men fordi de ble tvunget. Så enkelt er det. Alternativet var å la ham gå ut sesongen, med derpå følgende gratis overgang til en annen klubb. Å si nei takk, vi beholder ham, og sier nei takk til 240 millioner kroner ... denslags er det bare styrtrike oljesjeiker som har råd til å vurdere. Et vanlig bedriftstyre kan ikke vurdere noe slikt. Det ville i så fall kvalifisert til grov uforstand i tjenesten.

 

Hvordan ser du forresten for deg at RvP ville ha fungert i en Arsenal-stall, etter at han hadde fått beskjed om at "nei, vi sier nei takk til ManU (som til slutt var eneste alternativ), og beholder deg her mot din vilje ut sesongen" ?

 

Edit: Du mener vi ville ha hatt sjanser på 1.ste plass i PL bare vi hadde beholdt RvP? He he ... dream on :)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Altså, du er så på jordet at det ikke går an. Du kan ikke kritisere valget til Arsenal, rett og slett fordi det ikke var et valg. Mener du virkelig at han skulle blitt, også gått gratis?

 

Vi eide spilleren, spilleren var under kontrakt, en tredjepart kom inn å forhørte seg om spilleren var ledig, vi sa ja. I hvilken verden er dette ikke et valg?

 

Ja, vi skulle spurt om en langt høyere pris, hadde United bydd så fair enough. Hvis ikke så hadde van Persie hatt den utakknemlige oppgaven med å spilt sammen med Cazorla og Podolski, og vi kunne nytt den beste offensive slagkrafta vi har hatt på årevis, og et forsvar som ser ut til å henge sammen bedre enn noen gang siden vi flytta fra Highbury, og vi kunne mounta en seriøs tittelutfordring. Så har RvP fått tatt valget sitt etter sesongen. Det er rett og slett en uendelig bedre deal for oss sportslig, det har fuck all å si økonomisk siden vi sitter på henda våre uansett, og, du vet, fansen hadde kanskje satt pris på ikke å miste en kaptein og en talisman og vår eneste verdensklassespiller andre året på rad. Win-win-win.

Lenke til kommentar

Umulig å si. Hadde vi vunnet ligaen kunne han like gjerne funnet på og sagt at nå hadde han oppnådd det han ville med Arsenal og stukket gratis. Det er jo ingen som ønsket at han skulle gå, men når situasjonen ble sånn som den ble hadde ikke Arsenal noe valg.

 

Det er en kalkulert risiko vi kunne ha tatt. At folk her inne forsvarer dette salget er for meg hårreisende. Vi solgte verdens beste spydspiss og kjøpte inn jalla-bøtta Giroud, herre satan i gatan. Det er til å grine blod av. Null ambisjoner, null vinnervilje. Styre skuta sjanglende inn til CL-plass, skip o hoi! Litt av en prestasjon. Forbanna tragisk.

 

Du har altså ikke ennå forstått omstendighetene? Arsenal solgte ikke RvP fordi de ville, men fordi de ble tvunget. Så enkelt er det. Alternativet var å la ham gå ut sesongen, med derpå følgende gratis overgang til en annen klubb. Å si nei takk, vi beholder ham, og sier nei takk til 240 millioner kroner ... denslags er det bare styrtrike oljesjeiker som har råd til å vurdere. Et vanlig bedriftstyre kan ikke vurdere noe slikt. Det ville i så fall kvalifisert til grov uforstand i tjenesten.

 

Du får det til å høres ut som om Arsenal FC er Harry's burgersjappe i Kongsvinger. Du kan utbasunere ut 240 millioner NOK så mye du vil, men det er snakk om relativ pris og markedspris, der vi ble shafta totalt. Vi kunne i det minste ha dratt det ut i det lengste, at vi godtok salget før sesongstart over to uker før vinduet stengte er bare trist.

 

Det er vanvittige summer i omløp i Arsenal. Det er en kanonsterk merkevare, med enorme summer i omløp i reklame, supporterinntekter, landets høyeste kampdagsinntekter, og to uhorvelige rike businessmen med aksjene. Vår uvillighet til å satse og vise ambisjoner, og Wengers humanitet og dumsnillhet gjorde salget av van Persie "nødvendig". Selvfølgelig vil Gazidis og Kroenke fortelle en annen historie. Det er bare sist sommer vi gikk hva, 60£m i pluss eller noe? spendsomefuckingmoneyarsene eller hva det var. Hvor er de penga? Og ikke prøv deg med stadionlån.

Edit: Du mener vi ville ha hatt sjanser på 1.ste plass i PL bare vi hadde beholdt RvP? He he ... dream on :)

I aller høyeste grad.

Endret av Prinz Poldi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...