321321321321 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 http://www.forbes.co...-the-epl-title/ Interessant artikkel angående diskusjonen om Arsenal kan vinne PL med dagens transfer- og lønnspolitikk. Sett fra statistisk synspunkt, og argumenterer for at Arsenal må investere £120M i laget for å ha sjans til å vinne PL. Modellene viser også at Wenger overpresterer år etter år, ettersom vi egentlig skulle havnet rundt 5-6 plass. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Stiller spørsmålstegn ved at du kaller Poldi og Giroud klassespillere. Giroud kan brått bruke etter år eller mer for å tilpasse seg PL. Så langt har han vist ingenting. Ser ikke farlig ut foran mål i det hele tatt. Poldi kommer fra et lag som holder tysk andredivisjon nivå. Også under EM var han dårlig. I Bayern for et par sesonger siden fant han seg heller aldri til rette. Dog, er han noe eldre nå og har sett ok ut. Har mer tro på at han slår til enn Giroud. Men å kalle han klasse er å ta sterkt i. Også for tidlig å si at vi ser bedre ut defensivt. Vi har spilt mot 2 lag som hadde 10 spillere innenfor egen 16meter i store deler av kampen og forsvaret ble dermed ikke satt på prøve. Stoke hadde i tillegg de største sjansene i den kampen. Giroud ble toppscorer i Ligue 1 forrige sesong for laget som vant ligaen. Franske journalister lovpriser ham, og så langt har han absolutt imponert meg. Jeg tror hverken du eller jeg har sett nok av ham til å kunne si så alt for mye om han foreløbig, men jeg tror målene vil komme. Faktum er uansett at han bøttet inn mål forrige sesong, og også har imponert for landslaget. Jeg tror målene vil komme. Når det gjelder Podolski, synes jeg bare at det er ekstra imponerende at han klarte å putte så mange mål for et så svakt lag. Han blir forgudet i Köln, og det er ikke uten grunn. Han har også en helt latterlig målstatistikk for landslaget. At han hadde én svak sesong i Bayern har lite å si. Også han har imponert meg så langt i sin Arsenal-karriere. Og angående det siste avsnittet; det er for tidlig å si at vi HAR blitt bedre defensivt, men hvordan kan det være for tidlig å si at vi SER bedre ut? Og nå har jeg ikke sett annet enn høydepunkter fra Stoke-kampen, men for meg så det ikke ut som om de hadde noen store sjanser. Har også lest mye skryt av forsvaret vårt på twitter. Bould har jobbet enormt mye med forsvaret vårt så langt, så det hadde vært merkelig om det ikke hadde forbedret seg. Dembele og Dempsey uprovne? Begge var blant de beste midtbanespillerene i PL sist sesong. Dempsey spesielt var helt enorm. Dembele var også en av Fulhams viktigste spillere. Joda, men de spilte for svake lag. Bare se på Liverpool. De har hentet spillere som Charlie Adam, Stuart Downing, Andy Carroll og Jordan Henderson, men ingen av dem har fungert. Enig i mye av det du sier, men Liverpool har forsterket seg en del. Midtbanen deres ser utrolig sterk ut og herjet i store deler mot City. De har også møtt sterkere motstand enn oss, så deres ene poeng er "verdt" mer enn våre to. Utrolig sterk og utrolig sterk, fru Blom. Førstevalgene i Sahin, Gerrard og Allen er sterke, men de to førstnevnte er svært skadeplagede, og de har meget dårlig dekning. Vil dessuten påstå at Cazorla, Arteta og Diaby er like gode. Vi har i tillegg spillere som Rosicky, Coquelin, Ramsey, Chambo og etter hvert Wilshere i bakhånd. Yennaris er som sagt også en spiller jeg tror kan slå til etter hvert. For så vidt enig, men som lag ser Chelsea sterkere ut enn i fjor. Det ser også ut som at spillerene har respekt for RDM, spesielt etter at han vant dem CL. Tror ikke Chelsea skal undervurderes. De kan fort ta gullet. Er enig i spørsmålstegnet rundt spissituasjonen deres. Tror likevel ikke at RDM er god nok til å kunne prestere med dem over en hel sesong. De hadde ekstrem flaks CL i fjor, mens prestasjonene i PL var heller svake. Dessuten har de noen spillere som begynner å dra på årene i Terry, Cashley, Lampard osv. De kommer til å spille bra i de første kampene, men jeg har en sterk følelse av at de vil dabbe av etter hvert. Vi er svakere nå enn på samme tid i fjor. Vi har fremdeles bare en spiss i Giroud, da Podolski ikke ser ut til å beherske å spille som enslig spiss. Kanskje litt tidlig å si enda og han vil nok helt sikkert starte på topp om Giroud skader seg, men samlet sett er disse to dårligere enn RvP by far. Er ganske sikker på at våre 3 nye ikke klarer å skape like mye mål tilsammen som det RvP gjorde i fjor. Ergo er vi svakere, selv om bredden er noe bedre. Tror du ikke resten av laget vil kunne bidra mer med mål og assists nå som spillet ikke lenger baseres i like stor grad på én enkeltspiller? Vi må begynne å angripe på en ny måte, og det kan ta tid å få det til å fungere optimalt, men jeg tror vi vil bli langt mer uforutsigbare i angrep enn vi var forrige sesong. Defensivt har Koscielny utviklet seg til å bli en enorm stopper, Mertesacker har vent seg til engelsk fotball og Steve Bould vil forhåpentligvis bidra til at vi endelig vil få det velorganiserte forsvaret vi har savnet de siste sesongene. 2 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) au contraire. De vil være mer samspilt og dermed bedre. Selvsagt så kan man jo få skader på viktige spillere som gjør at man ikke har den samme "edgen", men City er fremdeles hovedfavoritt til å ta gullet. Så er det opp til andre lag å ta steget opp, noe det ser ut som at Chelsea har gjort. Vi får se. En annen måte å se på det er at City var et helt nytt lag i fjor som ingen visste hvordan de skulle forsvare seg mot. Nå kjenner klubbene til deres styrker og svakheter, og kan lettere planlegge hvordan de skal legge opp taktikken for å få et greit resultat mot dem. Dessuten har de enda ikke opplevd ordentlige skadeproblemer. De har en fantastisk stamme i Hart-Kompany-Yaya-Agüero, men hva skal skje om en eller flere av disse blir skadet over lengre tid? Dette gjelder spesielt Kompany og Yaya. Edit: Tror for øvrig topp 6 blir seende slik ut: 1. Manchester United 2. Manchester City 3. Arsenal 4. Chelsea 5. Liverpool 6. Tottenham Endret 1. september 2012 av Le Professeur Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skyv Chelsea opp til tredje, så er jeg enig. Torres og Hazard blir for sterke i år til at vi klarer 3. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 bare meg som syntes at det er deilig å se av RvP og United går mot sitt andre tap i år? 2 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Lenge igjen enda, men Southampton imponerer. Gleder meg til eg skal på Emirates neste serierunde. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Southampton imponerer kjempestort! Hvis de klarer å holde dette ut, eventuelt gjør 3-1 så er jo det en kjempe prestasjon! OGSÅ BOMMER RVP PÅ STRAFFE :D Endret 2. september 2012 av Nyrili Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Uansett om Southampton skulle svikte vil jeg leve lenge på den straffemissen der Endret 2. september 2012 av archongamer 1 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Deilig å se RvP drite seg ut fra straffermerket. 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 RvP skal få føle hårføneren til Ferguson for første gang nå om United nå går på et tap. Det vil nok gjøre egoet der i gården godt Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Flere enn meg som så han Southampton supporteren som satt å sov mens RvP tok straffa? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Tafatt ManU blir reddet av RvP. Minner meg om mange av kampene til Arsenal siste sesong. Endret 2. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Venter på RvPs 100. mål i SAFs 1000. kamp nå. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Venter på RvPs 100. mål i SAFs 1000. kamp nå. Jinx litt mer da... Lenke til kommentar
atwater Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 FAAAAAEN!! MartinF, du må slutte å se fotballkamper! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 æsj... jaja, det var morro så lenge det varte :/ Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Fuckings one man team.... Skal slutte å se fotball. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Rekk opp hånda dere som fortsatt mener vi gjorde en god handel med van Persie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå