thomit Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) For å ha en reell sjanse til å vinne PL, trenger vi et førstelag og en bredde som er like godt som ManC sitt. (Man C i første rekke, men det gjelder forsåvidt også ManU og Chelsea) For å tiltrekke oss slike spillere, må vi også kunne konkurrere med ManC på lønninger. Dette er den brutale realiteten. Hvordan du får det til at Arsenal skal ha råd til dette - utover 1 sesong kanskje, er noe du gjerne må forklare. 1 eller 2 førstelagsspillere + backups for 30-50 millioner pund er fremdeles langt fra tilstrekkelig. Vi konkurrerer om fjerdeplassen i PL, ikke tittelen. Dessuten: Spillere som entydig vil forsterke oss på førstelaget, er spillere som også klubber som ManC, ManU, Chelsea; Real Madrid og Barcelona er på jakt etter. Kan vi tilby disse spillerne konkurrerende lønninger som disse lagene? Skal vi tilby konkurrerende lønninger? Skal vi kjøpe oss en pokal, eller skal vi drive fornuftig og edruelig? Det er vel akkurat her at skillet går mellom supportere som er desperate etter noe blikk å putte i troféhylla, og de som er litt opptatt av en klubbs verdighet og etikk også. Og ikke minst: Langsiktig økonomi. Endret 1. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hvilke spillere mener du at vi må tiltrekke oss? Syntes du overvurderer City og United noe voldsomt nå. Jeg mener at en signering av Yann M'Vila (omtrent £15M + lønninger på trolig £65K), Yevhen Konoplyanka (£8-12M + lønning på omtrent £40K) og Clint Dempsey (£6M + £70K) og f.eks. Angel Rangel (£3-4M + £40k) ville ha skyvet oss mange mange hakk fremover. Dette tilsvarer omtrent £35M i overgangssummer samt £215K ekstra i lønninger (noe som tilsvarer under én van Persie hos henholdsvis United eller Yaya Toure hos City) som utgjør omtrent £11M ekstra i løpet av en sesong. Når man tar med et vi allerede har tatt vekk omtrent £110k i uka på driftsbudsjettet på lønninger alene (og fortsatt står med et overskudd) samt at kostnadene våre mtp. lånet blir lavere år for år, sponsoravtalene våre blir firedoblet (pdd. så er sponsoravtalen vår for drakter på £5M i året. Liverpool har £20M f.eks. og vi er på minst samme nivå. Samtidig er avtalen med Nike over og Adidas er visstnok interesserte i å mer enn doble hva Nike har betalt). Nevner man til slutt pengesekken vår som i første omgang vil få seg en liten smekk, men som igjen vil bygge seg fort opp mtp. at Arsenal er så fantastisk drevet økonomisk sett så er dette noe som både jeg og AST ikke skjønner. Hvorfor skal vi spare oss ihjel? Særlig når man "taper" nesten £35M bare på å droppe ut av CL en sesong. Trolig så sitter vi på nærmere £200M om 2-3 sesonger såfremt vi ikke dropper ut av topp 4 innen den tid og vi fortsetter samme trenden på overgangsmarkedet. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Spanande at det ser ut som om du inkluderer United i omlag same økonomiske sjikte som Chelsea og City. Eg ser ikkje nokon spesiell grunn til at ikkje Arsenal skal kunne tilby om lag det same til spelarar som United gjer, sjå berre på gjelds- og eigarsituasjonen i United, men likevel var vi målforskjell ifrå eit seriegull i fjor. 2 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Man trenger ikke nødvendigvis spillere som de klubbene du nevner også er på jakt etter. Det som kreves er stabilt gode spillere, samt backup for disse som ikke holder reserveliganivå. Se på midtbanen til United for eksempel. På papiret er det helt gjennomsnittelig, men i fjor tapte de ligaen på målforskjell. Forskjellen her er Ferguson, samt tilstrekkelig backup. I fjor spilte vi store deler av sesongen med 4 midtstoppere i backrekka. Ferguson har også den evnen å få ut det beste av spillerene sine, samt at han fpr det meste er dyktig taktisk. Han gjør endringer og de nødvendige byttene for å endre kampbildet. Denne evnen har ikke Wenger. Han følger en lagt plan som sier han skal bytte ut 2 vinger i 60-70 minutt samt en midtbanespiller i 70-80 minutt. Hver kamp. Spanande at det ser ut som om du inkluderer United i omlag same økonomiske sjikte som Chelsea og City. Eg ser ikkje nokon spesiell grunn til at ikkje Arsenal skal kunne tilby om lag det same til spelarar som United gjer, sjå berre på gjelds- og eigarsituasjonen i United, men likevel var vi målforskjell ifrå eit seriegull i fjor. Vi har ikke råd til å gi 2 spillere over 200k i uka. Fantasilønninger Endret 1. september 2012 av Benbjo Lenke til kommentar
""" Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 £30M i overgangssummer er mer enn nok til å ta oss fra topp 4 kandidat til tittelkandidat. Det handler mest om å gjøre smarte kjøpt. Et eksempel på hva man kan få for £30M om man handler smart: Cabaye, Ben Arfa, Tiote, Santon, Cisse, Anita. Dette er i tillegg spillere som er på meget lav lønn. £40-50k i uken er vel det meste noen av disse har. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Spanande at det ser ut som om du inkluderer United i omlag same økonomiske sjikte som Chelsea og City. Eg ser ikkje nokon spesiell grunn til at ikkje Arsenal skal kunne tilby om lag det same til spelarar som United gjer, sjå berre på gjelds- og eigarsituasjonen i United, men likevel var vi målforskjell ifrå eit seriegull i fjor. Jeg gjør det, fordi selv om ikke ManU ikke har en sjeik sittende på en gedigen pengesekk, som sådan, så er de de facto den største klubben i verden, med betydelige finansielle muskler (og supporterbase) langt, langt over det Arsenal har. Det er takket være det, samt et navn og et rykte som tiltrekker seg world class spillere lettere, at ManU faktisk kan være med å konkurrere med ManC og Chelsea. Enn så lenge. Men jeg sa også at jeg ikke tror det vil vare. Dersom det ikke kommer nye økonomiske regler, så blir ManU før eller siden nødt til å legge seg på samme linje som f.eks. Arsenal. Hvis de ikke får seg sin egen sjeik da. @Stefan_B: Hvorfor har Arsenal så god økonomi? Fordi den i mange, mange år har blitt drevet på samme måte som i dag. If it's working; don't fix. Endret 1. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
""" Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Annen liga, men se på hva Montpellier greide i fjor. 2 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) £30M i overgangssummer er mer enn nok til å ta oss fra topp 4 kandidat til tittelkandidat. Det handler mest om å gjøre smarte kjøpt. Et eksempel på hva man kan få for £30M om man handler smart: Cabaye, Ben Arfa, Tiote, Santon, Cisse, Anita. Dette er i tillegg spillere som er på meget lav lønn. £40-50k i uken er vel det meste noen av disse har. Nettopp! Newcastle har vært helt vanvittig gode på å reinvestere pengene de fikk for Carroll. Alle spillerene som du nevner over (som alle holder et stabilt høyt nivå) kom inn for kun én enkelt spiller. Man trenger ikke å kjøpe de største navnene for å konkurrere. Et annet eksempel er blant annet Borussia Dortmund. Hvilken jobb Jürgen Klopp har gjort der med tilnærmet null penger. Da særlig sammenlignet med Bayern München som ikke akkurat er ukjent med å bruke store summer på spillere. Eksempler på gode spillere Arsenal har kjøpt de siste sesongene som jeg mener kan være klassespillere for kun en brøkdel av prisen på de spillerene med de største navnene: Sagna (£6M) Vermaelen (£9M), Koscielny (£9-10M), Gervinho (Bare venter på at han slår til nå. £10M), Mertesacker (£7M), Arteta (£10M) og selvfølgelig trioen som kom inn i sommer. Litt mer penger brukt enn Newcastle, men fortsatt så er det temmelig billig i forhold til kvaliteten som har kommet inn. Et par-tre spillere til av samme kvalitet til omtrent samme pris er virkelig ikke utenkelig og det er mer enn godt nok til å dytte et lag over det vippepunktet såfremt grunnmuren i laget er en stamme av stabile kvalitetsspillere som laget et bygget rundt. Edit: Og som du sier selvfølgelig Montepellier er et annet glimrende eksempel. I Norge har vi Strømsgodset også. Endret 1. september 2012 av Stefan_B Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Vel, der har du det. Wenger kjøper noen ganger klassespillere relativt billig, og tilbyr en relativt moderat lønn (i forhold til you know who) . Dette mener jeg han gjør ganske bra, og jeg er da slett ikke uenig i det. Det er bare det at ingen av disse kan pr.i dag gå inn og forsterke Man City, kan de vel? Spiller for spiller er det ren utklassing. Agûero, Tevez, Balotelli, Dzeko mot Giroud, Podolski, Chamakh? Utklassing. Ditto midtbane. Ditto forsvar. Ditto keeper. Det er dette vi må konkurrere med, for å ha en reell sjanse til å slå dem i kampen om en PL-tittel. Det handler om å gjøre smarte kjøp: Nettop. Dette mener jeg Wenger har vist en utrolig teft for å gjøre, helt siden han kom. Og gjør det fremdeles, til tross for en og annen helbom. Og det er nettop det en klubb som Arsenal må fortsette med - ikke forsøke seg på å begynne å overby oljesjeiker. Og så får vi bare holde ut inntil fotballregjeringene i FIFA og UEFA innser at denne pengegaloppen ikke kan fortsette. Og får med seg EU på laget. Det behøves lønningsreguleringer, det behøves begrensinger på penger brukt til spillerkjøp (med veldig harde straffer for klubber, agenter og spillere som blir tatt for å gjøre hemmelige avtaler under bordet), og det behøves sterk kontroll på totalbudsjett, revisjon. Eksempel på straffer jeg mener er nødvendig for å hindre at noen skal bli fristet til å gjøre hemmelige lønns- eller kjøpsavtaler under bordet: Klubber blir automatisk rykket ned en divisjon (neste sesong) ved bevis for ett eneste tilfelle av juks, + en saftig bot. Spillere mister profflisensen resten av livet ved ett eneste bevist tilfelle av juks. + en saftig bot. Agenter mister lisensen for å ha noe med fotball, spillere og klubber å gjøre for resten av livet, + en saftig bot. Endret 1. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Alle disse spillerene du ramser opp er anerkjente navn. De andre spillerene (våre) har tilgode å bevise seg selv helt ennå. Agüero er klart bedre enn noen av spillerene vi har og ditto det samme med Tevez. Men Balotelli syntes jeg ikke er så fantastisk og ei heller Dzeko slik han har fremstått i City. Giroud og Podolski vil jeg si er på par med begge disse to. Vi har også Walcott, Gervinho og Chamberlain som alle har potensiale. Gervinho i Lille var en klassespiller, men hittil i Arsenal har han ikke helt slått til. Den dagen han gjør det så har vi en spiller som jeg mener vil være like ved det øverste sjiktet til tross for verdens høyeste hårlinje. På midten så har City Silva, Toure og Barry som førstevalg. Vi har Cazorla, Arteta og Diaby. Cazorla og Arteta er minst like gode som Silva og Barry (eller Javi Garcia), men de har det lille ekstra i Touré som vi mangler. Coquelin ser jeg på som et større og bedre talent enn bla. Rodwell, men alt i alt så har City større bredde enn oss. Et soleklart førstevalg inn på DM plassen samt Wilshere tilbake så har vi sammen med City PL's klart beste midtbane. Forsvaret til City er jeg også uenig med deg i. Ja Kompany trümfer samtlige av våre forsvarsspillere, men Vermaelen, Koscielny, Sagna og Mertesacker er bedre enn samtlige av de defensive spillerene City har i sin bakre rekke. Problemet er og har hele tiden vært hvordan denne delen har fungert som enhet, men individuelt sett så er samtlige av disse spillerene strålende spillere. Keeperplassen er derimot vunnet lett av Hart og han Panti fyren. Som sagt: Syntes du overvurderer City noe voldsomt. 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Hehe, ok Jeg synes ikke jeg overdriver. På papiret har City et lag som kan konkurrere med Barca og Real allerede. Og de har også bevist at de har et mye bedre lag, i kvalitet og i bredde - ved å vinne PL ... hvor mange poeng var det foran Arsenal igjen? Endret 1. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
""" Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 På papiret, ja. Men fotball handler om så utrolig mye mer enn hva man har på papiret. Jeg synes Man City har et lag som spiller for spiller er helt overlegent Man Utd, men allikevel vant de kun på målforskjell i fjor fordi Man Utd er mye bedre på en del av de andre faktorene som spiller inn. 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg syntes du overdriver noe veldig. På papiret har City et lag som kan konkurrere med Barca og Real, men allikevel så forsvant de ut av Champions League før oss til tross for veikere motstand. Ja de vant Premier League, men i motsetning til Arsenal så hadde de hvor mange langtidsskader på sentrale spillere? Mistet de også to av sine viktigste spillere de siste sesongene et par uker før Premier League ble sparket i gang? Nei. Når Arsenal og City møttes så vant City første kampen knepent. I den andre kampen ble de totalt utspilt og vi vant fortjent 1-0. Året før endte også med at vi gruset de hjemme mens de kom til Emirates med en meget defensiv holdning og griseflaks som gjorde at de ikke tapte med minst et par mål. Syntes igjen at du overdriver noe vanvittig. City er ikke et lag fullt av supermenn. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) På papiret, ja. Men fotball handler om så utrolig mye mer enn hva man har på papiret. Jeg synes Man City har et lag som spiller for spiller er helt overlegent Man Utd, men allikevel vant de kun på målforskjell i fjor fordi Man Utd er mye bedre på en del av de andre faktorene som spiller inn. Jeg er jo ikke uenig i at ManU fremdeles er en av de to andre klubbene som reellt kan konkurrere om PL-tittel. Se hva jeg har skrevet. Chelsea sviktet jo også i PL siste sesong - så selvfølgelig kan en pengeklubb svikte, og gjøre plass til en outsider for å vinne. I PL's tilfelle er jeg redd det er 3 klubber som må svikte før Arsenal har en sjanse til PL-tittel. @ Stefan_B : Ja, jeg vet at du synes at jeg overdriver "vanvittig". Du har nevnt akkurat det flere ganger allerede Jeg synes altså ikke det. Jeg tror klubber som Man City og Chelsea (hvis Abramovits ikke blir lei av å bruke penger) kommer til å dominere PL voldsomt i overskuelig framtid - dersom ingenting blir gjort med det finansielle regelverket. Og sammen med Real, Barcelona (og slett ikke utenkelig: PSG, dersom eierne fortsetter med å bruke penger som de har gjort til nå) kommer de til å dominere også i CL, selv om sjansene for outsidere er større der, det er tross alt en cup. Endret 1. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Har vært på Setermoen militærleir de siste tre ukene med PC-forbud, men herre min hatt, det står mye rart på de siste sidene her. Jeg er ufattelig skuffet over transfervinduet, men vi er likevel klare favoritter til fjerdeplassen, og jeg tror vi har en god sjanse til å kapre tredje også. Vi stiller sterkere nå enn vi gjorde forrige sesong. Vi har riktig nok solgt to gode spillere i RvP og Song, men vi har hentet inn tre klassespillere i Cazorla, Podolski og Giroud, spillere som Chamberlain, Szczesny, Coquelin, og Jenkinson har et år ekstra på baken og det ser endelig ut til at vi har fått skikk på forsvaret. Vi har mange nye offensive spillere og trenger litt tid til å få ting til å klikke, men så fort de gjør det, har vi et meget spennende lag. Husk også at Wilshere og Sagna er tilbake i full trening om et par uker, og at vi har unge spillere i Yennaris, Aneke, Gnabry og Eisfeld som fort kan finne på å slå igjennom. Det faktum at vi ikke lenger er totalt avhengige av én spiller kan også gjøre oss sterkere. Vi var sterkere sesongen etter Henry reiste, og det samme gjelder forrige sesong etter at Cesc forlot oss. Apropos Cesc, så har vi endelig hentet inn hans erstatter i Cazorla som allerede har vært en åpenbaring. Ser man på utfordrerne våre, har Tottenham solgt unna sine to mest kreative spillere i Modric og VDV, og erstattet dem med gode men uprovne spillere fra middelmådige lag i Dembele, Sigurdsson og Dempsey. De har riktig nok også hentet Vertonghen og Lloris, men førstnevne kommer fra en langt svarere liga enn PL og har enda ikke imponert meg, og Lloris er dårlig i feltet, noe som er en enorm svakhet i engelsk fotball. Er det noen her som så dem i dag? De var søppel. To poeng på tre kamper er ekstremt svakt, og jeg tviler sterkt på at de vil bli stort bedre så lenge de har AVB bak roret. Liverpool har også hentet inn et par gode spillere, men er det nok til å få dem fra åttendeplass til topp fire? Neppe. Også de har startet sesongen svakt med kun ett poeng på to kamper, og husk at deres store svakhet forrige sesong lå i avslutningene. Til tross for dette har de utrolig nok ikke forsterket angrepet sitt med annet enn Borini, samtidig som at de har lånt ut Carroll. Tror de kommer til å få en bedre sesong enn de hadde i fjor, men topp fire er utenfor deres rekkevidde imo. Også har vi Chelsea som har hentet inn noen spennende spillere, men av nyervervelsene er det kun Hazard som jeg tror vil slå til for alvor denne sesongen. Resten er uprovne og kommer fra svake ligaer. Dessuten tror jeg ikke RDM er mannen som kan lede dem til suksess. Jeg blir overrasket om han ikke får sparken før sesongen er over. Husk også at Chelsea bare har én spiss i stallen, og det er den svært varierende Fernando Torres. Hva vil skje om han blir skadet? Årets overgangsvindu har ikke gjort oss noe svakere enn vi var forrige sesong, men det irriterer meg virkelig at vi ikke gjorde det som skulle til for å gjøre oss til gullkandidater. Jeg er enig med Stefan B i at vi kun hadde trengt tre-fire spillere for å gjøre nettopp dette. Likevel tror jeg vi har en spennende sesong i vente. Endret 1. september 2012 av Le Professeur 4 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) 3-4 world class spillere; ja, da snakker vi. Poenget er bare: Hvem er disse spillerne, hvilke klubber spiller de for nå, hva ville prisen ha vært for disse, hvilken lønn ville de ha forlangt, og ville de ha vært fristet til å forlate sin nåværende klubb til fordel for Arsenal? Med tanke på den kvaliteten som behøves, så stiller jeg meg tvilende til at det kunne latt seg gjøre, for å være ærlig. Edit: Ops, City-QPR starter, snakkes om et par timer. Endret 1. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Har vært på Setermoen militærleir de siste tre ukene med PC-forbud, men herre min hatt, det står mye rart på de siste sidene her. Jeg er ufattelig skuffet over transfervinduet, men vi er likevel klare favoritter til fjerdeplassen, og jeg tror vi har en god sjanse til å kapre tredje også. Vi stiller sterkere nå enn vi gjorde forrige sesong. Vi har riktig nok solgt to gode spillere i RvP og Song, men vi har hentet inn tre klassespillere i Cazorla, Podolski og Giroud, spillere som Chamberlain, Szczesny, Coquelin, og Jenkinson har et år ekstra på baken og det ser endelig ut til at vi har fått skikk på forsvaret. Vi har mange nye offensive spillere og trenger litt tid til å få ting til å klikke, men så fort de gjør det, har vi et meget spennende lag. Husk også at Wilshere og Sagna er tilbake i full trening om et par uker, og at vi har unge spillere i Yennaris, Aneke, Gnabry og Eisfeld som fort kan finne på å slå igjennom. Det faktum at vi ikke lenger er totalt avhengige av én spiller kan også gjøre oss sterkere. Vi var sterkere sesongen etter Henry reiste, og det samme gjelder forrige sesong etter at Cesc forlot oss. Apropos Cesc, så har vi endelig hentet inn hans erstatter i Cazorla som allerede har vært en åpenbaring. Stiller spørsmålstegn ved at du kaller Poldi og Giroud klassespillere. Giroud kan brått bruke etter år eller mer for å tilpasse seg PL. Så langt har han vist ingenting. Ser ikke farlig ut foran mål i det hele tatt. Poldi kommer fra et lag som holder tysk andredivisjon nivå. Også under EM var han dårlig. I Bayern for et par sesonger siden fant han seg heller aldri til rette. Dog, er han noe eldre nå og har sett ok ut. Har mer tro på at han slår til enn Giroud. Men å kalle han klasse er å ta sterkt i. Også for tidlig å si at vi ser bedre ut defensivt. Vi har spilt mot 2 lag som hadde 10 spillere innenfor egen 16meter i store deler av kampen og forsvaret ble dermed ikke satt på prøve. Stoke hadde i tillegg de største sjansene i den kampen. Ser man på utfordrerne våre, har Tottenham solgt unna sine to mest kreative spillere i Modric og VDV, og erstattet dem med gode men uprovne spillere fra middelmådige lag i Dembele, Sigurdsson og Dempsey. De har riktig nok også hentet Vertonghen og Lloris, men førstnevne kommer fra en langt svarere liga enn PL og har enda ikke imponert meg, og Lloris er dårlig i feltet, noe som er en enorm svakhet i engelsk fotball. Er det noen her som så dem i dag? De var søppel. To poeng på tre kamper er ekstremt svakt, og jeg tviler sterkt på at de vil bli stort bedre så lenge de har AVB bak roret. Dembele og Dempsey uprovne? Begge var blant de beste midtbanespillerene i PL sist sesong. Dempsey spesielt var helt enorm. Dembele var også en av Fulhams viktigste spillere. Liverpool har også hentet inn et par gode spillere, men er det nok til å få dem fra åttendeplass til topp fire? Neppe. Også de har startet sesongen svakt med kun ett poeng på to kamper, og husk at deres store svakhet forrige sesong lå i avslutningene. Til tross for dette har de utrolig nok ikke forsterket angrepet sitt med annet enn Borini, samtidig som at de har lånt ut Carroll. Tror de kommer til å få en bedre sesong enn de hadde i fjor, men topp fire er utenfor deres rekkevidde imo. Enig i mye av det du sier, men Liverpool har forsterket seg en del. Midtbanen deres ser utrolig sterk ut og herjet i store deler mot City. De har også møtt sterkere motstand enn oss, så deres ene poeng er "verdt" mer enn våre to. Også har vi Chelsea som har hentet inn noen spennende spillere, men av nyervervelsene er det kun Hazard som jeg tror vil slå til for alvor denne sesongen. Resten er uprovne og kommer fra svake ligaer. Dessuten tror jeg ikke RDM er mannen som kan lede dem til suksess. Jeg blir overrasket om han ikke får sparken før sesongen er over. Husk også at Chelsea bare har én spiss i stallen, og det er den svært varierende Fernando Torres. Hva vil skje om han blir skadet? For så vidt enig, men som lag ser Chelsea sterkere ut enn i fjor. Det ser også ut som at spillerene har respekt for RDM, spesielt etter at han vant dem CL. Tror ikke Chelsea skal undervurderes. De kan fort ta gullet. Er enig i spørsmålstegnet rundt spissituasjonen deres. Årets overgangsvindu har ikke gjort oss noe svakere enn vi var forrige sesong, men det irriterer meg virkelig at vi ikke gjorde det som skulle til for å gjøre oss til gullkandidater. Jeg er enig med Stefan B i at vi kun hadde trengt tre-fire spillere for å gjøre nettopp dette. Likevel tror jeg vi har en spennende sesong i vente. Vi er svakere nå enn på samme tid i fjor. Vi har fremdeles bare en spiss i Giroud, da Podolski ikke ser ut til å beherske å spille som enslig spiss. Kanskje litt tidlig å si enda og han vil nok helt sikkert starte på topp om Giroud skader seg, men samlet sett er disse to dårligere enn RvP by far. Er ganske sikker på at våre 3 nye ikke klarer å skape like mye mål tilsammen som det RvP gjorde i fjor. Ergo er vi svakere, selv om bredden er noe bedre. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 3-4 world class spillere; ja, da snakker vi. Poenget er bare: Hvem er disse spillerne, hvilke klubber spiller de for nå, hva ville prisen ha vært for disse, hvilken lønn ville de ha forlangt, og ville de ha vært fristet til å forlate sin nåværende klubb til fordel for Arsenal? Med tanke på den kvaliteten som behøves, så stiller jeg meg tvilende til at det kunne latt seg gjøre, for å være ærlig. Jeg mener at en signering av Yann M'Vila (omtrent £15M + lønninger på trolig £65K), Yevhen Konoplyanka (£8-12M + lønning på omtrent £40K) og Clint Dempsey (£6M + £70K) og f.eks. Angel Rangel (£3-4M + £40k) ville ha skyvet oss mange mange hakk fremover. Dette tilsvarer omtrent £35M i overgangssummer samt £215K ekstra i lønninger (noe som tilsvarer under én van Persie hos henholdsvis United eller Yaya Toure hos City) som utgjør omtrent £11M ekstra i løpet av en sesong. Ta dette som et eksempel. City kommer for øvrig aldri i verden til å være like gode denne sesongen som de var i fjor. Vent å se. Sesongen etter at man har vunnet ligagullet er alltid vanskelig. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 3-4 world class spillere; ja, da snakker vi. Poenget er bare: Hvem er disse spillerne, hvilke klubber spiller de for nå, hva ville prisen ha vært for disse, hvilken lønn ville de ha forlangt, og ville de ha vært fristet til å forlate sin nåværende klubb til fordel for Arsenal? Med tanke på den kvaliteten som behøves, så stiller jeg meg tvilende til at det kunne latt seg gjøre, for å være ærlig. Edit: Ops, City-QPR starter, snakkes om et par timer. Hvem sier at de må være World Class? De spillerene som f.eks Stefan nevner er ikke world class, men ville forsterket oss til de grader. Finnes mange spillere f.eks i fransk eller tysk liga som ville gått rett inn på laget vårt. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 3-4 world class spillere; ja, da snakker vi. Poenget er bare: Hvem er disse spillerne, hvilke klubber spiller de for nå, hva ville prisen ha vært for disse, hvilken lønn ville de ha forlangt, og ville de ha vært fristet til å forlate sin nåværende klubb til fordel for Arsenal? Med tanke på den kvaliteten som behøves, så stiller jeg meg tvilende til at det kunne latt seg gjøre, for å være ærlig. Jeg mener at en signering av Yann M'Vila (omtrent £15M + lønninger på trolig £65K), Yevhen Konoplyanka (£8-12M + lønning på omtrent £40K) og Clint Dempsey (£6M + £70K) og f.eks. Angel Rangel (£3-4M + £40k) ville ha skyvet oss mange mange hakk fremover. Dette tilsvarer omtrent £35M i overgangssummer samt £215K ekstra i lønninger (noe som tilsvarer under én van Persie hos henholdsvis United eller Yaya Toure hos City) som utgjør omtrent £11M ekstra i løpet av en sesong. Ta dette som et eksempel. City kommer for øvrig aldri i verden til å være like gode denne sesongen som de var i fjor. Vent å se. Sesongen etter at man har vunnet ligagullet er alltid vanskelig. au contraire. De vil være mer samspilt og dermed bedre. Selvsagt så kan man jo få skader på viktige spillere som gjør at man ikke har den samme "edgen", men City er fremdeles hovedfavoritt til å ta gullet. Så er det opp til andre lag å ta steget opp, noe det ser ut som at Chelsea har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå