Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ox er definitivt best som offensiv midtbane, sentralt når han får leke seg sentralt i banen. Kan til nød gå med på å spille han som kant, men ikke mye annet enn det. Mens vi er inne på Ox, så er jeg lei alle som sier han ikke er ferdigutviklet og ikke klar å spille mye. Ox bør spille mye mer enn han gjør nå. Han gir laget en helt ny dimensjon hver gang han kommer inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"We are looking to bring one more midfielder in of course, and maybe one defender as well because we still feel we are short in some positions," August 21st 2012

 

Forbanna løgner.

 

Så det at vi ikkje kjøpte betyr at vi ikkje var interesserte i nokon?

Bare når det vinkles til noe negativt er det interressant å lete etter andre meninger i et sitat.

Lenke til kommentar

Starter vi sesongen med 3 0-0 kamper kan vi glemme å vinne noe i år også!

 

Det kan vi glemme allerede. Vi har ikke en bred nok stall til å kunne vinne noe denne sesongen heller.

 

Vi har ikke en sjanse til å vinne Premier League uansett bredde på stallen. De spillerne og den bredden man må ha for å vinne PL, er utenfor den finansielle rekkevidden til alle andre enn ManU, ManC og Chelsea. Og på sikt vil trolig også ManU begynne å slite kraftig. Kanskje allerede i år, til tross for RvP og Rooney.

.

Arsenal vil aldri mer vinne PL-tittelen, dessverre - dersom det ikke kommer forandringer i regelverket for pengebruk.

Det var en stor, stor bragd av Arsenal å ta tittelen på bekostning av ManU og Chelsea i 2004 - et helt overjordisk godt lag som kom sammen på et riktig tidspunkt - men det vil trolig forbli siste gang. I fremtiden vil det bare være unntaksvis at et lag uten den nødvendige finansielle backingen (les: rik onkel/sjeik) vil kunne være med i kampen.

 

FA-cupen derimot, er innen rekkevidde. Samt en plassering som kvalifiserer til CL-spill.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Thomit: Det er bare tull at vi ALDRI mer vil vinne PL-tittelen uten oljepenger.

 

Vet ikke om du er klar over hvilken pengesekk klubben sitter på, men pdd. så kan vi cashe ut resten av lånet som vi tok opp for å bygge Emirates og fortsatt sitte igjen med en god slump penger.

 

Altså snakk om godt over £100M. Pdd. så mener jeg vi er 2 signeringer unna på førsteelleveren og 2-3 unna på backupene for å være mer enn gode nok til å ta PL tittelen. Pengene er der, men ikke viljen fra Wenger.

 

Hvorfor det holdes igjen har jeg absolutt ingen anelse om, men midlene er der. AST regnet seg forøvrig frem til at vi avsluttet vinduet med £50M tilgjengelig for Wenger hvis han ville kjøpe.

Lenke til kommentar

Men £100 millioner i tillegg, vil jo kun være nok til å dekke det ekstra lønnsbudsjettet Man City, for eksempel. Og dersom vi skulle bruke alle pengene vi har, og handle spillere og betale lønn til alle disse spilleren - tror du ikke at sjeiken i Man City, og Abramovits, bare vil tilby enda mer? Det eneste vi da vil bidra med, er å drive pengegaloppen enda mer ut av alle proporsjoner. Jeg vet ikke hva du mener, Stefan - men jeg ønsker ikke at Arsenal skal bidra på en slik måte.

Hva når de 100 millionene er brukt opp? Hva med de følgende sesongene? Skal vi da begynne å ta opp lån for å kunne holde følge med ManC?

 

Nei. En klubb som vil drive økonomisk forsvarlig, vil ikke kunne hamle opp med de bunnløse lommene til eierne i disse klubbene. Å bruke alle tilgjengelige finsansielle muligheter i et desperat forsøk på å kapre en tittel, er ikke særlig smart. Jeg er glad for at det ikke er du som sitter med aksjemajoritet i Arsenal, Stefan :)

 

Kommer det derimot fornuftige regler for pengebruk og finansiering, så står Arsenal meget sterkt.

 

Edit: Og, får jeg legge til - det er nettop kommende nye regler som styret i Arsenal budsjetterer etter, har jeg forstått uttalelser derifra riktig. Det synes for meg meget fornuftig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tror du misforstår jeg Thomit. Er en stor forskjell på inntektene klubben drar inn i løpet av en sesong som går til driften. Der er vi nå lettet etter å ha kvittet oss med van Persie, Song, Park, Bendtner, Lansbury, Bartley og Almunia. I løpet av en sesong så er lønningene til disse spillerene tett opp mot £15M alene. Cazorla, Podolski og Giroud ligger forøvrig på rundt £60-70k hver noe som tilsvarer ca £10M til sammen. Så vi er helt klart lettet på lønningssiden.

 

Og igjen: Hvem har sagt noe om å handle inn ørten spillere? Vi snakker om 1-2 spillere og backups for å øke kvaliteten og bredden i laget. Hva du snakker om er komplett urealistisk og bare tåpelig i mine øyne da jeg aldri har gitt uttrykk for noe stjernekjøp heller. Pengene tas fra driftsbudsjettet da låneutgiftente går nedover år for år samt at sponsoravtalene er klare for å fornyes neste år. Noe som trolig vil gi £20M+ ekstra i løpet av en sesong.

 

Igjen: Pengene vi har er "ekstra". Dette er ikke penger som vi tar fra noe sted, men penger vi har samlet opp som følge av meget god økonomisk skikk (salg av spillere, bygningsprosjekter o.l.). Det er ikke snakk om å låne penger (igjen: spillere som Podolski, Giroud og Cazorla er alle av høy kvalitet, men de kostet ikke skjorta. Dette er spillere jeg mener er gode nok til å presse oss videre til en PL tittel). Og igjen: Hvem har snakket om å bruke opp alle tilgjengelige finansielle midler/muligheter?

 

Du er virkelig flink til å dikte opp ting jeg ikke har vært i nærheten av å si eller mene.

 

£30M i overgangssummer er mer enn nok til å ta oss fra topp 4 kandidat til tittelkandidat. Og da er det veldig merkelig at vi ifølge deg ikke har "råd" til dette mtp. at vi hadde £50M i midler tilgjengelig for Wenger sitt bruk (men, hei. Folka i AST har vel ikke peiling på slikt de heller) og har kuttet lønningslista betraktelig i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...