lur4d Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Solgte Bendtner på FM12 til Juventus en gang i tiden, da møtte jeg Juventus i CL-finalen, og gjett hvem som gjorde at jeg tapte. Jepp, Bendtner med hat-trick. Han vant forøvring gullstøvelen samme sesongen også. Så dette var skrevet i stjernene. Forventer at Bendtner tar av i Serie A. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Latterlig vindu av Wenger. Verste siden han begynte. Verre enn i fjor helt klart. Han er så ekstremt passiv. Se på Spurs. De har blitt ENORMT forsterket. I år klarer vi ikke topp 4. Det er en umulighet med den stallen vi har rett og slett. Må nok kjempe med Newcastle og Pool om 5-7 plass selv om vi har en svakere stall enn også disse klubbene. Helt utrolig. Denne gangen har Wenger driti på draget. Lurer på hva slags konsekvenser det får for ham til sommeren når vi trolig har gjort vår verste sesong under hans ledelse siden han tok over. Ikke bare er førstelaget en middelmådighet, men backupen er syltynn og holder knapt PL nivå. Får vi to skader på midtbanen er vi ute å kjøre. På kantene er det også ekstremt tynt. Podolski, Walcott, Gervinho og Arshavin. Nr 2 vil ikke engang være i klubben, mens Gerv forsvinner i januar. Arshavin vet vi jo alle hvor god er... Det er rett og slett en skandale. Ingen manager hadde fått lov til å holde på slik i noen andre klubber. Ta deg en bolle Wenger. Nå har du dratt laget mitt for langt ned i søla. Dette bør bli din siste sesong. 2 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Er faktisk ganske enig med deg Benbjo. Synes Wenger er ekstremt passiv. Skulle ønske vi fikk innsikt i absolutt alt interne i klubben. Begynner å tro at det faktisk er Wenger som holder igjen. Blir misunnelig på klubber som viser ambisjoner. 1 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Sånn som dette vinduet utviklet seg hadde eg tatt imot Essien med åpne armer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Sånn som dette vinduet utviklet seg hadde eg tatt imot Essien med åpne armer. og Sahin... Lenke til kommentar
chainreaction Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Vi har blitt en ambisjonsløs drittklubb. Alle andre enn Wenger og styret ser det. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Sånn som dette vinduet utviklet seg hadde eg tatt imot Essien med åpne armer. og Sahin... Og Dempsey.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Vi har god dekning forover på banen. "Holding midfield" - vel, Wenger mener tydeligvis at de vi har er klare for å ta steget opp. Tenker da på Coquelin og Frimpong først og fremst. Jeg venter og ser om han har rett. I tillegg er det andre av midtbanespillerne som kan ta en slik rolle dersom Arteta/Diaby blir skadet eller ikke innfrir. Vi har så vi klarer oss fram til januar, i hvert fall. Offensivt har vi forsterket laget, tror jeg. Cazorla + Podolski + Giroud vil trolig veie opp for tapet av RvP. Ja, faktisk mer enn oppveie, fordi vi ikke lenger er så avhengige av at 1 spiller skal være i form og skadefri. Bendtner, Park og Vela vil ikke være noe savn. annet enn som backup'er. Man kan jo også håpe på at Arshavin har hatt godt av oppholdet "hjemme", slik at vi får se en bedre fotballspiller enn det vi så siste sesong. Det eneste punktet jeg står igjen som litt tvilende til, er om vi har kvaliteter i laget til å "ta over" etter Song. Vi får se. Sammenlagt et ok overgangsvindu for oss. Og så har vi penger til overs til januar, om det behøves. Jeg er mest bekymret for venstreback ( de vi har holder ikke høy PL standard), og høyreback (inntil Sagna er tilbake ship-shape). Endret 31. august 2012 av thomit Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Frimpong? Gutten er en vandrene katastrofe. I tillegg har han allerede hatt 2 skader som har holdt ham ute i 2 fulle sesonger. Glem det. 2 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Vi har god dekning forover på banen. "Holding midfield" - vel, Wenger mener tydeligvis at de vi har er klare for å ta steget opp. Tenker da på Coquelin og Frimpong først og fremst. Jeg venter og ser om han har rett. I tillegg er det andre av midtbanespillerne som kan ta en slik rolle dersom Arteta/Diaby blir skadet eller ikke innfrir. Vi har så vi klarer oss fram til januar, i hvert fall. Offensivt har vi forsterket laget, tror jeg. Cazorla + Podolski + Giroud vil trolig veie opp for tapet av RvP. Ja, faktisk mer enn oppveie, fordi vi ikke lenger er så avhengige av at1 spiller skal være i form og skadefri. Bendtner, Park og Vela vil ikke være noe savn. annet enn som backup'er. Man kan jo også håpe på at Arshavin har hatt godt av oppholdet "hjemme", slik at vi får se en bedre fotballspiller enn det vi så siste sesong. Det eneste punktet jeg står igjen som litt tvilende til, er om vi har kvaliteter i laget til å "ta over" etter Song. Vi får se. Sammenlagt et ok overgangsvindu for oss. Og så har vi penger til overs til januar, om det behøves. Jeg er mest bekymret for venstreback ( de vi har holder ikke høy PL standard), og høyreback (inntil Sagna er tilbake ship-shape). Coquelin er et vanvittig stort talent. Burde etter min mening være førstevalget ved siden av Arteta pdd., men Wenger elsker Diaby så det skjer vel ikke såfremt han trenger å hviles eller blir skadet. Frimpong derimot har jeg aldri hatt særlig tro på. En spiller med stort hjerte, men veldig veldig begrenset.. har forøvrig under 1 år igjen på kontrakten sin og Arsenal har ikke akkurat hastet med å fornye den. Vi blir mindre avhengig av at én mann skal score målene, men vi blir mer avhengig av at både Giroud og Podolski skal ha gode sesonger. Samt at vi kommer til å bli noe sinnsykt avhengig av Cazorla. I de kampene den mannen er utilgjengelig så spår jeg at vi kommer til å slite noe veldig. Allerede nå så ser man at absolutt alt skal gjennom han. Jeg tror ingen av våre spillere øyeblikkelig vil være klare til å ta over for Song. Coquelin kan bli et meget godt alternativ i lengden, men jeg ser på han som en boks-til-boks spiller og ikke en holdende eller utpreget defensiv spiller. Frimpong som jeg sier har jeg liten tro på. Syntes som sagt at keeperplassen er svak, backene har dårlig dekning (syntes ikke at Gibbs som førstevalg hittil denne sesongen har vært noe å utsette på. Gjelder bare å holde han skadefri nå), DM posisjonen er et stort spørsmålstegn, kantspillerene er det samme og spissplassen er det egentlig bare Giroud og Chamakh som virker å beherske i dagens formasjon. En annen ting er også hvordan spillerene vil gjøre det i år. Alle ny-signeringene er jo et forholdsvis stort spørsmålstegn, samt Gervinho, Diaby, Chamberlain, Wilshere o.l. vet vi ikke hvordan vil prestere (Chamberlain er med på lista fordi han er veldig opp og ned. Fristet også å ta med Walcott, men han er langt mer stabil enn Oksa). Hadde vi brukt £30M mer så hadde vi hatt en meget god ellever. Dessverre så var ikke dette tankegangen til Wenger. Vi er faktisk ikke så langt unna, men når skadene kommer så er det kritisk med gode backups. Det har vi pdd. ikke. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 4-1-2-2-1. Jeg mener vi har noe av løsningen i en slik formasjon. Jeg mener den med 1 dm, 2 på midten og 2 offensive kanter, + spiss. Jeg tror personlig at Le Coq kan sitte som dm. Han lærer seg fort disiplinen som skal til. Vi har flere å velge mellom på sentral midtbane, særlig når Wilshere og Rosicky er tilbake. Cazorla kan godt brukes på en av kantene - i samme rolle som den Arshavin til tider var veldig god i. (noen som husker det?) . Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Du tenker på en 4-1-2-3? Som dette omtrent? Szczesny Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs Coquelin/Diaby Arteta - Cazorla Walcott - Giroud - Gervinho Dette er den formasjonen jeg gjerne ville sett oss i igjen. 2 midtbanespillere som gjør jobben til Giroud lettere. Samt at Arteta får mer offensivt ansvar slik at alt ikke absolutt MÅ gå gjennom Cazorla. Dog er jeg skeptisk til Coquelin som DM. Han har altfor store kvaliteter til å bli sittende som et simpelt anker, men allikevel så tror jeg han hadde tatt imot den rollen med begge hender hvis han fikk sjansen. Allikevel så tror jeg dette (ta i betraktning at Arshavin er i form) ville vært vårt beste lag og formasjon med akkurat disse spillerene: Szczesny Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs Coquelin/Diaby - Arteta Gervinho - Arshavin - Cazorla Giroud Cazorla vil ha friheten til å vandre inn og ut (ditto det samme med Arshavin). Og med Arshavin på banen så vil man ha en som besitter mange av de samme kvalitetene til Cazorla, men som i motsetning til spanjolen ikke er redd for å stikke i bakrom for å komme alene med keeper. Fyren i form er verdensklasse. Spørsmålet er bare om han noen gang kommer tilbake i nærheten av samme nivå? Uansett så kan alltids Podolski spille i samme rolle. Der jeg mener han er på sitt aller aller beste. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Ja ... kjært barn har mange navn - 4-3-3, 4-5-1, 4-1-2-2-1 og 4-1-2-3 blir brukt mye om hverandre, for å beskrive grunnleggende samme formasjon Men jo, tilbake til det vi hadde før Fabregas fikk en tydelig amc "in the hole" rolle. (Joda, jeg vet at han gjerne tok seg en tur bakover på banen likevel). Om man så stiller opp midtbanen i en trekant med en dm som bakerste punkt, eller legger 3 side ved side midt på, spiller mindre rolle - så lenge en av dem får en klar defensiv oppgave. Busquets/Xavi/Iniesta under Pep, for å bruke et velkjent eksempel. Endret 1. september 2012 av thomit Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg syntes hvertfall helt klart at vi spilte vår beste fotball i 4-1-2-3 med Song, Diaby og Cesc på midten og RvP/Bendtner/Arshavin på topp og Walcott/Nasri/Arshavin på kantene. Dessverre så ble det som alltid for dårlig dekning på et par av plassene. Denne sesongen var det på topp i form av skader på van Persie og Bendtner samt salget av Adebayor og det defensive mtp. at vi mistet Gallas i en viktig periode av sesongen. Uansett: Syntes hvertfall vi spilte bedre fotball kollektivt den sesongen enn hva vi gjorde når vi la om til "Cesc"-formasjonen. Spillet vårt ble ensformig og forutsigbart (alt måtte jo innom Cesc) og når han var utilgjengelig så hadde vi ingen alternativer og det var tydeligvis ikke noe poeng å endre formasjonen heller. Hvorfor Wenger fortsatt insisterer på 4-2-3-1 i en formasjon som var spesialsydd for henholdsvis Cesc og van Persie vites ikke, men jeg tror hvertfall at Giroud, Cazorla, Arteta og Gervinho alle sammen ville hatt mye bedre av å gå tilbake til 4-1-2-3. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 "We are looking to bring one more midfielder in of course, and maybe one defender as well because we still feel we are short in some positions," August 21st 2012 Forbanna løgner. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Litt drøyt å kalle Wenger en løgner da. Regner med du vet like lite som oss andre hva som har foregått i kulissene. Endret 1. september 2012 av archongamer 1 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Greit at du er skuffet som alle oss andre Benbjo, men det står ikke der at han skal kjøpe en spiller. Endret 1. september 2012 av Kleivis 1 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) --------------------------------------Szczesny -------------------Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs ----------------------------Coquelin/Diaby - Arteta -------------------welcott/Gervinho - Podolski - Cazorla ---------------------------------------Giroud akuratt der ser det faktisk ganske bra ut eneste som mangler er makkeren til Arteta Endret 1. september 2012 av igxx Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Om alle de 3 nye signeringene innfrir, vil ha et sterkt lag i år. Som du selv sier mangler vi makkeren til Arteta. Hvor vi har Diaby om 2-3 måneder vet ingen. Det som bekymrer meg er at om vi ser bort fra første 11eren, så er det tynt. Om 1-2 av de nye spillerne flopper, har vi også en svak første 11er. Tapet av Song ble mye verre enn forventet, da alle var sikre på at det kom inn forsterkninger etter at han ble solgt. Giroud er det største uromomentet sammen med Diaby. Kan de hevde seg på nivået som trengs for topp 4? Herregud jeg savner en Wilshere i form.. Hadde han ikke blitt skadet er jeg sikker på at han hadde blitt en av verdens beste midtbanespillere. Håper han fortsatt kan klare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå