Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har så ufattelig tynn stall. Vi er en skade unna total krise. Skade på Cazorla -> Ingen kreative spillere i stallen. Skade på Giroud -> Poldi inn, ingen til å spille på kant (lol, Arshavin). Skade på Diaby -> ????

Skade på Cazorla så snakker vi Ramsey/Rosicky inn. Altså ikke akkurat verdens mest kreative og produktive spillere. Vi har også Chamberlain, men Wenger vil trolig ikke spille han der mtp. at han har fått for seg at han er best i den dype rollen og uansett så er han veldig uferdig ennå.

Skade på Giroud så må Podolski opp på topp i en posisjon hvor han ikke virker tilpass mens Walcott, Gervinho og Chamberlain må ta kantene. Et problem er dog at Gervinho forsvinner til ACN i januar igjen.

Diaby skadet = Coquelin. Diaby + Arteta = Coquelin + Ramsey tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg vil vel si at Gervinho er en grei backup for Podi om han må spille sentralt jeg da.

Arshavin bør heller erstatte Cazorla om han blir skadet, evt Rosicky om han har formen.

Arteta har vist han fint kan spille for Diaby, selv om det ikke er ideellt.

Total krise er det uansett ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det er alternativer. Det er bare at disse alternativene er reserver som holder championship/bunn i PL nivå.

Dårlig dekning på topp. Dårlig dekning på midten (egentlig burde Diaby være reserve for en skikkelig DM), dårlig dekning på backen(e) og dårlig dekning bak Szczesny.

Wenger har vel i mange år sagt at bredden på laget vinner titler, vel. Enkelt og greit så vinner ikke dette laget en dritt.

Lenke til kommentar

Vi er ganske godt dekket på topp da. Om ikke folk faktisk sitter å mener at så lenge vi ikke har minst en av verdens top 3 spisser er vi dårlig stilt da. Både Giroud og Podi er målscorere av kvalitet som begge vil score godt med mål denne sesongen. Podi har f.eks 2 mål på 3 kamper så langt i klubben så litt tidlig å male fanden på veggen. Giroud har vært uheldig, men du ser at målene vil komme der også.

Vi har dårlig dekning på back og DM. Keeper også, selv om det der ikke er like krise.

Nå hadde ikke jeg forventet å vinne noen titler i år uansett, og ingen back og DM vil endre det faktum. Men ingenting er umulig, men da er FA cup det beste man kan håpe på, og det kan også dette laget klare om de finner samspillet og har litt flaks som man alltid må ha.

Er vel ingen her som har forventet å vinne hverken liga eller CL i år, selv om både RvP og Song ble i klubben..

Lenke til kommentar

Vi er ganske godt dekket på topp da. Om ikke folk faktisk sitter å mener at så lenge vi ikke har minst en av verdens top 3 spisser er vi dårlig stilt da. Både Giroud og Podi er målscorere av kvalitet som begge vil score godt med mål denne sesongen. Podi har f.eks 2 mål på 3 kamper så langt i klubben så litt tidlig å male fanden på veggen. Giroud har vært uheldig, men du ser at målene vil komme der også.

Vi har dårlig dekning på back og DM. Keeper også, selv om det der ikke er like krise.

Nå hadde ikke jeg forventet å vinne noen titler i år uansett, og ingen back og DM vil endre det faktum. Men ingenting er umulig, men da er FA cup det beste man kan håpe på, og det kan også dette laget klare om de finner samspillet og har litt flaks som man alltid må ha.

Er vel ingen her som har forventet å vinne hverken liga eller CL i år, selv om både RvP og Song ble i klubben..

Hvis Walcott endelig får spille spiss så er jeg enig i at vi er greit dekket på topp. Nå pdd. med Bendtner på lån til Juventus, Park på lån til Celta Vigo og Chamakh sitt lån til Malaga rett rundt hjørnet så har vi egentlig kun Podolski og Giroud som spisser. Problemet er bare at Podolski ikke passer inn i formasjonen og jeg ser at Giroud også sliter litt med dagens formasjon (får ikke nok støtte fra midtbanespillerene og kantspillerene sine).

Så at vi er godt dekket på topp er nok en myte gitt.

Lenke til kommentar

haha, de teller faktisk ikke nei..

Nei skjønner jo man ikke vil telle med det når man vil ha alt til å se mest mulig håpløst ut.

Så om Arsenal spiller mot ditt lokale bedriftsiddrettlag og vinner 30 - 0 der Giroud og Poldi begge scorer 3 hattrick hver, så har de scort 9 mål på 3 kamper?

Vet det er et søkt eksempel, men det er essensielt det du sier. Mål teller i kamper som teller. Ikke på trening, ikke mot Uganda 2 eller mot reservene.

Så langt har våre nyinnkjøpte ikke levd opp til forventningene

Edit: Ganske sikker på at Wenger velger å beholde Chamakh faktisk. Blir for dumt med 2 spisser hele sesongen. Selv det skjønner Wenger.

Endret av Benbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tittel/trofé-sjansene er forbeholdt rik-onkel-klubbene. Det må snart begynne å synke inn blant folk. Arsenal/Tottenham/Liverpool og lignende fordums storklubber er henvist til kjempe seg i mellom om fjerdeplassen i PL. Hvis en av pengeklubbene gjør seg bort, kanskje tredjeplassen. Slik vi klarte i fjor.

Dette blir det ingen endring på før FIFA/UEFA og EU setter inn knallharde reguleringer av pengebruk, lønninger m.m. Fritt marked gir ubalansert konkurranse - med mindre alle klubber får seg en rik onkel med bunnløse lommer. Selv i det superkapitalistiske USA har man ordnet seg med reguleringer i fotballen som langt på vei gir et mye jevnere konkurransegrunnlag.

Har vi på nåværende tidspunkt en spillerstall som kan konkurrere med Tottenham og Liverpool om fjerdeplassen? Ja, det mener jeg vi faktisk har - selv om jeg ennå savner et par spillere i forsterkning. Men i det store og hele ser det bra ut. Realistiske plasseringer for oss er 4.- 6.plass, kanskje 3. hvis ting går veien. Muligens er en FA-cup innen rekkevidde. Slik vil det være i fremtiden også, om ikke noe skjer.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Essien burde være aller siste utvei for oss. Vil helst ikke ha han inn, men om vi ikke får inn noen annen DM, så er det bare å ta telefonen. Vi må ha en DM før vinduet stenger. Også håper jeg det kommer en backup-spiss av noe slag. Bendtner, Young og muligens Chamakh ut idag, betyr at vi er så og si uten spisser, etter de i "førsterekka".

Lenke til kommentar

En ting er å ha en god stall, men husk at vi har byttet ut nesten halve laget om også Moutinho og Lloris pluss en spiss kommer inn, så denne sesongen vil vi nok falle litt bakpå.

Det har du rett i. Ser det samme i Arsenal, med tre nye offensive spillere som skal lære seg å funke sammen. Men med litt tid tror jeg AVB kan gjøre Spurs bedre enn noensinne. Håper selvsagt det går dårlig, men ser veldig lovende ut :p

Fornuftig å selge VDV også. Bra pris, og Sigurdsson og Dembele allerede klare til å ta over.

Endret av jlf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...