321321321321 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) vi er sterkt svekket på spissplass og vi mangler et defensivt anker. Cazorla ble kjøpt et år for sent. Ikke en erstatter for Song, men for Cesc. Diaby har "erstattet" Song, men har vært ræv så langt. Selvsagt vanskelig å forvente noe stort av en som har vært ute så lenge, men det er idiotisk av Wenger å kaste ham rett inn på laget. 1) Vi er ikke sterkt svekket på spissplass. Giroud og Podolski er ikke mye værre enn RvP og Chamakh. 2) Dette defensive ankeret du snakker om, hadde vi heller ikke ved seriestart ifjor. 3) Har aldri sagt at Cazorla er en erstatter for Song. Hvis du leser, ser du at jeg har skrevet at Cazorla tilfører noe som har manglet siden Cesc. Poenget mitt her er altså: det Cazorla tilfører > det Song tilførte. Synes heller ikke vi mangler offensiv kraft eller scoringstrusler. Vil si jeg er mye tryggere nå som vi har Podolski og Giroud, selv om de ikke har spilt i PL før, enn jeg var forrige sesong da vi måtte satse alt på en ekstremt skadeplaget van Persie. Det viktigste for oss er å få inn et anker på midten. Diaby takler den rollen svært, svært dårlig. Hvis du har sett de to siste kampene så burde du ha fått med deg at Arteta spilte denne rollen, og at han gjorde det svært, svært bra. Ganske klar MotM mot Stoke hvis jeg ikke tar helt feil. E; I tillegg virker det som om ingen bryr seg om at laget ser to-tre-fire-fem hakk bedre ut defensivt. Dette har vært det største problemet i mange år, og nå som det ser ut til å bli bedre er alt fokuset på at de to nye spissene våre ikke har scoret på de to første seriekampene. Ser selvfølgelig at laget har mangler, men for meg er det en ny og forbedret versjon av Arsenal som stiller denne sesongen. Endret 30. august 2012 av jlf 3 Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Bra jif! Synes du kommer med mye bra. At Podolski og Giroud ikke har scoret er ikke det største problemet, for å være helt ærlig. Vi skaper masse, så det er bare å gi de tid. Det viktigste for oss er å få inn et anker på midten. Diaby takler den rollen svært, svært dårlig. Har du sett den taktikkgreia på Arsenal-player? I gjennomgangen av kampen mot Stoke, så trakk han fram Diaby som meget god defensiv. Han var god i dueller mot Crouch fra utspark, og han var også meget god til å beskytte Mannone på innkast og frispark inn mot boxen. Han mangler litt sharpness, det er jeg enig i, men jeg synes han er minst like god defensivt som Song, som i grunn ikke var så veldig god off the ball. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 vi er sterkt svekket på spissplass og vi mangler et defensivt anker. Cazorla ble kjøpt et år for sent. Ikke en erstatter for Song, men for Cesc. Diaby har "erstattet" Song, men har vært ræv så langt. Selvsagt vanskelig å forvente noe stort av en som har vært ute så lenge, men det er idiotisk av Wenger å kaste ham rett inn på laget. 1) Vi er ikke sterkt svekket på spissplass. Giroud og Podolski er ikke mye værre enn RvP og Chamakh. 2) Dette defensive ankeret du snakker om, hadde vi heller ikke ved seriestart ifjor. 3) Har aldri sagt at Cazorla er en erstatter for Song. Hvis du leser, ser du at jeg har skrevet at Cazorla tilfører noe som har manglet siden Cesc. Poenget mitt her er altså: det Cazorla tilfører > det Song tilførte. Synes heller ikke vi mangler offensiv kraft eller scoringstrusler. Vil si jeg er mye tryggere nå som vi har Podolski og Giroud, selv om de ikke har spilt i PL før, enn jeg var forrige sesong da vi måtte satse alt på en ekstremt skadeplaget van Persie. Det viktigste for oss er å få inn et anker på midten. Diaby takler den rollen svært, svært dårlig. Hvis du har sett de to siste kampene så burde du ha fått med deg at Arteta spilte denne rollen, og at han gjorde det svært, svært bra. Ganske klar MotM mot Stoke hvis jeg ikke tar helt feil. E; I tillegg virker det som om ingen bryr seg om at laget ser to-tre-fire-fem hakk bedre ut defensivt. Dette har vært det største problemet i mange år, og nå som det ser ut til å bli bedre er alt fokuset på at de to nye spissene våre ikke har scoret på de to første seriekampene. Ser selvfølgelig at laget har mangler, men for meg er det en ny og forbedret versjon av Arsenal som stiller denne sesongen. 1. Jo, faktisk. De to tilsammen vil ikke kunne emulere RvP+Chamakh sine mål. Ikke engang hvis man i tillegg slenger med Cazorla. Tipper en av Poldi/Giroud ender på rundt 15, mens den andre under 10. Litt avhengig av hvem som er førstevalget og om Poldi spiller mye på kant. Cazorla < 5 mål. 2. Nei, og dette var hovedgrunnen til at vi tapte veldig mange poeng i fjor. Vi har ingen som beskytter de bakre 5. Arteta kan ikke spille denne rollen. Det er han for veik til. Diaby har fysikken, men ikke match-fitnessen/skillsa. 3. Ja jeg vet at du ikke sier at Cazorla erstatter Song. Vi snakker litt forbi hverandre her. Det offensive er styrket (kanskje? Song hadde veldig mange assist i fjor), det defensive i midtbanen klart, klart svekket. Du mener vi ikke mangler offensiv kraft eller scoringstrusler. Lurer på hvordan du kan si det? Vi har 3 (tre) skudd på mål på 180min + tillegg (Skal nevne at kilder oppgir diverse her. The Guardian sier 5 totalt). Dette er svakt. Kun 1 av 3 var i nærheten av å teste keeper (skudd Cazorla, Begovic måtte ut i strekk). Resten var ikke i nærheten. Når det gjelder det defensive er det for tidlig å si synes jeg. Hverken Stoke eller Sunderland var særlig interesserte i å angripe. Vi hadde ca 70% possession i begge kampene. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Vi har signert en keeper! http://news.arseblog.com/2012/08/arsenal-sign-macedonian-goalkeeper/?utm_source=feedburner.com%2Farseblognews&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+arseblognews+%28Arseblog+News+-+the+Arsenal+news+site%29 Den gikk rimelig under radaren får å si det slik. Ikke rart vi lot Cæsar og Lloris gå til andre klubber Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Vi har signert en keeper! http://news.arseblog...al+news+site%29 Den gikk rimelig under radaren får å si det slik. Ikke rart vi lot Cæsar og Lloris gå til andre klubber Szczesny er garantert ute med skade for resten av sesongen, dersom dette stemmer. Han kommer trolig aldri tilbake til det nivået han til tider har vist. Faen at vi lot Almunia gå. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Gruppe B for oss. Det betyr første match tirsdag Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Unngikk Valencia i hvertfall og Benfica. Endret 30. august 2012 av Benbjo Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Faen, Schalke... Beste laget i pot 2. Endret 30. august 2012 av Benbjo Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 FC Schalke 04 kan man jo være fornøyd med ! Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 1. Jo, faktisk. De to tilsammen vil ikke kunne emulere RvP+Chamakh sine mål. Ikke engang hvis man i tillegg slenger med Cazorla. Tipper en av Poldi/Giroud ender på rundt 15, mens den andre under 10. Litt avhengig av hvem som er førstevalget og om Poldi spiller mye på kant. Cazorla < 5 mål. Husk at vi snakker om laget pdd. ift. ifjor (på samme tid for et år siden). Føler du at vi har et dårligere utgangspunkt med to kvalitetsspisser i Podolski og Giroud, enn vi hadde med kjeksen RvP og Chamakh? 2. Nei, og dette var hovedgrunnen til at vi tapte veldig mange poeng i fjor. Vi har ingen som beskytter de bakre 5. Arteta kan ikke spille denne rollen. Det er han for veik til. Diaby har fysikken, men ikke match-fitnessen/skillsa. 3. Ja jeg vet at du ikke sier at Cazorla erstatter Song. Vi snakker litt forbi hverandre her. Det offensive er styrket (kanskje? Song hadde veldig mange assist i fjor), det defensive i midtbanen klart, klart svekket. Du kan ikke si at laget er svekket ift. ifjor fordi vi ikke har et anker, når vi ikke hadde det ifjor heller. Hverken styrket eller svekket i dette leddet med andre ord. Arteta har forresten fungert veldig bra i denne rollen så langt, og som Urmaker sier, er ikke Diaby noe særlig dårligere enn Song på det defensive. . Du mener vi ikke mangler offensiv kraft eller scoringstrusler. Lurer på hvordan du kan si det? Vi har 3 (tre) skudd på mål på 180min + tillegg (Skal nevne at kilder oppgir diverse her. The Guardian sier 5 totalt). Dette er svakt. Kun 1 av 3 var i nærheten av å teste keeper (skudd Cazorla, Begovic måtte ut i strekk). Resten var ikke i nærheten. Hvis du drar frem denne statistikken kan jeg si at vi har 40 skudd på 180min, nr 3 i verden når det kommer til skudd per kamp. Dette må da kunne regnes som offensiv kraft. 5 av disse on target, men so what? Dette er bare statistikk, og sier vel egentlig ingenting om sjanser? Stolpeskudd regnes såvidt jeg vet ikke som on target, men det er jo omtrent det nærmeste en scoring man kan komme. Ok, vi har ikke skapt all verden med store sjanser, men med 3 nye offensive spillere kan man ikke regne med at det klaffer fra dag 1. Når det gjelder det defensive er det for tidlig å si synes jeg. Hverken Stoke eller Sunderland var særlig interesserte i å angripe. Vi hadde ca 70% possession i begge kampene. Så du mener at det er for tidlig å si noe om forsvaret, men ikke for tidlig til å dømme det offensive nord og ned? Vi hadde ca 70% possession i de 4 kampene vi spilte mot de to lagene ifjor, så ingenting er forandret på denne fronten. Likevel er Sunderland og spesielt Stoke borte lag vi har hatt masse trøbbel med. Vi har tapt 3 av de 5 siste gangene vi har spilt på Britannia, og sluppet inn i gjennomsnitt 2 mål per kamp. Denne gangen var ikke Stoke i nærheten engang, og jeg mener dette viser at forsvaret har tatt mange steg i riktig retning. Bra jif! Synes du kommer med mye bra. At Podolski og Giroud ikke har scoret er ikke det største problemet, for å være helt ærlig. Vi skaper masse, så det er bare å gi de tid. Det viktigste for oss er å få inn et anker på midten. Diaby takler den rollen svært, svært dårlig. Har du sett den taktikkgreia på Arsenal-player? I gjennomgangen av kampen mot Stoke, så trakk han fram Diaby som meget god defensiv. Han var god i dueller mot Crouch fra utspark, og han var også meget god til å beskytte Mannone på innkast og frispark inn mot boxen. Han mangler litt sharpness, det er jeg enig i, men jeg synes han er minst like god defensivt som Song, som i grunn ikke var så veldig god off the ball. Takker Så taktikkprogrammet nå, smart av Bould å bruke Diaby på den måten. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Vi unngår hvertfall Dortmund ved å trekke Schalke. Men husk, de kom til semien for ikke så lenge siden Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Ikkje så verst det. Kjekt å sleppe Shakhtar, Zenit og Dynamo. Samtidig så betyr det at vi slepp Dortmund. 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Av alternativene var Schalke uansett et greit lag å få i pulje 2. Vi er et bedre lag enn de normalt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Av alternativene var Schalke uansett et greit lag å få i pulje 2. Vi er et bedre lag enn de normalt. Vil si at vi er ca på samme nivå. Blir 2 vanskelige kamper. Bør være fornøyd med 1 poeng mot de. Lenke til kommentar
321321321321 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) United er heldige som vanlig... Slapp heldigvis greit unna pot 3 Endret 30. august 2012 av jlf Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Olympiakos. Seier hjemme, tap borte det Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Vi er heldige vi også, men ja United er som vanlig heldige. Olympiakos. Seier hjemme, tap borte det Hvilket lag kan i det hele tatt Arsenal slå borte mener du egentlig? Klart vi kan slå både Schalke og Olympiakos borte! Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Vi har blitt rævpult av Olympiakos de to siste gangene vi møtte de i Hellas Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Stilte ikke vi et ganske dårlig lag der nede sist gang? EDIT: jepp Arsenal 21 Fabianski (Mannone - 25' ) 05 Vermaelen 11 Santos (Miquel - 51' ) 18 Squillaci 20 Djourou 15 Oxlade-Chamberlain 23 Arshavin 26 Frimpong Booked 30 Benayoun 39 Coquelin (Rosicky - 67' ) 29 Chamakh Endret 30. august 2012 av Kleivis Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Det betyr jo uansett ikke at vi kommer til å bli det igjen. Du tar jo for gitt vi vil tape for Schalke også. Har skjedd merkeligere ting i fotballen enn at Arsenal vinner på bortebane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå