Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Jeg leser det nok slik jeg også ja, men ut fra hva jeg har lest er jo Sahin ingen defensiv midtbane som er hva vi egentlig trenger.

Nå kjenner ikke jeg til spilleren utover det jeg har lest de siste ukene, men håper jo mer på en trygg defensiv midtbane, enn nok en ballkunstner på midten.

Kan vel nesten se ut som Wenger da går for Diaby og Arteta som valgene sine på defensiv midtbane.

 

Uansett er det godt å se at Wenger selv ser og innrømmer problemene bakover på banen, og at det jobbes med å hente inn en back.

 

Klarer vi å lempe Chamakh over til Tottenham også så blir jo dette riktig så bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konseptet "defensiv midtbane" har jeg på følelsen er på vei ut, ihvertfall for "spillende" lag (dvs. ikke lag som f.eks Stoke og Newcastle). Slik fotballen har utviklet seg de siste par årene er det ikke susende taklinger og 15km++ løpslengde per kamp som er nøkkelen til seier, men evnen til å beholde ballen i laget.

Lenke til kommentar

Konseptet "defensiv midtbane" har jeg på følelsen er på vei ut, ihvertfall for "spillende" lag (dvs. ikke lag som f.eks Stoke og Newcastle). Slik fotballen har utviklet seg de siste par årene er det ikke susende taklinger og 15km++ løpslengde per kamp som er nøkkelen til seier, men evnen til å beholde ballen i laget.

 

Joda kan se den, men spilleren mange av oss ønsker (M'Vila) er ikke en typisk defensiv midtbane til tross for at han er fantastisk defensivt så er han en veldig god pasningsspiller. Det eneste som han ikke tilfører i motsetning til de andre midtbanespillerene våre er spesielt mye med mål, men som de andre så kan han fort ende opp med tosifrede antall målgivende. Og det han også tilfører i motsetning til de andre på midten er nemlig defensiv trygghet og noe som virker å være en forkjærlighet for det defensive. Noe som ikke akkurat er spesielt lett å finne til dags da de fleste aller helst ønsker å være med opp og ta sin del av glansen ved å score mål.

 

M'Vila er en sjelden spillertype nå til dags. En ordentlig defensiv midtbanespiller med en fantastisk hjerne for spillet. Lager sjeldent frispark og får nærmest aldri gule/røde kort. Samtidig som han ikke står tilbake for de fleste midtbanespillere når det kommer til diktering av spillet og pasningsspill generelt sett. Ville vært en fangst for Arsenal hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
“Alex Song was massively committed to Arsenal, he loved the club and was dying to sign a new contract,” Song's representative told Telegraph Sport.

“We tried six times to renegotiate his contract. They kept saying it has three years to run.

"They’d say things like ‘we’ll sit down in September, October,’ when at first they’d said it would happen in the summer.

“Then Barcelona came in and yet Alex still said he wanted a new contract. When they said we’d all sit down on 1 September that was the final straw.

“That shows disrespect to the player. Barcelona is a once-in-a-lifetime thing; you have to jump on that train when it comes.”

 

Kan se ut som at salget var for å skape balanse i bøkene ala salget av Adebayor.

 

Edit: Kilde: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/9487891/Arsenal-did-not-sell-Alex-Song-to-Barcelona-because-of-his-unprofessional-attitude-midfielders-agent-insists.html

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Ok? Det er sitater fra agenten til Song. Skal se om jeg finner igjen lenken til artikkelen, men mener det var Mirror eller noe slikt så hadde vel fått dritt slengt etter meg om jeg hadde tatt den med

 

Edit: Var visst the Telegraph: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/9487891/Arsenal-did-not-sell-Alex-Song-to-Barcelona-because-of-his-unprofessional-attitude-midfielders-agent-insists.html

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Ok? Det er sitater fra agenten til Song. Skal se om jeg finner igjen lenken til artikkelen, men mener det var Mirror eller noe slikt så hadde vel fått dritt slengt etter meg om jeg hadde tatt den med

 

Edit: Var visst the Telegraph: http://www.telegraph...nt-insists.html

 

Adebayor er ikke nevnt EN gang i artikkelen, og det står ikke nevnt noe om at vi selger Song for å "skape balanse". Det er ord mot ord her. Arsenal mener han er uprofesjonell, agenten til Song mener de ville ha ny kontrakt. Ikke noe nytt altså.

Lenke til kommentar

Du må skille mellom hva som står i artikkelen og hva jeg personlig skriver. Jeg sa ingen steder at Adebayor var nevnt i artikkelen.

 

Jeg siterer meg selv:

Kan se ut som at salget var for å skape balanse i bøkene ala salget av Adebayor.

 

Det som står der er at jeg mener/synes at det kan se ut som at salget av Song var for å generere penger/skaffe balanse i regnskapet slik som salget av Adebayor var. Det er ikke nødvendigvis slik at spilleren skapte dårlig stemning i stallen. Adebayor sa jo i ettertid at han ikke ville dra, men ble "tvunget" av Wenger. Altså, City ga bud som var på en sum som var såpass høy at Wenger ikke kunne si nei.

 

Når det gjelder Song så kan man jo velge å høre på hvilken side man ønsker. Arsenal/Wenger ønsker jo å sette klubben i best mulig lys, mens agenten vil sette Song i best mulig lys. Antagelig befinner sannheten seg et sted mellom uttalelsene.

 

I bunn og grunn kunne man ha beholdt Song og gitt ham en lønnsforhøyelse på 15k fra 55 til de 70k han ønsket og ha en fornøyd Song. Wenger har vel besluttet at Song ikke var verdt dette og solgte ham fordi Barcelona kom inn og ga et bud som Wenger var fornøyd med.

Lenke til kommentar

Ser jeg misset ett ord i den posten din, "ala". Uansett, jeg er ikke enig. Vi er i pluss på salg i år, vi gikk i pluss i fjor. Også må du snart ta å lese postene til Atlad, fks. her. Vi må ikke selge, så enkelt er det.

 

Også stoler jeg langt mer på Arsenal, enn på idioten Darren Dein og "Kick & Run" management.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er pluss i salg pga salget av Song.

 

Har lest postene til Atald, men jeg er "uenig". Vi har solgt våre beste spillere i flere år nå. Faktisk må vi tilbake til 02/03 for å finne et år vi ikke kvittet oss med noen nevneverdige.

 

Kan kanskje argumentere at Sol og Eduardo i 2010/2011 sesongen ikke var noe stort tap. Gallas forsvant vel også det året?

 

Uansett, jeg tror det ligger noe mer bak dette. Klubben virker til tider mer interessert i å drive en profitabel business enn å konkurrere om de gjeveste trofeene. Vi får se hva som skjer videre nå i sommer, men om RvP/Song pengene ikke brukes til noe nevneverdig er jeg overbevist om at hvertfall sistnevnte ble solgt for å cashe inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...