Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Podolski og Giroud ble begge kjøpt inn for å kompensere for RvP's avgang. Er gjentatt mange ganger nå. Så har vi fått Cazorla i tillegg.

Hvis Song forsvinner, skulle jeg også ønske en erstatter som er ferdig "utviklet", for å si det sånn. Vi får vente og se.

 

Det kan bli gjentatt til det uendelige, det er fremdeles dårlig business. Cazorla er vår Cesc-erstatter èn sesong for seint. Og når vi nå mister Song, sitter vi med råtne kort på hånda når vi må ut å lete etter erstatter. M'Vila har vi rotet bort, det skipet har seilt. Vi holder fremdeles på med vår evinnelige one step forward two steps back-dans som vi har gjort i årevis. Det er ground hog på sitt fineste.

Lenke til kommentar

Ok.

Nysgjerrig på hva du mener ville vært en bedre business?

 

Bedre business i RvP-saken ville vært å avslå budet vi godtok fra United, og gi uttrykk for at vi er i ingen hast med å selge. Gi oss leverage i saken, istedet for å dra ned buksa så fort United banker på døra. Hvis Ferguson virkelig vil ha han så hadde han fortsatt å bydd, Real Madrid, Barca og City hadde hatt tid til å ombestemme seg å bli med i budkrigen, og vi kunne presset fram en langt høyere og riktigere pris. Hvis et godt nok bud ikke hadde kommet, hadde RvP fint sett seg nødt til å spille en ny sesong for oss, og DA hadde vi hatt en sjanse på ligagullet. Og hadde vi vunnet det i mai, eller i det hele tatt ledet ligaen til jul, ville pipa til Robin fått en annen lyd, det tør jeg vedde på. Robin teller på knappene og vil vinne et ligagull og det er fair, selv om han er scum for å dra til United og bør bli visket fra historiebøkene.

 

Det gir vanvittig dårlige vibber å selge vår kaptein og beste spiller til en rival. Vanvittige dårlige vibber til en fanbase som har fått nok på tygga som det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at Arsenal hadde vunnet PL selv om RvP hadde blitt, til det er Manchester-lagene for sterke. Synes også at dere bør prise dere lykkelige for summen, bra pris for en spiller som vil bort, har et år igjen av kontrakten samt har vært skadeforfulgt. Hat gjerne spilleren, han har vist seg som en skikkelig judas, men det er fremdeles bra penger, og jeg synes dere med de nye kjøpene ser sterkere ut enn dere gjorde i fjor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på et det scenarioet der har vært et reellt alternativ. Vi ville ha hatt en spiller som ikke ville vært fornøyd med å være der, og attpåtil ville ha vært sur og gretten fordi han ikke fikk gå til en klubb som tilbød en veldig god sum under omstendighetene. Han hadde mest sannsynlig ikke ha vært en god "asset" for klubben i denne sesongen. Å beholde ham for så å la ham gå gratis neste sesong, er et forslag som bare kan komme fra en som ikke har noe ansvar for bunnlinja i regnskapet til klubben. 240 millioner er mye penger. 0 er veldig lite.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tviler på at Arsenal hadde vunnet PL selv om RvP hadde blitt, til det er Manchester-lagene for sterke. Synes også at dere bør prise dere lykkelige for summen, bra pris for en spiller som vil bort, har et år igjen av kontrakten samt har vært skadeforfulgt. Hat gjerne spilleren, han har vist seg som en skikkelig judas, men det er fremdeles bra penger, og jeg synes dere med de nye kjøpene ser sterkere ut enn dere gjorde i fjor.

 

Bra penger er relativt. Sånn som du framlegger det kan det høres ut som en bra sum, men RvP var den beste angriperen i verden som det var mulig å kjøpe, (Messi og Ronaldo åpenbart utelukket, da de ikke er til salgs for noen realistisk sum). For en 29-åring av van Persies kvalitet som gikk på vannet i hele fjorårssesongen, er svært profesjonell utenfor banen og vil holde på dette nivået i alle fall i 3 år til. Da begynner summen å ikke høres så bra ut lenger.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på et det scenarioet der har vært et reellt alternativ. Vi ville ha hatt en spiller som ikke ville vært fornøyd med å være der, og attpåtil ville ha vært sur og gretten fordi han ikke fikk gå til en klubb som tilbød en veldig god sum under omstendighetene. Han hadde mest sannsynlig ikke ha vært en god "asset" for klubben i denne sesongen. Å beholde ham for så å la ham gå gratis neste sesong, er et forslag som bare kan komme fra en som ikke har noe ansvar for bunnlinja i regnskapet til klubben. 240 millioner er mye penger. 0 er veldig lite.

 

Under Wenger hadde det nok ikke vært noe reelt alternativ nei, da dette strider mot det meste av hans filosofi. Han tjener sikkert på det når det kommer til harmoni i spillergruppa, men vi har tapt penger på dette med Henry, med Cesc, med RvP og vi vil gjøre det igjen i fremtiden. Linja hans er vanvittig slakk når det kommer til slike personalsaker. Disse gutta er profesjonelle fotballspillere som har skrevet under en kontrakt som plikter at de gjør en jobb for en utrolig god lønn, og det hadde ikke skadet fra Wengers side å vist de hvor skapet skal stå. Song er den siste som utnytter dette nå.

Lenke til kommentar

Men nå er det nå engang Wenger som sitter i Arsenal som sjef. Mulig du ønsker deg en annen, det vet jeg ingenting om - men jeg savner fremdeles å høre et reellt, realistisk alternativ fra deg. Jeg kan ikke se mange spisser i verden som kan komme rett inn og erstatte RvP - han er en av verdens aller beste spisser akkurat nå. Alle dem jeg kan komme på i farten som er i samme klasse - og det er ikke mange - er ikke til salgs. Mener du Arsenal skulle ha tilbudt 60-70 millioner euro for å få tak i en av dem?

Podolski og Giroud er realistiske kjøp. Begge er gode spisser, men i klassen under RvP. For bare et par sesonger siden var Podolski verdsatt høyere enn RvP var.

Jeg mener Wenger har handlet fornuftig og godt. Så langt. Så får vi se hva som skjer når/hvis Song drar.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...