Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Ble jævla mye lesestoff om RvP i går, så vet ikke hvor jeg leste det og gidder heller ikke å lete det frem, men var det ikke slik at RvP valgte bort andre klubber for Man Utd siden det var dit han ville gå? Eller er det totalt bull?

RvP ville til en klubb som sitter i posisjon til å vinne troféer, samt betale ham den lønnen han selv synes han fortjener. Det var bare 3 slike som meldte sin interesse - Juventus, Manchester City og Manchester United. Av disse sto til slutt bare ManU igjen som villige til å betale overgangssum og lønnskravet til RvP. Juventes tror jeg ble skremt av den totale ugiften det ville ha blitt, Man City har strengt talt ikke behov for noen ny spiss, og anså det som veldig mye penger å betale bare for kun å trumfe ManU.

Dette er min forståelse av hele sulamitten. Real Madrid, Barca, Milan og Inter var ikke interessert, og PSG er vel ennå ikke sterke nok til å være i posisjon for CL-tittel - bare som en outsider. Og da er det vel ikke flere klubber som er aktuelle. Bayern München har vel en lignende lønningspolitikk som det Arsenal har, så da er heller ikke de aktuelle.

Ikke godt å si egentlig. Kan jo også bare være han brukte de som et eksempel på klubb han kunne tenkt seg han dro til siden han snakket med fransk media.

Det og det faktum at PSG har en rik onkel med dype lommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer ryktet om at Sahin nå nærmer seg Arsenal likevel så er ikke det at Song drar så krise.

I følge folk her inne er jo han en klassespiller, noe Song ikke alltid kan sies å være..

Song kan uansett erstattes til det bedre om viljen er der fra klubben..

Hadde vært greit å fått han inn uansett om Song blir eller ikke, men hvordan spillertype er han? Kan han spille DM?

Lenke til kommentar

Song er absolutt en klassespiller. Han har blitt det gjennom god oppfostring i Arsenal. Hadde han ikke vært en klassespiller, ville ikke Barca ha vært særlig interessert.

Uten en forsterkning i den posisjonen, blir vi stående igjen med Diaby og Coquelin som de mest passende alternativene. Diaby har vanskelig for å kontrollere sin offensive legning, og er skadeutsatt. Coquelin er ennå for ung. De andre midtbanespillerne vi har er for små, rett og slett. Rollen til Song krever muskler.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hvis Song skaper masse problemer og ifølgw AFCamden muligens ikke fornyer kontrakten så får vi selge han og kjøpe inn M'Vila billig og hente Sahin på lån. Det hadde vært tilnærmet perfekt i mine øyne.

Enten det eller å selvfølgelig beholde Song og hente inn Sahin.

Lenke til kommentar

Song er absolutt en klassespiller. Han har blitt det gjennom god oppfostring i Arsenal. Hadde han ikke vært en klassespiller, ville ikke Barca ha vært særlig interessert.

Uten en forsterkning i den posisjonen, blir vi stående igjen med Diaby og Coquelin som de mest passende alternativene. Diaby har vanskelig for å kontrollere sin offensive legning, og er skadeutsatt. Coquelin er ennå for ung. De andre midtbanespillerne vi har er for små, rett og slett. Rollen til Song krever muskler.

Joda han er god for all del. men jeg synes han spiller med for stor risiko og mister ballen ugunstig litt for ofte. Med det resultat at vi får kontring i mot som regel.

Men klart, når det sitter og mannen har sine gode dager så er han fantastisk

Jeg vil vel ha en defensiv midtbane som tar det trygge valget foran det med stor risiko slik Song litt for ofte gjør, og føler derfor at om han forsvinner er han på ingen måte uerstattelig.

Så har jeg absolutt ingen problemer med å se at det beste er om Song blir og Sahin eller en annen kommer inn i tillegg.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Mye som tyder på at Song og er på vei ut.

Husk, vi har Diaby. Han er jo som en ny signering.

Det er han virkelig (selv om jeg veit du tuller). Han har spilt samtlige kamper i pre-season, og jeg har all grunn til å tro at han kan holde seg skadefri. Han er en fantastisk box-to-box-spiller.

Lenke til kommentar

Det er ikke et stort nederlag om Song drar, hvis han blir erstattet av en ren DM. For all del, Song er en klassespiller, men de offensive kvalitetene hans hemmer han i å være den defensive tryggheten som trengs på midtbanen når man spiller med offensive backer, en offensiv Vermaelen og andre midtbanespillere som ikke har de defensive kvalitetene som trengs. I et så offensivt innstilt lag trengs det en motpart som skaper balanse i regnskapet, og imo er ikke den spilleren Song.

Vi har heller ikke råd til å ha flere spillere som har huet i en annen klubb. Selg Song, og hent inn M'Vila eller en lignende spiller, og laget er styrket etter min mening.

Har også forventninger til Diaby. Holder han seg skadefri kan han vise seg å bli en av sesongens overraskelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...