Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Ikke for å blusse opp diskusjonen (eller at det har noe å si egentlig), men tabellen på linken din viser jo at Manchester U har brukt mer penger enn Tottenham ?

Netto er en fin bil. Jeg tror man lærer om det i 5.klasse eller noe slikt.

Forøvrig tviler jeg på at noen United-fans er uenig med deg thomit, RvP er et gamblingsprosjekt, som kan slå ut begge veier. Får vi en spiss som putter 20+ i ligaen i to-tre sesonger så skal vi være fornøyde, blir han skadet, not so much.

Red.: Forumet posta før jeg er ferdig.

Det kan slå ut begge veier sportslig og trofémessig sett, det er riktig. Men økonomisk er det umulig å få det til å bli noe annet enn tap, tap. tap. ManU kan ikke få valuta for pengene uansett om RVP skulle hjelpe dem til PL-tittel og CL-tittel 2 år på rad. Det betyr mindre handlingsrom for dem når det gjelder å skaffe inn nye og yngre talenter, mens Arsenal står forholdsvis like sterkt, om ikke sterkere, på den fronten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg kjøper 7 epler og selger 4, hvor mange epler har jeg da egentlig betalt for?

Har jeg betalt mer enn ham som kjøper 5 epler og beholder alle sammen?

Manchester U har igjen mer penger etter salg og kjøp enn Tottenham er det du sier mao?

Det er jo greit, men noe tabellen ikke viser er lønnsutgifter og lignende, så jeg vil jo tro at hvis man sammenligner lønnsutgiftene mellom klubbene så vil netto forskjellen forsvinne (hvis du er med på tankegangen min).

Da vil jo Manchester ha brukt mer penger enn Tottenham, men det er klart, Manchester har et mye større merkenavn enn Tottenham og derfor mer penger.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Ikke for å blusse opp diskusjonen (eller at det har noe å si egentlig), men tabellen på linken din viser jo at Manchester U har brukt mer penger enn Tottenham ?

Netto er en fin bil. Jeg tror man lærer om det i 5.klasse eller noe slikt.

Forøvrig tviler jeg på at noen United-fans er uenig med deg thomit, RvP er et gamblingsprosjekt, som kan slå ut begge veier. Får vi en spiss som putter 20+ i ligaen i to-tre sesonger så skal vi være fornøyde, blir han skadet, not so much.

Red.: Forumet posta før jeg er ferdig.

Det kan slå ut begge veier sportslig og trofémessig sett, det er riktig. Men økonomisk er det umulig å få det til å bli noe annet enn tap, tap. tap. ManU kan ikke få valuta for pengene uansett om RVP skulle hjelpe dem til PL-tittel og CL-tittel 2 år på rad. Det betyr mindre handlingsrom for dem når det gjelder å skaffe inn nye og yngre talenter, mens Arsenal står forholdsvis like sterkt, om ikke sterkere, på den fronten

Det er faktisk £20M å hente bare på å vinne CL kontra fjorårets prestasjon for vår del. Nå er naturligvis fotball et lagspill, men hvis RvP sitt eksepsjonelle spill gjør at vi skulle komme til og vinne finalen så er 30% betalt tilbake bare der. I tillegg må man se på RvP kontra en "ordinær spiss" i samme periode og trekke ifra det den ordinære spissen hadde tjent. Det er mange faktorer som spiller inn her. Metaforisk sett blir vel dette som å stå på den nest høyeste klippen for så å balansere på tau over til den høyeste. Sjansen for å falle ned er til stede hele tiden, og det er bare hvis han leverer at han kommer han seg til andre siden.

Lenke til kommentar
ManU kan ikke få valuta for pengene uansett om RVP skulle hjelpe dem til PL-tittel og CL-tittel 2 år på rad. Det betyr mindre handlingsrom for dem når det gjelder å skaffe inn nye og yngre talenter, mens Arsenal står forholdsvis like sterkt, om ikke sterkere, på den fronten

Eh, PL seier gir 50 millioner i lomma, CL-finale gir oppimot 100 mill i total inntekter bare å komme dit!

Hva er poenget ditt?

Dette tjente lagene (alle summer i euro):

1. Manchester United: 53.197.000

2. Barcelona: 51.025.000

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Da har vi forskjellige opplysninger om hva PL-tittel og CL-tittel betyr i netto fortjeneste, Corey.

Poenget mitt er at å kjøpe en spiller som RvP, til den prisen og med en slik lønn - det er gigantisk gambling av ManU.

Jeg håper at de har råd til det, jeg ønsker oppriktig talt ikke at en klubb som ManU skal havne i økonomisk uføre. Nå sier jeg ikke at kjøpet av RvP alene vil være nok til å provosere fram noe sånt, men alt tatt i betraktning ... det er vel flere enn meg som ser på bunnlinja i ManU med en smule skepsis?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg synes thomit har mange gode poeng, men jeg har nå rapportert mitt eget innlegg og den påfølgende diskusjonen, var ikke meningen å ødelegge denne tråden med den samme gamle diskusjonen. Håper en mod flytter det ut i en egen tråd så vi kan fortsette der :)

Lenke til kommentar

Da har vi forskjellige opplysninger om hva PL-tittel og CL-tittel betyr i netto fortjeneste, Corey.

Hmm, jaså?

Nå snakket jeg Nok i mitt første innlegg (noe som jeg kanskje burde vært mer klar på), men faktisk er summen høyere når du ser det reelle tallet.

Premier League

English Premiership winners receive £9.7 million but this normally goes up every year at a rate of £250,000

Lenke til kommentar

Rundt €50 millioner fikk både Man U og Barca sist i CL. Dette er brutto fortjeneste, inkludert bonuser og TV-penger, så vidt jeg har forstått. Av dette går en ikke ubetydelig andel rett ut igjen i form av bonuser til spillere, ansatte, sponsorer og samarbeidspartnere. Jeg regner med at de sitter igjen med 25-30 millioner euro i reell netto fortjeneste på CL-spillet. Prispengene for å vinne PL er betydelig mindre, og også her går mye av det rett ut igjen i form av bonuser. Etter mine beregninger vil det da minst kreve 2 CL-titler for å tjene inn utgiftene på denne ene spilleren. Det er sikkert andre faktorer som vil spille inn her, enten i postiv eller negativ retning - jeg er ikke økonom, og har liten innsikt i sånt. Så hvis mine beregninger er helt på jordet, eller mine opplysninger er gale, skal jeg sporenstreks modere min uttalelse. I så fall ber jeg om beviselig korrekte tall :)

Men uansett skjønner jeg ikke at noen kan hevde at dette ikke er et sjansespill fra ManU's side. Hadde det vært en annen, yngre spiller med flere gode sesonger bak seg, og med kort skadehistorie, så hadde sjansespillet vært betydelig mindre. Agüero ok, RvP ....

Og hadde det vært ManC, med en rik onkel som bare stikker hånda ned i lomma etter mer penger, så hadde jeg heller ikke reagert som jeg gjør. ManU må derimot drive etter normale, forretningsmessige prinsipper. Eller bør, får jeg kanskje si.

Jeg er vel neppe den eneste som er bekymret over bestefar Glazer's gambling med et av verdens største og mest tradisjonsrike navn i fotballen.

Hadde Kroenke, Gazidis og Arsenal gjort et sånt stunt, hadde jeg krevd deres umiddelbare avgang. Men jeg skjønner jo også godt at Fergie sitter veldig godt, uansett. Men vi får se om to-tre år. Jeg ser ikke bort fra at akkurat dette stuntet kan være begynnelsen på slutten til Fergie. Og Glazer.

Endret av thomit
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rundt €50 millioner fikk både Man U og Barca sist i CL. Dette er brutto fortjeneste, inkludert bonuser og TV-penger, så vidt jeg har forstått. Av dette går en ikke ubetydelig andel rett ut igjen i form av bonuser til spillere, ansatte, sponsorer og samarbeidspartnere. Jeg regner med at de sitter igjen med 25-30 millioner euro i reell netto fortjeneste på CL-spillet. Prispengene for å vinne PL er betydelig mindre, og også her går mye av det rett ut igjen i form av bonuser. Etter mine beregninger vil det da minst kreve 2 CL-titler for å tjene inn utgiftene på denne ene spilleren. Det er sikkert andre faktorer som vil spille inn her, enten i postiv eller negativ retning - jeg er ikke økonom, og har liten innsikt i sånt. Så hvis mine beregninger er helt på jordet, eller mine opplysninger er gale, skal jeg sporenstreks modere min uttalelse. I så fall ber jeg om beviselig korrekte tall :)

Du glemmer faktoren at man vel.. må ha en spiss. Hvis vi går utifra at han erstatter Berbatov så påløper det en ekstrakostnad på "bare" (RVP sin lønn - £90k/w), så la oss si £60k i uka koster RVP oss mer enn Dimitar Berbatov (£150k i uka på RvP altså). Isåfall blir prisen atskillig snillere. Legg i tillegg på at vi kanskje får et sted mellom 5 og 10 millioner pund for å selge Berbatov så er han egentlig ikke så dyr likevel.

Lenke til kommentar

Wenger har i dag fortalt fransk radio at han helst ville selge Van Persie til PSG.

Om de kom med et bud ble det ikke sagt noe om, men er jo rart å nevne de om det ikke har vært kontakt.

Han sier også han ville unngå å selge til en konkurent i PL, men at han til slutt ikke hadde noe annet valg..

http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Wenger-ce-qu-on-voulait-eviter/306440

Lenke til kommentar

Wenger har i dag fortalt fransk radio at han helst ville selge Van Persie til PSG.

Om de kom med et bud ble det ikke sagt noe om, men er jo rart å nevne de om det ikke har vært kontakt.

Han sier også han ville unngå å selge til en konkurent i PL, men at han til slutt ikke hadde noe annet valg..

http://www.lequipe.f...t-eviter/306440

Hmm .... kan det være at han sikler på en PSG-spiller, og prøver å skaffe seg litt goodwill, mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...