Gå til innhold

Linux for meg...

Anbefalte innlegg

Sry denne tråden men har ikke tid eller ressurser til å finne svar på spørsmålene mine.

Jeg har en maskin som ikke er patsjonert, men vil både ha linux og Xp, jeg har sett at man kan bruke noe som heter Wubi, blir det det samme?

Jeg vet ikke hvilken utgave av Linux som passer best for meg, testen jeg tok stilte spørsmål jeg ikke viste hva dreide seg om, så jeg spør dere:

Jeg ser etter en utgave som kan spille av DVD, meste av filmklipp og musikk, laste ned forskjellige ting, skrive og lage presentasjoner og den pakka der, men nesten viktigs av alt, Tråløs nettverk! Jeg vil bare sette det opp uten mye om og men. Så, vet dere hvilken utgave jeg tenker på? Eller måter å patsjonere uten og formatere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser etter en utgave som kan spille av DVD,  meste av filmklipp og musikk, laste ned forskjellige ting, skrive og lage presentasjoner og den pakka der, men nesten viktigs av alt, Tråløs nettverk! Jeg vil bare sette det opp uten mye om og men. Så, vet dere hvilken utgave jeg tenker på? Eller måter å patsjonere uten og formatere?

9304247[/snapback]

Alle Linux distroer kan det du nevner, det eneste som skiller dem fra hverandre er at den ene kan være vanskeligere å sette opp en andre

Og det med trådløst nettverk kommer an på hvilket nettverkskort du har. Er kortet godt støttet i linux er det enkelt å sette opp, hvis kortet har dårlig eller ingen støtte i hele tatt er det verre ...

EDIT: nVidia eller Intel skjermkort er også å foretrekke i Linux

Ubuntu er nok den enkleste distroen, det meste funker ut av boksen uten mye knoting :)

wubi har jeg ingen erfaring med desverre

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...