sindrejibb Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hei! Nå får jeg snart en ny PC med Q6600, Vista 64-bit osv. Og da er det vel slik at med 64-bit programmer kan jeg få en liten ytelsesforbedring? Derfor lurer jeg litt på om det er noen spesielle programmer dere ville valgt med tanke på det, f.eks. skal jeg velge iTunes, Mediamonkey? Finnes de med støtte for 64-bit? Eller skal jeg velge et helt annet? Hadde jo vært morsomt å hatt så mange som mulig 64-bit programmer ihvertfall. Også skal jeg ha VirtualDub, er dette med 64-bit støtte for Q6600? Release build -- 1.7.2 (experimental) for AMD64 This version is compiled specifically for the 64-bit modes of the AMD Athlon 64, AMD Athlon FX, AMD Opteron, and Intel Xeon EM64T CPUs. You must have the x64 Extended (64-bit) version of Windows to run the 64-bit version of VirtualDub. You cannot run this version on a 32-bit version of Windows even if your CPU is 64-bit capable. Det står AMD64, men også Intel Xeon EM64T. For å spørre enkelt; Er dette er 64-bit program som fungerer optimalt med Q6600? Tilslutt, et par kjappe: 1. iTunes/Mediamonkey? 2. ZoneAlarm/Noe annet? 3. Nero/Easy Media Creator? Endret 17. august 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Bare finn frem 64-bit versjoner hvis du finner det. Det er ikke dødviktig å bruke 64-bit programmer, men det hjelper bittelittegrann, pluss at 64-bit programmer kan bruke mer en 4GB RAM (da snakker jeg om virtual memory, ikke physical memory) Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Skjønner, men er det Virtual Dub-greia jeg fant en vanlig 64-bit versjon, eller bare for AMD? Det står jo Intel Xeon EM64T og, men skjønner ikke hvorfor de kaller det en AMD-versjon. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Etter det jeg har forstått, finnes det et AMD64 instruksjonssett, og et Intel Itanium instruksjonssett (AMD64, IA64) Last det ned, og se om det fungerer. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Ok, takk for hjelpa. Noen som kan svare på noe mer? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Bump, bump! Vil gjerne ha svar på litt mer her. Og hva er best av Everest og CPU-Z? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det kommer helt an på hva du skal bruke programmene til. Everest gir deg tilgang til mer informasjon om pcen din, men det varierer også hvilke av de to programmene som gir deg de mest nøyaktig målingene. Prøv begge og se hva du liker best! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Ok. Men lurer fortsatt på: 1. iTunes/Mediamonkey? 2. ZoneAlarm/Vistas innebygde brannmur/Noe helt annet? (Jeg skal også ha en WRT54GL router. 3. Nero/Easy Media Creator? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Etter det jeg vet finnes det ikke noe mediamonkey for 64bit ennå desverre. Er selv også interessert i en slik versjon. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Hvis du ser i MediaMonkey 2.5.5-tråden er det flere som bruker den med Vista Ultimate 64-bit, så da burde det da gå hos oss også Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hvis du ser i MediaMonkey 2.5.5-tråden er det flere som bruker den med Vista Ultimate 64-bit, så da burde det da gå hos oss også 9352695[/snapback] Ja selvfølgelig går det an å bruke 32bits versjonen. Bruker den selv, men hadde vært kjekt å ha den kompilert for 64bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå