Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er dette? (Ford Sierra)

Dipstick

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at Sierraen min trekker inn falskluft i området rundt der jeg har markert med rødt på bildet under. Tror enten det er slangen eller den ventilen eller hva det er den er festa i. Noen som vet hva denne tingen jeg har markert med rødt er, hva den heter og hva den gjør?

På forhånd takk :)

post-118121-1187379517_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er en del av EGR-systemet. (Exhaust Gas Recirculation) Du har altså da en ca. 89' lavkomprimert OHC-motor.

Du kan helt trygt blende og ev. fjerne alt som har med EGR-systemet, forutenom det som er elektrisk styrt. Elektriske komponenter lar du være tilkoblet elektrisk, selv om slanger og rør er blendet, ev. sendt til produksjon av spiker og kondom.

EGR er en ganske vanlig feilkilde. Den er montert for å senke forbrenningstemperaturen for å redusere utslippet av nitrøse gasser, den har ingen annen hensikt.

Blend av det du kan og se om det hjelper. Det vil ikke påvirke avgassene nevneverdig heller.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar!

Tror jeg skal prøve å koble ut systemet ja. Mistenker at det skaper litt trøbbel for meg, men ser at en ny EGR ventil koster 1500, så har egentlig lite lyst til å prøve å bytte, i allefall hvis det ikke er ting jeg trenger.

Så altså koble fra alle slangene og bare blende av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...