vaernes Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har nettopp fått meg ny Compaq Evo N610c (1,8GHz/High Speed Combo) og jeg er ikke fornøyd med tastaturet og museknappene. Min forrige maskin var også en Evo N610c(1,6GHz), og den hadde samme irritasjonsmoment. Den nye eieren av denne maskinen synes også dette er et problem. Tastaturet sitter ikke helt fast på maskinen, særlig på venstre side. Når jeg skriver på tastaturet, kan tastaturet bevege seg kanskje en hel milimeter ned før det når "bunnen", og tasten blir trykket inn. Når jeg slipper opp taster, kommer det en plagsom skarp metallisk lyd fra tastaturet når selve tastaturet beveger seg opp igjen. Jeg har tenkt at det kanskje kan monteres noe gummi under tastaturet, for å presse det opp til utgangspunktet, men med tanke på hvor varmt det kan bli, vil jeg ikke gjøre noe jeg kan komme til å angre på. Det andre er museknappene. Det er to framfor og to bakfor touchpaden. Er det mulig å gjøre noe med lyden? Knappene er ganske harde å trykke ned, og klikkelyden mener jeg er unormalt høy. En kamerat av meg har en ultraportabel N400c, og tastaturet og museknappene på den er helt fantastiske. Er det noen som har samme "problem" med Evo N610c eller andre maskiner? Er det noen som har råd, eller tror Compaq kan gjøre noe for oss, for å utbedre? Runar V Værnes Evo N610c 1,8 GHz Toshiba 40gb 5400RPM intern Maxtor 5000XT 250GB ekstern Lenke til kommentar
^MonEy^ Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det der er et standard EVO N610 problem. Trodde først jeg hadde skrudd den helt feil sammen første gangen jeg reparerte en. Ikke gjør noe med det. Tastaturet fungerer som en kjøleribbe på to av chippene under. Det er litt rissikabelt, men prøv med dobeltsidig teip. Men pass på at tastaturet ligger nedtil chippene som sitter nede i venstre hjørne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå