Fahle Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei.. Jeg har 3 maskiner på hjemmenettverket, 2 bærbare og en stasjonær. De to bærbare er koblet til via trådløst og den stasjonære er koblet til via kabel.. Alt har fungert glimrende, så måtte jeg formatere og reinnstallere xp på den stasjonære maskina. Og nå finner jeg ikke denne de to andre bærbare pc'ene, heller ikke de andre finner den stasjonære.. Har prøvd alt, fra å deaktivere, restarte, avinnstallere, opprette nytt hjemmenettverk, og sørge for at alle maskinene er under samme arbeidsgruppe.. De to bærbare pc'ene finner hverandre uten problem, men den stasjonære finner ikke en pøkk.. Men på nett surrer den å går, men ikke det lokale nettverket.. Noen som har et par ideer?? Lenke til kommentar
Neme Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Heisann. Jeg har desverre ingen tips, men jeg sliter med det samme problemet. Lurer på om det er fordi denne nye laptopen min kjører Vista og den andre kjører XP. Dette fancy nye navnet Nettverksgjenkjenning plager meg litt. Lenke til kommentar
Neme Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Liten oppdatering. Det virka når begge PCene kjørte Vista, men dette er uaktuelt. Dette nye konseptet med "Offentlig nettverk" og "Privat nettverk" (nytt for meg iallefall) har ikke noe like i XP som jeg er kjent med. Jeg får heller ikke lagt til Ipv6 i XP. Hva slags innstillinger bruker dette "Private nettverket" som det kalles i VIsta? Det må jo være mulig å få kontakt mellom VIsta og XP maskiner. Lenke til kommentar
Fahle Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 De to bærbare pc'ene jeg har som fungerer sammen er en på xp og min egen med vista, og disse fungerer helt flott til meg allefall.. ikke noe problem med XP - Vista der.. men hvorfor plutselig jeg ikke får kontakt med den stasjonære var virkelig merkelig.. blir vel nødt til å reinnsallere XP IGJEN Vista bruker vel IPv4-tilkobling til maskiner med opperativsystemer fra XP og eldre vil jeg tro.. og IPv6-tilkobling til andre Vista maskiner.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) For XP kan du laste ned og installere LLTD (Link Layer Topology Discovery protokoll) for nettverks koplingen. Deretter installerer du denne på alle xp maskiner i arbeidsgruppen. Det gjør at Vista "finner" XP maskiner med den nye protokollen som benyttes i dens "Network Neigborhood" . Link: http://support.microsoft.com/kb/922120 Endret 19. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Fahle Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har jo en bærbar som bruker xp også, og den stasjonære xp maskina finner jo ikke denne heller, så mitt problem ligger ikke i vista ikke ser xp, for min bærbar som bruer vista ser den andre bærbaren som bruker xp.. Skjønner ikke helt dette, jeg er jo koblet til nettverket, har net, får pinget de andre maskinene men ser dem ikke, og får ikke tilgang til delte filer.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er XP firewallen på må du "åpne" for file & printersharing i exceptions tabben for at andre skal se denne. Ellers er det fine tutorials her: Vista , se: http://www.practicallynetworked.com/sharin...k_options.shtml XP , se: http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp/addxp.htm Lenke til kommentar
Fahle Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Jepp brannmuren er på, og jeg har sørget for at file sharing slipper gjennom, men fortsatt så vises den ikke på nettverket.. Fine guider, men hjalp meg fint lite siden jeg har sjekket at hovedinnstillingene er som de skal være, og jeg fortsatt ikke finner pc'en på nettverket.. Merkelige greier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå