Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av seg selv:(

Anbefalte innlegg

Jeg har en acer aspire 5600 som jeg ikke får startet opp da den bare starter på nytt igjen om og om igjen.. Det står dumping av fysisk minne (bluescreen) og den starter på nytt.. Hjelper ikke å starte i sikkerhetsmodus. Det skjedde etter at jeg installerte et nytt "bootscreen", mulig virus, og har i tillegg lite minne på pc'n,¨men får ikke ordnet det pga jeg ikke får startet opp. noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en acer aspire 5600 som jeg ikke får startet opp da den bare starter på nytt igjen om og om igjen.. Det står dumping av fysisk minne (bluescreen) og den starter på nytt.. Hjelper ikke å starte i sikkerhetsmodus. Det skjedde etter at jeg installerte et nytt "bootscreen", mulig virus, og har i tillegg lite minne på pc'n,¨men får ikke ordnet det pga jeg ikke får startet opp. noen som vet hva jeg må gjøre?

9303476[/snapback]

Jeg hadde noe lignende på min selvbygde maskin (altså, ikke installert noe bootscreen), og da var feilen at den ene minnebrikken var delvis defekt.

Lenke til kommentar

Skjer dette når du starter opp windows?

Isofall kan det hende at her lauser seg ved å køyre ein checkdisk eller reparering av windows.

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/...al117.html#what

"To start the Recovery Console directly from the Windows XP CD you would do the following:

1. Insert the Windows XP cd in your computer.

2. Restart your computer so you are booting off of the CD.

3. When the Welcome to Setup screen appears, press the R button on your keyboard to start the Recovery Console.

4. The Recovery Console will start and ask you which Windows installation you would like to log on to. If you have multiple Windows installations, it will list each one, and you would enter the number associated with the installation you would like to work on and press enter. If you have just one Windows installation, type 1 and press enter.

5. It will then prompt you for the Administrator's password. If there is no password, simply press enter. Otherwise type in the password and then press enter. If you do not know your password then see this.

6. If you entered the correct password you will now be presented with a C:\Windows> prompt and you can start using the Recovery Console."

Når du har komt til steg 6, skriver du først inn "chkdsk /p" uten "". Etterpå så skriver du "chkdsk /r" uten "".

chkdsk finner og reparerer volumfeil på harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...