Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enslig i 23 år... noen tips?


Gjest Gjest_Gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjest_*

Hei...

 

Jeg foretrakk å poste dette som gjest fordi en del av det jeg skal skrive er rett og slett litt flaut for meg og vil helst ikke ha posten knytta opp mot meg i RL, eller opp mot brukeren min på forumet helst...

 

Først litt om meg:

- Jeg er 23 år og mann.

- Singel, og har alltid vært det (som er ganske åpenbart i denne posten).

- Jomfru (også rimelig åpenbart).

 

Altså.. jeg kommer opprinnelig fra et miljø der jeg stort sett var sammen med de samme vennene i helger (stort sett gutter, dog noen hadde kjærester som jeg har blitt kjent med litt), og stort sett drev jeg / vi(når vi var sammen) foran PC-en. Det har medført at vel, jeg har aldri, noen gang, hatt en kjæreste. Da mener jeg aldri. Ikke ungdomsskolen, ikke VGS, ikke utenom. Ikke har jeg hatt sex (dog det er ikke toppprioriteten), og ikke har jeg noen gang kyssa heller... Noen vil egentlig si det er litt tragisk, og jeg personlig synes det er litt stusslig...

 

Så til noe av det som antageligvis er NOE av grunnen til at jeg ikke har funnet ei jente ennå... jeg er forferdelig dårlig til å snakke med folk, spesielt på tomannshånd. Og da kanskje spesielt jenter, fordi jeg er rimelig clueless på det området.

 

Mange jenter rett og slett klarer jeg ikke å snakke med... jeg kan introdusere meg, kanskje spørre hva de driver med o.l., men så er det stopp... finner ikke noe mer å egentlig snakke om. Hva i alle dager snakker man om da?? Det er mulig det er et tegn på at de rett og slett er totalt uinteresserte i meg, og dermed ikke prøver å drive samtalen framover, men jeg er som sagt såpass grønn at slike ting vet jeg rett og slett ingenting om.

 

Så er det de som jeg blir litt kjent med, og som jeg kanskje snakker mye med èn dag, men neste dag er det like fordømt galt, og det ender med at jeg bare hilser og sitter og tenker ut NOE å si. Jeg blir så frustrert og oppgitt over meg selv.

I tillegg går jeg rundt og bekymrer meg for å skremme dem vekk ved å mase FOR mye på de.

 

Utseendemessig (jeg er ærlig talt ikke sikker på hvor mye jenter bryr seg om det, men jeg regner med det er greit å ha pga. førsteinntrykket) så er jeg egentlig ganske usikker om jeg i det hele tatt ser godt nok ut. Og å ha "data" oppført som stort sett eneste interesse opp igjennom årene er vel heller ikke akkurat noen magnet.

 

Forøvrig kan jeg nevne at jeg egentlig ikke er ute etter sex, selv om det hadde vært også en "kjempebonus", i mangel av et bedre ord... det jeg egentlig savner er rett og slett noen å dele gleder og bekymringer med, noen jeg kan gi/få en god klem av/godt kyss av i ny og ne... ja, i det hele tatt.

 

Jeg føler meg egentlig ganske hjelpeløs på det her punktet... jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å forbedre meg. Så jeg trenger virkelig litt tips av dere, om det finnes noe som kan hjelpe et såpass håpløst tilfelle som meg. :p

 

Forøvrig er bare tips/hjelp til å klare å snakke bedre med jenter en kjempehjelp for meg. Det er så ufattelig frustrerende å være så utrolig dårlig på det. Det er utrolig mange flotte (og de fleste virker også veldig hyggelige) jenter her jeg bor nå, men desverre hjelper ikke det så mye når jeg er en såpass stor flopp når det gjelder personlighet i forbindelse med jenter...

 

Alle tips mottas med stoooor takk. Jeg håper de fleste ser hvorfor jeg holder meg til å poste dette med gjestekonto.

 

PS: Jeg er egentlig ikke desperat etter å finne noen akkurat dette øyeblikket, jeg er bare utrolig frustrert over at jeg rett og slett ikke klarer å snakke med jenter "skikkelig nok" til at de muligens blir interesserte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gjest_*
Gå til Thailand og finn deg en fin thaijente. De finner kommer til deg og sjekker opp deg så det skal vel ikke være så vanskelig å finne seg en jente der. Sett av 15.000 for noen uker inkludert flybillett. Det er verdt det

9303224[/snapback]

 

Det er nok ingen løsning for meg. :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_*
Hvor ofte er du sosial da? Da tenker jeg mere i retning av fest og sammenkomster utenom familie..

9303307[/snapback]

 

Nå har jeg egentlig nettopp flytta, men jeg prøver å komme meg ut så ofte som mulig... har vel kanskje hatt uh.. 3 turer ut på diverse fester den siste uka.

 

Uansett, som sagt så planlegger jeg å komme meg ut så mye som mulig. Det hadde bare vært så utrolig greit å ha noen tips for å klare å holde "praten i gang", eller andre tips angående jenter. Jeg prøver å bli litt modigere på å faktisk ta kontakt med folk (jeg har vært ganske sjenert mesteparten av livet), og det begynner å gå bedre...

Lenke til kommentar

magicus, the sweet irony :)

 

Gjest, det finnes visse ting som virkelig lader opp til gode samtaler, og det finnes ting som gjør ting ganske A4. Hvis du vil ha folk som interesserer seg for deg som på person, da må du være interessant som person. Simpelt nok.

 

Du trenger noe du brenner for, og du må være genuint interessert i ting og tang. Sitter du med en jente og spør hva hun gjør, så ikke heng deg opp i en intervjusamtale alà denne:

 

Gutt: Hei, hva driver du med a', sånn vanligvis liksom?

Jente: Jeg jobber som konsulent i et IT-firma.

Gutt: Så hva gjør du som konsulent?

Jente: Jeg snakker med kunder.

Gutt: Så du snakker med kunder, om hva? (foresten. å repetere hva en person sier/omforumlere det og levere det tilbake er en god ting)

Jente: Jeg hjelper kunder som har problemer/jeg selger ting...

 

bla, bla, bla... = A4 intervju.

 

Snakk om noe du interesserer deg for, vis at du interesserer deg for det personen driver med. Vis at du brenner for noe.

 

Det å generelt interessere seg for PC er vanligvis ikke den beste tingen, men det meste kan snus og brukes som noe bra.

 

F.eks, du jobber med nettverkssikkerhet: Du hjelper folk med å beskytte de fra banditter. Du brenner for å hjelpe mennesker til å ha en trygg og beskymringsfri hverdag.

 

Du programmerer nettsider: Du driver med kunstnerisk utfoldelse, brenner for abstrakt kunst eller what not.

 

Tenk litt gjennom hvem du er som person. Jeg har en kammerat som alltid begynner å snakke om at han jobber som ergoterapaut. De fleste vet ikke hva det er for noe, og det høres i grunn ganske kjedelig ut. Det han slår feil i er at han ikke sier at han var gourmet kokk i ti år, og de fleste jentene vi møter begynner med en gang å snakke om mat med han fyren, fordi han brenner for å lage mat.

 

De fleste klarer å presentere seg selv som person på en ganske dårlig måte. Hvis du ikke driver med noe som helst, så start med noe. Hopp basehopp (elsker frihetsfølelsen, bla,bla,bla), klatring(det samme), abstrakt kunst, jazz-musikk, mat, idrett, friluft, jakt/fiske, båt, en eller annen hobby...

 

La det meste gå på følelser, gleder og sorger. Spesielt for jenter så er det ingenting som er mer sentralt i livet. Har du en indre glød, da er du en sosial magnet. Kort sagt, lær og elsk livet.

 

Jeg kunne ha skrevet om noe annet, men det er flere her inne som kan hjelpe.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_*

Daehli: Kjempeinnlegg. Tusen takk, det var en del der jeg skal tenke igjennom.

 

pellefant: Hehe, takk, men nei takk. Jeg holder meg unna "engleterapien" til vår "kjære" prinsesse. :)

Lenke til kommentar

Hmmmmm

Mener altså at du bør øve på å holde en samtale gående.... for det er problemet med oss jenter - vi forventer som regel at hankjønnet tar initiativet. Kommer det til en samtalepause - hvor han ikke driver det videre - så tolker man det som regel som at han ikke er interessert.

 

Mitt råd er derfor at det letteste ville være å trene med en jente du overhodet ikke er interessert i. Hun trenger ikke vite din "mission"..........

 

Og kommentar til Daheli: Om man legger ut om seg selv og hvor spennende tingene man gjør er, og ikke mottar noen oppfølgingsspørsmål fra samtalepartneren - så skjønner man jo at det i utgangspunktet var dødfødt.....

Sosiale antenner er viktig.....

Lenke til kommentar

Treff damer via nettet f.eks? Du vil få mange avslag, men du vil lære åssen de fungerer i praksis og lære åssen du skal behandle en dame hva du skal si o.s.v. På sikt finner du ei som liker deg og motsatt.

 

Bare vær ærlig med dem så går det så greit så. Når du lærer koden får du dame garantert. Dessuten setter de pris på at du ikke er fellespikk hvis du skjønner hva jeg mener. Det er en god ting å gjøre det med rette. Da føler jenta seg spesiell. Så det går nok så bra så.

 

Men vær klar for mange avslag, vær deg selv, kle deg litt kult, skill deg ut litt... Så går dette bra :)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei...

 

Jeg foretrakk å poste dette som gjest fordi en del av det jeg skal skrive er rett og slett litt flaut for meg og vil helst ikke ha posten knytta opp mot meg i RL, eller opp mot brukeren min på forumet helst...

 

Først litt om meg:

- Jeg er 23 år og mann.

- Singel, og har alltid vært det (som er ganske åpenbart i denne posten).

- Jomfru (også rimelig åpenbart).

 

Altså.. jeg kommer opprinnelig fra et miljø der jeg stort sett var sammen med de samme vennene i helger (stort sett gutter, dog noen hadde kjærester som jeg har blitt kjent med litt), og stort sett drev jeg / vi(når vi var sammen) foran PC-en. Det har medført at vel, jeg har aldri, noen gang, hatt en kjæreste. Da mener jeg aldri. Ikke ungdomsskolen, ikke VGS, ikke utenom. Ikke har jeg hatt sex (dog det er ikke toppprioriteten), og ikke har jeg noen gang kyssa heller... Noen vil egentlig si det er litt tragisk, og jeg personlig synes det er litt stusslig...

 

Så til noe av det som antageligvis er NOE av grunnen til at jeg ikke har funnet ei jente ennå... jeg er forferdelig dårlig til å snakke med folk, spesielt på tomannshånd. Og da kanskje spesielt jenter, fordi jeg er rimelig clueless på det området.

 

Mange jenter rett og slett klarer jeg ikke å snakke med... jeg kan introdusere meg, kanskje spørre hva de driver med o.l., men så er det stopp... finner ikke noe mer å egentlig snakke om. Hva i alle dager snakker man om da?? Det er mulig det er et tegn på at de rett og slett er totalt uinteresserte i meg, og dermed ikke prøver å drive samtalen framover, men jeg er som sagt såpass grønn at slike ting vet jeg rett og slett ingenting om.

 

Så er det de som jeg blir litt kjent med, og som jeg kanskje snakker mye med èn dag, men neste dag er det like fordømt galt, og det ender med at jeg bare hilser og sitter og tenker ut NOE å si. Jeg blir så frustrert og oppgitt over meg selv.

I tillegg går jeg rundt og bekymrer meg for å skremme dem vekk ved å mase FOR mye på de.

 

Utseendemessig (jeg er ærlig talt ikke sikker på hvor mye jenter bryr seg om det, men jeg regner med det er greit å ha pga. førsteinntrykket) så er jeg egentlig ganske usikker om jeg i det hele tatt ser godt nok ut. Og å ha "data" oppført som stort sett eneste interesse opp igjennom årene er vel heller ikke akkurat noen magnet.

 

Forøvrig kan jeg nevne at jeg egentlig ikke er ute etter sex, selv om det hadde vært også en "kjempebonus", i mangel av et bedre ord... det jeg egentlig savner er rett og slett noen å dele gleder og bekymringer med, noen jeg kan gi/få en god klem av/godt kyss av i ny og ne... ja, i det hele tatt.

 

Jeg føler meg egentlig ganske hjelpeløs på det her punktet... jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å forbedre meg. Så jeg trenger virkelig litt tips av dere, om det finnes noe som kan hjelpe et såpass håpløst tilfelle som meg. :p

 

Forøvrig er bare tips/hjelp til å klare å snakke bedre med jenter en kjempehjelp for meg. Det er så ufattelig frustrerende å være så utrolig dårlig på det. Det er utrolig mange flotte (og de fleste virker også veldig hyggelige) jenter her jeg bor nå, men desverre hjelper ikke det så mye når jeg er en såpass stor flopp når det gjelder personlighet i forbindelse med jenter...

 

Alle tips mottas med stoooor takk. Jeg håper de fleste ser hvorfor jeg holder meg til å poste dette med gjestekonto.

 

PS: Jeg er egentlig ikke desperat etter å finne noen akkurat dette øyeblikket, jeg er bare utrolig frustrert over at jeg rett og slett ikke klarer å snakke med jenter "skikkelig nok" til at de muligens blir interesserte...

9303160[/snapback]

wow! Fremtiden min! er 14 år, driver bare med data, og akuryatt samme problem som deg! AKURATT!

Du heter tilfeldigvis ikke thomas ogå eller? ;)..

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Hei...

*snip*

9303160[/snapback]

wow! Fremtiden min! er 14 år, driver bare med data, og akuryatt samme problem som deg! AKURATT!

Du heter tilfeldigvis ikke thomas ogå eller? ;)..

9333536[/snapback]

Litt forskjell på 14 og 23 da men... :!:

Selv har jeg også ofte problemer med å få i gang samtaler. Men om man har god kjemi, og allerede har komt inn på et samtaleemne går det som det suser :). Starten er det vanskeligste.

Lenke til kommentar
Lær deg å danse ;)

 

Det har vært min måte å få kontakt med jentene på, hvis du også mangler en "start fase".

9340663[/snapback]

What he said ...

Nå skal det nevnes at jeg ikke liker å danse selv, men hadde det ikke vært for at jeg var så heldig at jeg traff ei som kjemien stemmer med, kan det hende at jeg hadde krøpet til korset og begynt å danse. Jeg har kamerater som danser, og som møter hauger av koselige jenter på trening.

 

Det å mestre noe som dansing kan også gi deg den økningen i selvtillit du trenger.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
*Snip*

 

Har du problemer med å kommunisere med folk? Er du kanskje litt "redd" for å si noe galt, til tider osv? Redd for å si dumme ting, redd for pinlig taushet, og rett og slett bare ikke finner opp noe å si?

LIKER du å være ute med venner, er det det du foretrekker, eller er data det du synes er artigst, og vil gjerne sitte på den?

 

Sånn at du har så jævlig lyst til å gjøre noe, men du klarer det bare ikke? Er du sosial som person ellers, med tilfeldige folk, og folk som ikke er så nær deg, eller er det bare de du "føler deg trygg på" du er sammen med?

 

Satt bare å tenkte på Asperger Syndrom[/b]. De har problemer sosialt sett, kommer på lite og si, og er rett og slett litt "dårligere" sosialt. De har ofte "særinteresser" eller veldig få interesser (som deg) som de setter seg veldig mye inn i. Ta en titt og se om noe av dette stemmer med hvordan du er som person. 50/10000 har Asperger, riktignok; dette syndromet ble "godkjent" først i 1998, og derfor er det mange voksne der ute som har det, uten at de vet det.

Å nei, Asperger er ikke noe som påvirker ditt utseende, bare din sosiale væremåte.

 

http://www.helsenytt.no/artikler/aspergers_syndrom.htm

 

(folk som Albert Einstein, Steven Spielberg, Michael Jackson, Bill Gates, Henrik Ibsen har (hatt) Asperger Syndrom).

 

Sjekk det ut, bare sånn "in case" :)

Endret av Creowks
Lenke til kommentar

Satt bare å tenkte på Asperger Syndrom. De har problemer sosialt sett, kommer på lite og si, og er rett og slett litt "dårligere" sosialt. De har ofte "særinteresser" eller veldig få interesser (som deg) som de setter seg veldig mye inn i. Ta en titt og se om noe av dette stemmer med hvordan du er som person. 50/10000 har Asperger, riktignok; dette syndromet ble "godkjent" først i 1998, og derfor er det mange voksne der ute som har det, uten at de vet det.

Å nei, Asperger er ikke noe som påvirker ditt utseende, bare din sosiale væremåte.

 

http://www.helsenytt.no/artikler/aspergers_syndrom.htm

 

(folk som Albert Einstein, Steven Spielberg, Michael Jackson, Bill Gates, Henrik Ibsen har (hatt) Asperger Syndrom).

 

Sjekk det ut, bare sånn "in case" :)

9342469[/snapback]

Rettelser: AS ble tatt opp i den amerikanske diagnosemanualen DSM-IV i 1994 og i ICD-10, som man bruker i Norge, i 1993. Derimot ble syndromet først beskrivet på 40-tallet, og ikke så sent som 1998, som du antyder.

 

Videre er det ikke sant at Einstein, Spielberg, osv. har Asperger syndrom. Dette er spekulasjoner folk har gjort uten å faktisk møte personene og gå gjennom en ordentlig diagnoseprosess. Spesielt suspekte er selvsagt posthume diagnoser hvor personen kan ha vært død i 50+ år, slik som Ibsen eller Einstein.

 

Husk også på at det er fullt mulig å være sosialt klumsete sosialt uten å kvalifisere for en diagnose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...