Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ukompatibel hardware problem?

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en pc.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51513

Puslet den sammen, og naiv som jeg er skrudde jeg alt på plass og ordnet kabler o.l. sånn som jeg ville ha det. Satte i alle skruer og hardware. Ferdig montert setter jeg fornøyd min gamle lcd skjerm i dvi porten og skrur på...

Resultat = nada!

Viftene spinner opp, men ingen post og ikke bilde på skjerm.

Stripper maskinen ned igjen, remonterer alt untatt cpu kjøler som jeg lot sitte på.

Kjører da bare med cpu, gpu og ram.

Men samme problemet.

Er veldig klar for innspill som avviker fra det jeg har lyst til, nemmelig pælme maskina ut vinduet i 4 etg. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg forsøkt følgende:

Montert utenfor kabinett.

Byttet cpu kjøler.

Tatt cpu ut og plassert tilbake igjen.

Resultater= 0

Har gjort en observasjon, cpu viften går ikke. Når jeg slår av pc, så spinner den opp og stopper etter 1 sek derimot.

Noen som har idéer?

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål.

Ved cpu sitter det en 2x4 strøm kobling. Skal jeg bruke denne OG 2x12 koblingen for å gi strøm?

Har opp til nå forsøkt uten 2x4 kontakt, men med så får jeg en klikke lyd, så rebooter pc av seg selv. Dette fortsetter den med i en loop.

Lenke til kommentar

Det som jeg synes er merkelig, er at 2x4 pluggen var delvis dekket. Det satt ett svart plastdeksel over som dekket 2x2 av pluggene.

Før jeg hadde strømkabel i denne, så ville alt av vifter spinne opp, men jeg fikk ikke bilde eller post. Med den i så får jeg bare reboot loop og klikking...

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at feilen må ligge enten i hovedkort eller cpu.

Vanskelig å få testet dette selv da jeg ikke har annen pc som bruker samme socket.

Forøvrig så er mitt hovedkort revisjon 1.0, men ser ut som dette også skal støtte både ram og cpu.

Selvfølgelig har jeg kjøpt HK fra Amentio og CPU fra Netshop, får prøve å ringe begge for å høre hva nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...