ExTerminator Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg har lenge gått å irritert meg over "mine venner" funksjonen i nyere mobiltelefoner fra Nokia og Sony Ericsson. Jeg har søkt litt rundt om kring, og funnet en måte du kan bruke MSN, ICQ, Yahoo osv.. Yamigo er en tjeneste som virker som en proxy. Du registrerer deg på siden, og logger deg så på via mobiltelefonen. Men, dette virker ikke 100% på MSN for tiden. Kontaktlisten blir importert, men chatting fungerer rett og slett ikke. Derfor lurer jeg på, om noen andre vet om brukbare metoder for og få denne funksjonen til å virke? Det finnes jo utallige Java programmer, men jeg har liksom lyst og utnytte denne funsjonen som allerede er innebygd i mobiltelefonen. Den mest geniale løsningen hadde jo vært en slags proxy som blir installert lokalt på en datamaskin hvor MSN eller whatever er installert. Med en slik programvare har du muligheten til å være online med dine kontakter 24/7 uansett hvor du befinner deg. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg har lenge gått å irritert meg over "mine venner" funksjonen i nyere mobiltelefoner fra Nokia og Sony Ericsson. Jeg har søkt litt rundt om kring, og funnet en måte du kan bruke MSN, ICQ, Yahoo osv.. Yamigo er en tjeneste som virker som en proxy. Du registrerer deg på siden, og logger deg så på via mobiltelefonen. Men, dette virker ikke 100% på MSN for tiden. Kontaktlisten blir importert, men chatting fungerer rett og slett ikke. Derfor lurer jeg på, om noen andre vet om brukbare metoder for og få denne funksjonen til å virke? Det finnes jo utallige Java programmer, men jeg har liksom lyst og utnytte denne funsjonen som allerede er innebygd i mobiltelefonen. Den mest geniale løsningen hadde jo vært en slags proxy som blir installert lokalt på en datamaskin hvor MSN eller whatever er installert. Med en slik programvare har du muligheten til å være online med dine kontakter 24/7 uansett hvor du befinner deg. 9302859[/snapback] Ja, jeg fatter ikke hvorfor ikke f.eks. Telenor og NetCom brukte denne funksjonen til å implementere f.eks. MSN på telefonen når de først skulle lansere det. Det er mange flere telefoner som har denne funksjonaliteten enn mobilene som den offisielle Telenor- og NetCom-MSNklienten støtter. "Mine Venner" (e.l) baserer seg på Wireless Village som er en åpen standard hvem som helst kan lage server for, og dermed er det heller ingenting i veien for at både Telenor og NetCom kunne brukt dette. De ville da også fått et mye større potensiale for IM-nettverk, med Yahoo, ICQ, osv, som alle kan støttes på serveren. Yamigo (som er den eneste tilbyderen av denne tjenesten som jeg har funnet) er vel ikke oppdatert på nesten 2 år. Jeg fant én til som fungerte "ok", men denne støttet kun MSN, og var ellers veldig begrenset. Har irritert meg over det samme du skriver en god stund. Typisk eksempel på noe veldig bra som aldri tar av fordi ingen gidder benytte seg av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå