Daunt Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) hei! Jeg vil gjerne ha 2 tastatur koblet til 1 datamaskin. Begge tastaturene er PS/2 koblinger. Så jeg har koblet 1 i tastatur PS/2 utgang og 1 i mus PS/2 utgang. når jeg trykker på tastaturet i mus utgangen, så "krasjer" begge tastaturene. ingen av de funker. (Dette skjer i windows) i bios så funker bare det tastaturet i tastatur utgangen. altså, det andre tastaturet svarer ikke i det hele tatt...! Er det noen mulighet til å få begge til å funke? btw: jeg bruker windows xp pro. Asus a8n-e hovedkort (hvis dette har noen betydning) Endret 17. august 2007 av mrnilsen91 Lenke til kommentar
SkauG^ Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Syntes du det er rart at et tastatur som sitter i en Mus Ps/2 port ikke funker ? Bruk hue du og da. Sett deg ned og tenk litt nå Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Ikke nødvendig å bli så sur emo, vi har alle vært nybegynnere... Hvis du vil ha 2 (eller flere) tastatur samtidig så må du benytte deg av PS/2 til tastatur og/eller bruke USB porter. Lenke til kommentar
SkauG^ Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Neida men det ligger litt i ordet at det ikke skal funke da Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Så du kan med sikkerhet si at det ikke ville funke om han hadde trikset og mikset litt med driverne? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 akurat... Det går an å få 2 keyboards til å funke med mus/tastatur inngang. (PS2 ... yeh) Det er enda enklere hvis man kombinerer ps2 tastatur med serial tastaur. Carry on.... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 En PS2 til USB-overgang kan da ikke koste mye. Sjekk din nærmeste databutikk så går du sikkert hjem med en i hånda på mandag. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hei!Jeg vil gjerne ha 2 tastatur koblet til 1 datamaskin. Begge tastaturene er PS/2 koblinger. Så jeg har koblet 1 i tastatur PS/2 utgang og 1 i mus PS/2 utgang. når jeg trykker på tastaturet i mus utgangen, så "krasjer" begge tastaturene. ingen av de funker. (Dette skjer i windows) i bios så funker bare det tastaturet i tastatur utgangen. altså, det andre tastaturet svarer ikke i det hele tatt...! Er det noen mulighet til å få begge til å funke? btw: jeg bruker windows xp pro. Asus a8n-e hovedkort (hvis dette har noen betydning) 9302826[/snapback] Mye mulig det er teknisk gjennomførbart å få til dette, men, den enklere versjonen er å kjøpe deg en overgang fra PS2 til USB og kjøre det ene tastaturet på en USB utgang. Da vil begge tastaturene fungere samtidig... Lenke til kommentar
Daunt Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Syntes du det er rart at et tastatur som sitter i en Mus Ps/2 port ikke funker ? Bruk hue du og da. Sett deg ned og tenk litt nå 9306324[/snapback] til din opplysning så er det faktisk ikke noe forskjell på en ps2 port tastatur og ps2 port mus Lenke til kommentar
Daunt Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 9302826[/snapback] Mye mulig det er teknisk gjennomførbart å få til dette, men, den enklere versjonen er å kjøpe deg en overgang fra PS2 til USB og kjøre det ene tastaturet på en USB utgang. Da vil begge tastaturene fungere samtidig... 9317814[/snapback] jaja. får vel bare gjøre dette. Min far driver jo en databutikk, så dette bør ikke bli noe spesielt dyrt Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337466 Problem solved, for 125 kr. Bruk USB på det eine. Lenke til kommentar
Daunt Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337466 Problem solved, for 125 kr. Bruk USB på det eine. 9343978[/snapback] hehe jeg liker gamle tastaturer best de som er grå og gode knapper (vet jeg er litt kresen) Derfor må jeg vel ha fra ps2 til usb Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) hehe jeg liker gamle tastaturer best de som er grå og gode knapper (vet jeg er litt kresen) Derfor må jeg vel ha fra ps2 til usb Har en liggende her vis du trenger, fant den blant alt det andre pc rotet mitt. Ps2 til USB Endret 25. august 2007 av Ranxeroz Lenke til kommentar
Daunt Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) hehe jeg liker gamle tastaturer best de som er grå og gode knapper (vet jeg er litt kresen) Derfor må jeg vel ha fra ps2 til usb Har en liggende her vis du trenger, fant den blant alt det andre pc rotet mitt. Ps2 til USB 9357020[/snapback] jaok Jeg kontakter DEG Endret 29. august 2007 av mrnilsen91 Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Beklager for off-topic, men jeg vil gjerne få anbefale deg å fjerne mailadressa din og heller sende ranexroxz en pm, slik at du slipper så mye unødvendig spam og at jeg tar mailadressa din og sender deg tullemailer mitt på natta når jeg ikke har noe anne å gøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå