Imidura Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Masse som er vanskelig når man skal ha seg ny pc og nå lurer jeg på hva jeg bør gå for av: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Vil de 2 ekstra kjernene i Quad si at den yter 4x2,4 ghz? Merker at prisen er den samme på disse. Men hvis den tidligere antagelsen min er korrekt vil jeg med quad få 3,6 ghz mer å rutte med? Jeg spiller ikke så mye på pc og trenger egentlig ikke topp ytelse. Bruker den mest til å lage musikk, redigere bilder og film. Skal også begynne med 3D i år. Noen meninger? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det er ikke 3.0ghz x 2 på E6850, og heller ikke 2.4ghz x 4 på Q6600. Noen andre kan utdype dette. Hvis du ikke er en heftig gamer, burde du velge Q6600. Du får jo tross alt fire kjerner, noe som blir mer og mer hendig. Fire kjerner er greit å ha hvis du driver med tunge ting som video og bilderedigering. Så gå for Q6600 Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Takk. Da stoler jeg på deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå