Penrin Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Heisann. Jeg holder på med en modell i 3DS, og skal da lage stoler i skinn. Har funnet texture, men hvordan lager jeg bumpmap av den? Noen som kan hjelpe meg med det? Hvis dere trenger mer info, si ifra.. Mvh Penrin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Heisann Åpne material editoren din ("M"), og velg det materialet som du skal ha på skinnstolene dine. Ser du lengre nede på material editoren din, så har du en liten sub-meny som heter "maps"; der ser du en liste av ting du kan bruke for å endre materialet ditt. (Ambient color, Diffuse color, etc..) Litt nede på listen så finner du en som heter "bump"; den krysser du av og trykker på knappen ved siden av, som sannsynligvis står merket med "none". Da velger du "bitmap" helt oppe og finner fram bump-texturen din (dersom det er eget bitmap du skal bruke). Ellers kan du bruke de mapsa som discreet har laget til i 3dsmax. Legger ved bilde. Jeg håper at det var dette du lurte på Håper det hjalp. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Takktakk, men kan jeg bruke samme texturfil som bump? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja, det kan du.. Men resultatet kan variere. I et bump-map so blir bumpsa variert av hvor det er mørkt og lyst i bildet. Når det gjelder noe så enkelt som sofaskinn-textur, så tror jeg det går bra;) Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Takker! Da skal jeg teste det når jeg får pcn på plass igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå