Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min søsters kjæreste

Gjest gjest...

Anbefalte innlegg

Gjest gjest...

Nå har det seg slik at søsteren min har en kjæreste som hun har vært sammen med i over fire år (Begge er 19)

De er et skikkelig radarpar, passer perfekt sammen. I begynnelsen var kjæresten hennes rolig og stille, litt sjenert, men nå er han som en i familien. Og som lillesøster har jeg en oppgave å plage/komme med spydige kommentarer (er 16)

Vel, det jeg har kødda mye om er hvor stor kontroll søstersen har fått på denne fyren - ja, hun har jo forandra ham, men hvem blir ikke det når man er forelska?

Så har det seg slik at jeg ble med på hyttetur sammen med noen venner av dem. Det ble drikking på kvelden. Siden jeg er yngre enn resten av flokken, og drakk mer enn de fleste var jeg den eneste som virket edru (?) og syntes det hele bare var kjedelig - så jeg gikk å la meg.

jeg lå på samme rom som søstra mi og typen, og etterhvert kommer han også opp. Vi snakker sammen, siden begge syns det var kjedelig og søstra mi er nedenunder og har "tatt av" på grunn av all drikken hun har fått i seg. Vi lå å fleipa over hvor mye hun agerte, siden jeg hadde drukket en hel del mer og var edru. Vi snakket også om en del andre hverdagslige ting, ikke noe mer.

Nå har de tatt seg en pause, da søsteren min gjorde noe hun ikke burde. Jeg ble jo sjokka av nyheten (dette skjedde i ettertid, hadde ingenting med turen å gjøre), og ingen kunne tenke seg "radarparet" tar pause.

Søstera mi sier at ting skal gå fint "vi trenger bare litt pusterom" osv.

Men så har det seg slik at typen hennes (ja jeg kaller ham fortsatt det, selv om de har pause) ringte hjem til oss. Jeg var hjemme alene, så at "nei, søstra mi er på jobb" Så blir det en lang pause.

Det viste seg at han ville snakke med meg?! Han forklarte meg at han trodde han hadde følelser for meg osv. Ville veldig gjerne at vi skulle møtes eller noe...

Hva i huleste skal jeg gjøre? Jeg har overhodet ingen følelser om han, som jeg sa til ham. Men burde jeg si det til søsteren min? Syns jo hun burde vite det at han kanskje har følelser for andre, men for henne så er "pausen" hennes feil, ikke typen.

Eller skal jeg bare la det gå en tid, kanskje de blir sammen igjen, og alt viser seg å bare være et desperat innfall fra hans side??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra du sa det til han!

Jeg tror ikke jeg hadde klart selv å fortelle det til søsteren min, om det samme hadde skjedd. Men det kommer vel ann på person til person, så.. Om han "maser" mer elns, vil snakke med deg ol. så burde du kanskje si det til henne, men om det bare var den ene gangen er det kanskje ikke nødvendig for søsteren din å vite de

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har _Veldig_ sterke følelser for han, la det ligge, det kan alt for fort ødelegge mer viktige ting, som forholdet mellom søsteren din og deg. Etter å ha bli dumpa så er det også veldig lett å bli deppa og begynne å lete etter en erstatning for the tapte, noe som i de fleste tilfeller går på tryne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...