Gå til innhold

Skjermsparer i vista vil ikke på. *Løst*

Anbefalte innlegg

Min litt forvirrende emnetittel sier egentlig hele greia. (jeg har endret den nå)

Jeg har da windows vista, en microsoft mus (optisk modell 3000), og det er da et eller annet som skjer slik at skjermspareren ikke vil slå seg på. Nemlig, PCMService.exe.

Etter at jeg slo av denne i prosesser så kom skjermspareren på. Men det blir da irriterende å måtte slå av den prosessen hver bidige gang jeg starter maskinen.

-Dette har jeg funnet så langt..

Nå er da jeg ganske blind, så jeg fikk ikke med meg at det stod en vista løsnings der også...

Men så var denne løsningen nokså komplisert, for der er ikke en PCM (forkortelse for powerdvd.), men bare en powerCINEMA(??)

Skal jeg gjøre slutt på denne prosessen?

Her er min melding til menneskeheten :ph34r:

Om du har windows vista må du klikke på "start" - Søk etter system(konfigurasjon) (uten parantesen) - Så kan det hende du får opp en handlingsbekreftelse, Trykk fortsett. Du vil da få opp en rute. Klikk "Oppstart" - Her er problemet: I linken min refererer microsoft til powerDVD. Sannheten er at det egentlig er powerCinema du skal fjerne avkrysning fra.

Restart maskinen, og problemet er løst.

til slutt: Denne tråden var overflødig for min del, men det kan være til hjelp for flere.

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...