Gå til innhold

Nytt fra USA:Skuddsikre skolesekker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Trasig samfunn spør du meg ...!

Flott med skuddsikker skolesekk. Håper bare at drapsmannen er så hensynsfull at han skyter meg i ryggen ... :thumbdown:

Hva blir det neste?

Lenke til kommentar

:roll:

Jeg ville aldri ha sendt mitt eget barn på en sykkeltur der det var behov for hjelm...

Fin løsning egentlig. Vet aldri når det kommer skytegale folk inn på skolen din...

Og Pencilcase, hele poenget med sekken er jo at folk løper vekk fra personen som skyter, dvs. ryggen til...

Lenke til kommentar

Artikkelen sier jo ikke noe om dette er noe som blir kommersialisert i store deler av amerika, eller er et krumspring av en enkelt selger.

Det ble jo visstnok solgt fallskjermer til folk som jobbet i skyskrapere etter 9/11. skapte en del media, men solgte bare et par stykker.

Lenke til kommentar

Hehe...USA, land of the fre(aks)e.

Jeg ser for meg noen vitenskapsmenn som jobber for et sikkerhetsselskap jobbe på spreng for å utvikle en skuddsikker spermie slik at ungene blir som Colossus fra X-Men

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
colossus2.jpg
Endret av -gl1n-
Lenke til kommentar

Stoppe kjeften på NRA kanskje. De er jo totalt psykopater. Hvem ellers klarer å mene at jo fler våpen, jo tryggere :thumbdown:

Sånn kan det gå når man bare tenker på olje og krig og resten av landet går til hæ*****. Får håpe det bedrer seg, når det blir makt-skifte.

Et barn skal da ikke trenge skuddsikker sekk i et land hvor det ikke er krig en gang.

Lenke til kommentar
Et barn skal da ikke trenge skuddsikker sekk i et land hvor det ikke er krig en gang.

9302730[/snapback]

Det er ingen barn som i utgangspunktet trenger en skuddsikker sekk i USA; skolemassakrer er forholdsvis sjeldne, spesielt med tanke på at innbyggertallet i landet er 300 millioner. Men siden foreldre ofte er paranoide med barnas sikkerhet, forundrer det meg ikke at et slikt produkt dukker opp; jeg ser ikke problemet i det, eller at folk kjøper det.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Første skoledag med skuddsikker sekk

Skuddsikker skolesekk

Jeg ville aldri sendt mitt eget barn til en skole hvor de hadde behov for en skuddsikker skolesekk.Og syns det er ganske utrolig at de finnes et marked for det her.

Ny barnemote?

Hva syns du om disse skuddsikre skolesekkene?

9301985[/snapback]

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article1552956.ece

"Scores of worried parents are buying body armour for their children in a desperate attempt to keep them safe as street violence escalates."

Og dette er i Storbrittania, landet med Europas mest anale våpenlover og hyppighet av overvåkningskameraer.

Lenke til kommentar

"Scores" = 60 fant jeg ut ved å lese artikkelen.

Sånn går det altså når foreldre ikke klarer å tenke. Det er jo ingen spor av rasjonalitet engang.

"I cannot let my child go out and be killed. I will do anything I can do defend her. She does not like wearing the vest and says it is heavy but I force her to wear it - I said ‘life comes first’" - dette er riktignok en uttalelse fra en mor, hvis datter visstnok har blitt plaget av en eldre jentegjeng. Men tror hun virkelig at det hjelper å ta på denne vesten?

Hvordan i all verden kan det hjelpe. Det er jo ikke sånn at en gjeng går bort til en person "stabber" litt med en kniv, for så å finne ut, "nei der gikk den ikke inn - ok vi prøver en annen"?

Lenke til kommentar

Ille greier, men jeg tenker på alle barn, og voksne forsåvidt, som bærer pistol i Amerika. Kunne man hindret det på en måte ville kanskje færre ha tilgang på våpen. Det er jo litt sykt at man må ha løve for en liten revolver, men man kan kjøpe en rifle med kikkertsikte på dagen.

Edit: Skriveleif

Endret av ArnoldLayne
Lenke til kommentar

Uansett så tar nok trafikken i statene flere skolebarns liv enn kuler og krutt, så skuddsikker skolesekk er bare falsk trygghet og sløsing med penger.

Det er utrolig hva juggel-bransjen har begynt å få den vær og enkelte amerikaner til å kjøpe etter 9/11.

Gassmasker, Skyscrape-fallskjermer, bunkere på størelse med et dusjkabinett, og alskens annet tull og tøys for folk som frykter det hallo-mannen har å medele på fox-news.

Endret av simerix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...