Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?


Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

  1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

    • Xbox 360
      239
    • PC
      267


Anbefalte innlegg

Hva som er best kommer kanskje an på egen mening, hva du foretrekker av pc og xbox kontroll. Men du bør jo ha en ganske bra PC for å naile spillet sikkert og hvis du har en HD-TV å spille på, med et muligens godt lydanlegg bør du vel ta xbox. Du kan sikkert vente til et par rewievs har kommet ut for å høre hvilken versjon som er best. gamespy sa at noen få ganger kunne teksturer bli vist i low rez et kort øyeblikk når du fikk øye på det i 360 versjonen, men det var ikke en big deal visstnok.

 

Personlig skal jeg prøve å skaffe meg det til xbox siden jeg ikke har så uhyre bra PC, og fordi jeg liker kontrollen bedre på xbox (pc har mer nøyaktighet, men xbox har flere lett tilgjengelige knapper som gjør at du kan gjøre forskjellige ting fortere enn på et tastatur). Og så har vi jo archievements, og det å sitte mer komfortabelt foran en større skjerm.

 

edit: selvfølgelig er grafikken bedre hvis du har en god PC, men du jo da gå opp i noen lapper. Ingenting slår 6* antialising XD

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som nevner at xbox = supa pga grafikk på hd-tv og at man trenger en 20 000 kr manskin for å kjøre det ellers.

Bamsemumsen går så langt som å HATE folk som mener at PC er tingen.(?)

Er det ikke faktisk slik at PC-versjonen av spillet på max settings, vil kjøre (mye?) mer detaljert enn xbox?

Er det virkelig folk som tror at grunnen til at det flyter på xbox/ps3/wii/whatever-konsoll er at det er ubegrenset med kraft i den?
Utviklerene slacker ned, tar snarveier, for at det skal gå smooth.
Ye? =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Shadowrun beviser ikke døyt om hva som er best av pad/Mus, Da 360 versjonen hadde autoaim og speedboost når man skulle snu seg, mens Vista hadde det slik at siktet var helt fucka og unøyaktig. Og jeg har prøvd begge.

 

Har du en 360, og en veldig dårlig data/ikke har data i det hele tatt, så spiller du på 360. Ellers så spiller du på data pga mye bedre grafikk og deilige WASD+mus :love:

Lenke til kommentar
Har du en 360, og en veldig dårlig data/ikke har data i det hele tatt, så spiller du på 360. Ellers så spiller du på data pga mye bedre grafikk og deilige WASD+mus :love:

Feil, feil og feil.

Eller, det med Shadowrun stemmer nok, men resten er feil.

 

Man spiller ikke på konsoll/pc fordi man ikke har pc/konsoll, man spiller på pc/konsoll fordi man liker det best.

 

Og si at den ene er bedre enn den andre blir barnslig.

Lenke til kommentar

Jeg er personlig mye mer komfortabel med konsoll mest pga knapper. Er veldig ofte jeg har tatt bitte litte grann tid med å trykke en knapp. Har sleti meg gjennom fleste fps på pc ved å måtte trykke på tallknappene for å skifte til noe å slå med og annet våpen osv (det betyr ikke at jeg ikke var god i spilla, runda half life 2 på vanskelig ganske fort første gang jeg spilte det, er bare at jeg synes slik er uakseptabelt). Men mus gir bedre nøyaktighet og raskere aim (slik at man snur seg fortere f. eks).

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Man spiller ikke på konsoll/pc fordi man ikke har pc/konsoll, man spiller på pc/konsoll fordi man liker det best.

9305593[/snapback]

 

Er litt lite vits i å kjøpe ett spill for ett system du ikke har... Eller?

 

 

Og si at den ene er bedre enn den andre blir barnslig.

 

Jeg forbeholder min rett som forumbruker til å være barnslig(Og litt full :p )

Lenke til kommentar

PC

 

Har ikke 360 for øyeblikket (venter på 65nm), så ikke no valg.

 

 

Om jeg hadde hatt en 360 nå, så er det litt mer usikkert hva jeg hadde gått for.

 

Grafikken, og kanskje lyden, på 360 hadde nok vært bedre, da PC'en ikke er oppgradert på en stund (den oppfyller iallefall Recommended kravene). Men foretrekker mus+tastatur oppsettet fremfor alt annet når det gjelder FPS.

 

Og har ikke HTDV så måtte uansett ha koblet 360'en til min 20" LCD. Blir ikke no spilling fra sofaen da.

Lenke til kommentar

PCen min er mye stillere enn en xbox, jeg hadde nok valgt pc bare på grunn av det. :p

 

Neida.. for å være litt seriøs (selv om pcn min faktisk bråker uendelig mye mindre en en x360) så skal jeg spille det på PC. Ikke bare fordi jeg liker mus+tastatur, men også fordi jeg kan stille opp grafikken og laste ned modifikasjoner.

 

 

//edit: Til de som mener de har flere tilgjengelige knapper på en kontroller.. Hva? En standard mus nåtildags har jo fem knapper pluss rullehjul, og tastaturet, vel, det er jo fullt. så om en i tillegg til WASD regner QEFRCX Ctrl og Shift så har en jo plenty å ta av, uten å måtte forandre posisjon på hånden.

Endret av slash
Lenke til kommentar

Jeg regner med at de fleste stemmer på Xbox360 av optimalitetsgrunner, spillet kommer garantert til å se bedre ut og kjøre bedre på konsollen det er utviklet til, sålenge man ikke har et monster av en maskin.

 

Hvis folk kunne valgt mellom mus + tastatur eller analog stick på xbox 360 hadde de fleste sikkert valgt mus+ tastatur vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Spilt 360 demoen, men jeg har bestilt til PC... Må huske at BioShock er en DirectX 10 tittel, så blir nok et bedre visuelt nivå hvis man har PC'en til å dra det. Stemningen kan jo bare bli bedre med røyk og vann effekter som ikke ser ut som de har "kanter"...

 

Hvis man er så stor fan av å bruke 360 kontroller, kan man jo bare plugge den i PC'en. Prisforksjellen mellom PC og 360 versjonen tilsvarer jo nesten dongle'en til PC'en.

 

Man kan jo og kjøpe den ene utgaven på et senere tidspunkt (a.la. når spillet kommer ut i GOTY, Gold eller Nice Price utgaver). ;)

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Har de siste årene gått over til konsoll-gaming.

Rett og slett fordi en maskin kjører alle spillene så bra de kan bli kjørt, og det er mye mer avslappende.

9305542[/snapback]

 

DET var spikeren på hodet altså.

Akkurat samme grunn som meg, jeg velger xboxen fordi jeg ikke trenger å bekymre meg om drivere og om jeg har nok ram eller bra nok skjermkort eller om det kjører noe drit i bakgrunnen så det hakker eller om noen sender meg en im etc etc etc

Konsoll:

1. Sett inn plata

2. Spill

:D

 

.x

Lenke til kommentar
First Person Shooter's hører til på PC. Nuff' said.

9302002[/snapback]

Det er bare folk som ikke klarer spille FPS på Xbox 360 som sier det.

 

Kan lagge litt da tven er stor, det er etter det jeg har hørt.

Jeg mener selv FPS og Strategy spill tilhører pc, men folk kan si hva dem vill.

For ingen spillkontroller klarer og slå meg med g15 og g5 med steelpad5L i CS 1.6 :)

9305528[/snapback]

Tar deg med "drittastatur", Razor Diamondback og pultenminpad2k7LE lizm.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

haha sitte med mus og tastatur er en stund siden jeg har gjort,verden går fremmover.Finnes ikke noe bedre enn og sitte i min store feite skinnstol med den deilige xbox håndkontrollen.trykke på en knapp sette i dvd så er alt igang.ingen justeringer eller noe,har en ganske brukbar pc men det er alltid noe og justere samtidig så er et tastatur til og skrive med ingen ting annet.sitter og spiller på et 265cm lerret da fremfor en bitte bitte liten pc skjerm

Lenke til kommentar

Er smooth og komme hjem med BioShock i hånda, trådløst skru på/åpne dvd-rommet til 360`n, slenge i dvd`n, ikke installere det og bare spille i vei.

Nei, 360 kontrollene er såpass naturlige at det, sammen med å slippe og tenke på backup etc. på pc`n gjør at jeg faller for 360`n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...