Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?


Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

  1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

    • Xbox 360
      239
    • PC
      267


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig kommer jeg trolig til å kjøre Bioshock i Dx9 selv om jeg har Dx10 tilgjengelig også. Sålenge det i praksis bare er ting som "vann" som blir bedre er det ikke verdt å ta evt. ytelesesulemper som Vista-åket fører med seg.

9344813[/snapback]

 

dx10 skal faktisk kjøre langt mer detaljer for samme hardware som dx9.. dx10 er fullstending omskrevet og ryddet opp i. "more bang for your buck"

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
jeg synes det er veldig lame at dx10 er forbeholdt vista. Ja, micro$oft

9345349[/snapback]

Det har ikke akkurat tatt helt av da, Planen deres om ekslusive Vista spill tror jeg de måtte skrinlegge ganske fort. Er vel ingetin positivt som har kommet ut i media om Vista som spillplattform.

Lenke til kommentar

Det som er litt kjipt, er når sånn grafikk begynner å komme til spill, da nytter ikke dvd-cd lenger, disse spillene kommer sikkert da til å gå over 1-3 blu-ray dvder, og disse kan holde 25-75 komprimerte GB(såvidt jeg vet, husker ikke helt..). Og de blir 3 ganger så store når du installerer spillet, altså et sånt spill kan bli borti 225gig stort, det er vel derfor de har begynt å selge Terrabyte harddisker nå

Lenke til kommentar

neinei, det er sant, men spill, altså spill som bruker slik grafikk hele veien gjennom spillet nesten bruker ufattelig mye plass, som resulterer at blu-ray må trå til, om et par år er vel blu-ray dvder veldig vanlig. spillene blir jo bare større og større desto bedre grafikken (og mye anna ofcourse:P) blir for å si det sånn.

Lenke til kommentar
neinei, det er sant, men spill, altså spill som bruker slik grafikk hele veien gjennom spillet nesten bruker ufattelig mye plass, som resulterer at blu-ray må trå til, om et par år er vel blu-ray dvder veldig vanlig. spillene blir jo bare større og større desto bedre grafikken (og mye anna ofcourse:P) blir for å si det sånn.

9353645[/snapback]

 

Blu-Ray DVDer? Det må være en ny type jeg ikke har hørt om! Og dessuten så kommer ikke spill til å ta 70 GB, ivertfall ikke enda!

Lenke til kommentar

Hvis vannet er bedre så er det mer enn nok grunn for å kjøre DX10 for min del. Er jo i en undervannsby, og det er da naturligvis vann overalt.... :yes:

 

Personlig kommer jeg trolig til å kjøre Bioshock i Dx9 selv om jeg har Dx10 tilgjengelig også.

Har du ikke Vista, så har du jo heller ikke DX10 tilgjengelig.... :whistle:

 

Sålenge det i praksis bare er ting som "vann" som blir bedre er det ikke verdt å ta evt. ytelesesulemper som Vista-åket fører med seg.

Har du DX10 kort i høyere klasse (8800), og en god CPU så er det tilnærmet ingen yteseforskjell, og dette er ikke noe du merker i praksis.

Lenke til kommentar
Hvis vannet er bedre så er det mer enn nok grunn for å kjøre DX10 for min del. Er jo i en undervannsby, og det er da naturligvis vann overalt....  :yes:

 

Personlig kommer jeg trolig til å kjøre Bioshock i Dx9 selv om jeg har Dx10 tilgjengelig også.

Har du ikke Vista, så har du jo heller ikke DX10 tilgjengelig.... :whistle:

 

Sålenge det i praksis bare er ting som "vann" som blir bedre er det ikke verdt å ta evt. ytelesesulemper som Vista-åket fører med seg.

Har du DX10 kort i høyere klasse (8800), og en god CPU så er det tilnærmet ingen yteseforskjell, og dette er ikke noe du merker i praksis.

9353679[/snapback]

Vel installerte fullversjonen på dx9 idag og la ikke merke til noen forskjell i kvalitet. Det jeg syntes var forskjellig var selve frameraten. Det gikk dårligere/mer laggete i Dx10 selv om jeg kjørte med lavere oppløsning i demoen.

Nå skal det sies at jeg brukte ikke de nyeste beta driveren i Vista men installerte den i XP. Vil nok holde meg til dx9 siden det i praksis ikke var noe forskjell, kun dårligere ytelse med dx10. Ifølge manualen er det også bare bølgekrusninger og skygger som blir av bedre kvalitet i dx10. (og ja, kortet er et 8800)

Lenke til kommentar
neinei, det er sant, men spill, altså spill som bruker slik grafikk hele veien gjennom spillet nesten bruker ufattelig mye plass, som resulterer at blu-ray må trå til, om et par år er vel blu-ray dvder veldig vanlig. spillene blir jo bare større og større desto bedre grafikken (og mye anna ofcourse:P) blir for å si det sånn.

9353645[/snapback]

 

Blu-Ray DVDer? Det må være en ny type jeg ikke har hørt om! Og dessuten så kommer ikke spill til å ta 70 GB, ivertfall ikke enda!

9353656[/snapback]

 

mulig jeg tar feil om det med dvder, men Blu-Ray heter det hvertfall :p

og jo, 70GB kommer til å bli vanlig, men som du sier, ikke på langt nær enda, men som jeg har sagt, desto større og mer avansert grafikken osv blir, desto mer plass kommer det til å ta, bare logisk det :p

Endret av Andum
Lenke til kommentar

Kommer til å kjøpe PC-versjonen, kanskje.

Eier ikke 360, og har ikke tenkt å kjøpe den heller.

 

Bioshock var nå egentlig ikke noe jeg vurderte, da masse annet er tilgjengelig nå for tiden. Men siden det har blitt så godt mottatt, får vi se litt nærmere på det når det havner på tilbud online, og jeg får tid til å spille det. :)

Lenke til kommentar
Vel installerte fullversjonen på dx9 idag og la ikke merke til noen forskjell i kvalitet. Det jeg syntes var forskjellig var selve frameraten. Det gikk dårligere/mer laggete i Dx10 selv om jeg kjørte med lavere oppløsning i demoen.

Nå skal det sies at jeg brukte ikke de nyeste beta driveren i Vista men installerte den i XP. Vil nok holde meg til dx9 siden det i praksis ikke var noe forskjell, kun dårligere ytelse med dx10. Ifølge manualen er det også bare bølgekrusninger og skygger som blir av bedre kvalitet i dx10. (og ja, kortet er et 8800)

9353812[/snapback]

Når de nye driverene visstnok gir mye bedre FPS, så betyr vel ikke det at du brydde deg altfor mye om ytelsen...?

Og hvordan fikk du lest av FPS i DX10?

Trodde ikke fraps støttet DX10 avlesning. (funker ivhertfall ikke her)

 

Og jeg antar du hadde skrudd av V-sync?

(eller kan FPSen også gå ned i bøtta)

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...