Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?


Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

  1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

    • Xbox 360
      239
    • PC
      267


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra forsøk, men selve filmen er jo plaget av komprimerings artifacts så alt ser dårligere ut enn det det er. Skal man kjøre sammenligninger må det jo være i full oppløsning med tapsfri komprimering. Dessuten ser også lysnivået ut til å være forskjellig på de to filmene? Selv et Wii spill ville jo sett bra ut under disse forholdene.

9335157[/snapback]

Det er jo uansett likt for begge to. Og PC versjonen slit med framedrops og tearing. No veit ikkje eg kva for maskin dei spelar på der, men tvilar på at det er noko skit.
Lenke til kommentar

Bra forsøk, men selve filmen er jo plaget av komprimerings artifacts så alt ser dårligere ut enn det det er. Skal man kjøre sammenligninger må det jo være i full oppløsning med tapsfri komprimering. Dessuten ser også lysnivået ut til å være forskjellig på de to filmene? Selv et Wii spill ville jo sett bra ut under disse forholdene.

9335157[/snapback]

Det er jo uansett likt for begge to. Og PC versjonen slit med framedrops og tearing. No veit ikkje eg kva for maskin dei spelar på der, men tvilar på at det er noko skit.

9335486[/snapback]

Men når grafikken er spåass nedskalert får man jo ikke noe intrykk av kvaliteten. Som sagt selv Wii ville sett bra ut på den filmen. I tillegg som du nevner, kan jeg ikke finne noe om verken settings eller specs, noe som gjør testen enda mer verdiløs. (For å fjerne tearing i PC versjonen finnes det en forøvrig en setting som heter v-sync, som finnes på alle spill)

Lenke til kommentar

Hvis me gjer det slik då Vice; du treng anten ei maskin til 2495,- for å spele det på full pupp. Elles treng du eit skjermkort til nærare 3-4000 (og ei maskin deretter) for å spele det full pupp.

 

For meg som sitt her på diskusjon.no - og litt andre fora, og elles spelar veldig lite på PC, er valet lett.

 

NB! Legg merke til at eg nemnar ikkje at du treng HDTV for å spele det på x360. Fordi at forskjellen på SDTV kontra HDTV er mindre enn dårlig pc kontra gaming pc.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Hvis me gjer det slik då Vice; du treng anten ei maskin til 2495,- for å spele det på full pupp. Elles treng du eit skjermkort til nærare 3-4000 (og ei maskin deretter) for å spele det full pupp.

 

For meg som sitt her på diskusjon.no - og litt andre fora, og elles spelar veldig lite på PC, er valet lett.

 

NB! Legg merke til at eg nemnar ikkje at du treng HDTV for å spele det på x360. Fordi at forskjellen på SDTV kontra HDTV er mindre enn dårlig pc kontra gaming pc.

9335627[/snapback]

Nei selvsagt, om man kjører like dårlig eller dårligere hardware enn x360 på PC'n så vil det jo selvsagt være best på 360. Uansett vil nok også 360 være den billigste løsningen. Bra grafikk til en billig penge.

Lenke til kommentar
Full pupp på 360 er jo heller ikke det samme som full pupp på PC.

9335735[/snapback]

 

Det er sant så sant! Det blir veldig skarpe textures på en Pc som Xbox360 ikke klarer.

 

Men.......da igjen så sitter en Xbox360 spiller lenger unna skjermen og gjærne på 32" og oppover til deilige 50" så det går litt opp i opp. Men skulle jeg sittet så nærme som jeg gjør når jeg spiller Pc så ville jeg klart gått for Pc versjonen.

Lenke til kommentar

Det er kommet for en dag at widescreen kutter av bildet i BioShock. Det er selvsagt en uoffisiell fix for PC allerede :) Xbox versjonen har samme problemet.. jaja synd for dem, spørs om det kan bli fixet i det hele tatt.

BioshockFOV.jpg

Les:

http://www.widescreengamingforum.com/forum...der=asc&start=0

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=4883

fix (for hele spillet lenger ute i tråden): http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=5927

mer lesning:

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=589839

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe Bioshock selv (er ikke så glad i FPSer), men ville bare rette opp en misforståelse angående PC her.

Har ikke lest absolutt hele tråden, men det virker som om mange tror at en bra spill-PC koster over 20 000 kr. Var også en som kjøpte PC i fjor til over 20 000 som ikke klarer å kjøre Bioshock nå. Da har du blitt lurt. Min gamle PC fra fem år tilbake ville kjørt Bioshock greit og den fikk jeg gratis.

Den nye PCen min (Duo Core E6600 2,4 GHZ, 8800GTS og 2GB RAM) skal i følge det jeg har sett kunne kjøre Bioshock veldig bra (på fullt regner jeg med) og den kostet "bare" 8500". Det kommer altså ikke opp i flere titusenlapper som noen folk tror.

 

Men selvsagt kan det være like bra å spille på 360, hvis du har denne. Ville bare rette opp misforståelsen om at en god PC koster over 20 000.

Som sagt har min gamle PC kjørt spill greit i fem år (spill som Oblivion, Gothic 3, Medieval 2, Overlord osv), og jeg regner med at den nye kommer til å kjøre spill greit når det kommer ny XBOX, PS4 osv. Konsoller må jo oppdateres de også.

Selv gleder jeg meg også over å spille på min elskede PS2 og DS, og det er selvsagt behagelig å slenge seg tilbake i sofaen og spille.

Men TVen her er alltid opptatt om kvelden så da er det greit å sett seg ved dataen. :)

 

Er merkelig hvor hissige diskusjoner det blir av slikt. Merker at det er veldig mye sinne mellom PS3 og 360 eiere, og PC og 360 eiere. Er ikke så mye krangel mellom Wii og PC eiere som jeg ser på forum f.eks.

Mange liker jo å spille på både konsoll og PC. Man må ikke hate noe fordi man liker noe annet (blant annet liker jeg både Oblivion og Gothic 3 selv om det visstnok skal være umulig å like begge).

Mye svada her vet jeg. Ser ut som om Bioshock blir et flott spill i hvert fall. Føler at de gode historiene blir borte i mange nye spill nå så håper at Bioshock retter på dette. Savner spill som Fallout, Baldurs Gate, Planescape:Torment o.l. (som bare er på PC. hehe. neida :tease: )

Lenke til kommentar
Er ikke så mye krangel mellom Wii og PC eiere som jeg ser på forum f.eks.

9336748[/snapback]

Er jo ikke bra å sparke en som ligger ned da. :tease:

Men seriøst. Wii blir liksom noe helt annet, spillene er forskjelllige og likhetene er mindre. Wii er ikke i direkte konkurranse med verken PS3, X360 eller PC i mine øyne.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe Bioshock selv (er ikke så glad i FPSer), men ville bare rette opp en misforståelse angående PC her.

Har ikke lest absolutt hele tråden, men det virker som om mange tror at en bra spill-PC koster over 20 000 kr. Var også en som kjøpte PC i fjor til over 20 000 som ikke klarer å kjøre Bioshock nå. Da har du blitt lurt. Min gamle PC fra fem år tilbake ville kjørt Bioshock greit og den fikk jeg gratis.

Enig i at man ikke trenger å ha en PC til godt over 10k for å kjøre spillet. Får vel en PC til rundt 5k som kjører spillet greit nå. Men en 4-5 år gammel PC kunne aldri kjørt Bioshock. Spillet krever et skjermkort fra 2004/2005 eller nyere som støtter Shader Model 3.

Lenke til kommentar

Kilik skrev:

---------------------

Oki. Det er nok sant det, men glemte å si at jeg oppdaterte skjermkortet litt på den gamle, men ser nå at den sannsynligvis ikke ville klart det likevel. Men det er utrolig hva den gamle maskinen min klarte. Var faktisk mange spill den gamle PCen min egentlig ikke skulle klare (i følge minimum requirements), men som den klarte å kjøre bra på medium likevel.

Skal flytte så den gamle maskinen får står her, mens jeg tar med meg den nye. Kommer til å savne den da. :cry:

 

Vice. Du har nok rett i det (men Wii er vel bra på sine områder den og), men jeg ser heller ikke så mange krangler mellom gamer-PC eiere og PS3 eiere på forskjellige forum. Tror det har noe med at PC og 360 "konkurrerer" om de samme spillene. Er ikke så mange PS og Nintendo spill som kommer til PC kanskje.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd begge demoene, Pc'en min har "kun" et 1950Pro kort med 512MB ram, men klarte å kjøre demoen på maks på alt (ikke DX10 støtte selvsagt).

 

Så egentlig ikke de helt store forskjellene, spillet var meget pent på begge maskinene, men kommer helt klart til å kjøpe det til X360. Men det er vel helt klart basert på smak og behag.

Lenke til kommentar
Aldri i verden om jeg kjøper en pinglette xbox360 for å spille bioshock og crysis.

 

Det er jo faen ikke dx10 på den urgamle maskinen!

9336270[/snapback]

Kva med DX10.1 då? :whistle:

 

DX10 har jo ikkje akkurat overbevist endo då. Men det virka som om du hadde innsikt på same linja som Martin Schanke - så eg orkar ikkje bry meg med å svare ein gong. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...