Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?


Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

  1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

    • Xbox 360
      239
    • PC
      267


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig skal jeg spille Bioshock på 360'en.

 

Stor TV. Skikkelig surroundanlegg. Sofa. Beina på bordet. Dette alene er faktorer som glatt slår å sitte på en stol fremfor en PC og stirre på en 19" eller 21" knøtt av en skjerm.

 

I tillegg vil en PC som ikke er betydelig oppgradert det siste året neppe matche 360'ens grafikk og flyt uansett.

9327125[/snapback]

Nei om du ikke har en god MediaPC i stua så vil nok 360 være en enklere(og blligere) løsning for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ti minutter unna PC-demoen nå n___n

Hvis torrenten plutselig blir TREEG dør jeg

9329711[/snapback]

Jeg døde allerede av sjokk da nedlastningen fortsatt ikke er ferdig. (først satte PCen seg i ventemodus, og så koblet nettverket ut) :ph34r:

 

Selvfølgelig skal jeg spille Bioshock på 360'en.

 

Stor TV. Skikkelig surroundanlegg. Sofa. Beina på bordet. Dette alene er faktorer som glatt slår å sitte på en stol fremfor en PC og stirre på en 19" eller 21" knøtt av en skjerm.

 

I tillegg vil en PC som ikke er betydelig oppgradert det siste året neppe matche 360'ens grafikk og flyt uansett.

Ja har du det slik så velger man jo klart Xbox 360. :)

 

Her blir det nok gasnke samme hos deg bare med PC. (eneste jeg ikke kan er å ha føttene på bordet :p)

 

Komme inn på det 46Kvm store rommet, som huser både hjemmekinoen og PCen.

Skjøtekablene for tastatur (mus er trådløs) er satt opp, så det bare er å slenge seg ned i sofaen med mus og tastatur. Lyset dempes, og prosjektoren startes.

Etter noen forrferdelige sekunder med venting så kommer bildet opp på det 96" store lerretet, og spillet startes. Maskinvaren har gått gjennom visse oppgraderinger så full grafikk og DX10 aktiveres.

Kun sekunder senere dundrer det i surroundanlegget og romperisteren, som nærmest teleporterer deg til undervannsbyen.

Du kan nå se, høre og kjenne deg frem i denne verdenen.

Stemningen øker, og alt annet i verden er midlertidig glemt.

.......Demoen runnes, og spillingen er over for denne gang.

:w00t:

 

Alt skal være perfekt før spillet startes opp! Og nåde hvis det ikke funker!! :ph34r:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Ti minutter unna PC-demoen nå n___n

Hvis torrenten plutselig blir TREEG dør jeg

9329711[/snapback]

Jeg døde allerede av sjokk da nedlastningen fortsatt ikke er ferdig. (først satte PCen seg i ventemodus, og så koblet nettverket ut) :ph34r:

 

Selvfølgelig skal jeg spille Bioshock på 360'en.

 

Stor TV. Skikkelig surroundanlegg. Sofa. Beina på bordet. Dette alene er faktorer som glatt slår å sitte på en stol fremfor en PC og stirre på en 19" eller 21" knøtt av en skjerm.

 

I tillegg vil en PC som ikke er betydelig oppgradert det siste året neppe matche 360'ens grafikk og flyt uansett.

Ja har du det slik så velger man jo klart Xbox 360. :)

 

Her blir det nok gasnke samme hos deg bare med PC. (eneste jeg ikke kan er å ha føttene på bordet :p)

 

Komme inn på det 46Kvm store rommet, som huser både hjemmekinoen og PCen.

Skjøtekablene for tastatur (mus er trådløs) er satt opp, så det bare er å slenge seg ned i sofaen med mus og tastatur. Lyset dempes, og prosjektoren startes.

Etter noen forrferdelige sekunder med venting så kommer bildet opp på det 96" store lerretet, og spillet startes. Maskinvaren har gått gjennom visse oppgraderinger så full grafikk og DX10 aktiveres.

Kun sekunder senere dundrer det i surroundanlegget og romperisteren, som nærmest teleporterer deg til undervannsbyen.

Du kan nå se, høre og kjenne deg frem i denne verdenen.

Stemningen øker, og alt annet i verden er midlertidig glemt.

.......Demoen runnes, og spillingen er over for denne gang.

:w00t:

 

Alt skal være perfekt før spillet startes opp! Og nåde hvis det ikke funker!! :ph34r:

9330245[/snapback]

Gjør det samme som deg bare at jeg har 120" hehe og xbox med trådløs kontroll,orker ikke ledninger,orker ikke pc med innstillinger og tiden den bruker på og starte samt hele tiden oppdatere bare får og få like bra eller dårligere grafikk enn xbox og ikke i nærheten av den herlige flyten.Ja enig i at du får like bra grafikk på en pc til 20 lapper menmen det er et stort sprik
Lenke til kommentar

Sammenlignet demoene nå nettop. Tror jeg kommer til å gå for PC versjonen. Teksturene er litt skarpere på PC versjonen, skyldes vel høyere oppløsning. Ellers er de nokså identiske. Foretrekker også FPS på PC, selv om det funker helt fint på 360 også. Og siden jeg oppgraderte PCn ifjor for noen småpenger så er det jo greit å bruke den litt også! :whistle:

Lenke til kommentar

Prøvde litt demo mye tidligere i dag, men siden det har vært så GODVÆR ( :D ) så ble pcen (laptoppppp) så varm at den slo seg av :dontgetit:

 

men jeg ble overrasket over at den kjørte med medium grafikk (aner ikke hvor bra det ser ut, var litt lyst, får spille senere i kveld), jeg trodde jeg måtte tydd til LOW

 

mulig jeg kjøper dette spillet etterhvert, da. Og jeg håper at min søster (og hennes kjæreste) kjøper det til 360, slik at jeg kan komme på besøk og nyte det i HIGH DEF.

Lenke til kommentar
Gjør det samme som deg bare at jeg har 120" hehe og xbox med trådløs kontroll,orker ikke ledninger

Er bare en ledning. (kunne jo alltids kjørt trådløst tastatur)

 

,orker ikke pc med innstillinger og tiden den bruker på og starte samt hele tiden oppdatere.

9330436[/snapback]

? Er da mer tungvint å nedlaste selve demoen enn det er å nedlaste en driver, og nærmest bare trykke på setup knappen. Null stress. :)

 

bare får og få like bra eller dårligere grafikk enn xbox og ikke i nærheten av den herlige flyten.

Ps: Ikke alle xbox-spill det er SÅ flott flyt på. Om det er god flyt på Bioshock eller ei vet jeg da ikke. :)

Det kreves ikke så enorm erfaring å vite ca hvilke instillinger du burde stille på i et spill. Synes nå dette er positivt. :)

At du får dårligere ytelse skal jeg ikke bedømme PCen din på.

 

Ja enig i at du får like bra grafikk på en pc til 20 lapper menmen det er et stort sprik

For ca 7300kr får du oppgradert store deler av dataen. (CPU, minne, HK, og skjermkort)

Da klarer du også bedre grafikk og flyt enn Xbox versjonen.

Dog vil nok en 10 000kr PC dra Bioshock nydelig. :)

 

Husk nå også på at du ikke kjøper ny PC bare for å spille et nytt spill.

Er greit å ha en rask PC generelt sett også. :)

 

Edit: Demoen er nede! Dette skal testes straks!

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Eneste problemet mitt med innkjøpet til pc er at jeg må vente på en eventuell activation-bypass crack for å kunne spille. har ikke internett tilgang på spill-pc'n da jeg har to hjem :(

 

Og hvis noen her kjører spillet på xp uten å ha installert service pack 2, meld gjerne ifra.. Har XP pro, men den er ikke akkurat "kosher", så jeg får ikke installert sp 2. Kjører andre spill som har sp2 som requirement. Men husker at jeg ikke fikk kjørt Chronicles of Riddick på grunn av dette.

 

Så få høre av dere som har testa demoen. Jeg er på mine knær.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Bra forsøk, men selve filmen er jo plaget av komprimerings artifacts så alt ser dårligere ut enn det det er. Skal man kjøre sammenligninger må det jo være i full oppløsning med tapsfri komprimering. Dessuten ser også lysnivået ut til å være forskjellig på de to filmene? Selv et Wii spill ville jo sett bra ut under disse forholdene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...