Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?


Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

  1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

    • Xbox 360
      239
    • PC
      267


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DX10 som lover å gi bedre grafikk per ytelse på PC, noe som lover svært bra i PCens favør.

 

Har du 8800GTS320MB eller bedre så tror jeg ikke det er noen stor tvil om at det ville slått ut en Xbox 360. Om resten av PCen står til.

(det er strengt tatt en generasjon nyere en skjermkortet til Xbox360)

 

Selv gleder jeg meg til å spill PC-delen. :)

(er heldig nok til å kunne (forhåpentligvis) kjøre det på full rulle)

 

En av grunnene til at Xbox360 (og PS3) ikke helt har blitt prioritet er på grunn av mangel på AA i mange spill. Bytter gjerne til en 2X eller 4X AA mot dårligere grafikk.

 

Så har Bioshock klart å skrive koden så bra til Xbox 360 at AA er aktivert?

 

Edit. Ganske likt nå. :) (50% VS 50%)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
En av grunnene til at Xbox360 (og PS3) ikke helt har blitt prioritet er på grunn av mangel på AA i mange spill. Bytter gjerne til en 2X eller 4X AA mot dårligere grafikk.

Xbox 360 har en innebygd chip som visstnok skal kunne gi 6xAA uten ytelsestap, da selvfølgelig hvis utviklerne klarer og utnytte den.

 

Merket ikke til noen "jaggies" i Bioshock demoen til 360, så virker som AA er på der også ja.

Lenke til kommentar
En av grunnene til at Xbox360 (og PS3) ikke helt har blitt prioritet er på grunn av mangel på AA i mange spill. Bytter gjerne til en 2X eller 4X AA mot dårligere grafikk.

Xbox 360 har en innebygd chip som visstnok skal kunne gi 6xAA uten ytelsestap, da selvfølgelig hvis utviklerne klarer og utnytte den.

9318971[/snapback]

Uten ytelsetap har jeg (naturligvis) stor skeptisk til, men om de har fått det til uten store ytelsetapet så er jo det vel og bra. :)

Lenke til kommentar
Uten ytelsetap har jeg (naturligvis) stor skeptisk til, men om de har fått det til uten store ytelsetapet så er jo det vel og bra. :)

Hele oppgaven til denne ene chip'en er jo nettop og "sette på" AA på alle bildene som blir sendt ut av 360'en...

9318995[/snapback]

Greit nok det, men litt merkelig at noe slik ikke har kommet til noen PC komponenter. (selv ikke fra ATI)

Er jo også litt merkelig at så få utviklere i såfall har klart å skrive kode til denne chipp'en. :hmm:

Lenke til kommentar

Bioshock, PC eller Xbox360?

 

Enkelt: PS3. ;)

 

( Jeg ser det som ganske sannsynlig at det kommet til PS3 før eller senere, muligens til vinteren eller våren neste år. )

 

Men for å være litt mer seriøs; hvis man har en god PC som kan dra spillet med god grafikk og lite hakking så tror jeg at jeg ville valgt versjonen for PC. Bruker man ikke PC til spilling, men har en X360, så velger man X360.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Umm, having a competition in staking out the way too obvious, are we? :w00t:

Bioshock, PC eller Xbox360?

 

Enkelt: PS3. wink.gif

 

( Jeg ser det som ganske sannsynlig at det kommet til PS3 før eller senere, muligens til vinteren eller våren neste år. )

 

Men for å være litt mer seriøs; hvis man har en god PC som kan dra spillet med god grafikk og lite hakking så tror jeg at jeg ville valgt versjonen for PC. Bruker man ikke PC til spilling, men har en X360, så velger man X360.

Endret av Liquidant
Lenke til kommentar
Noen som har kommet til konlusjonen at de ikke skal ha det enda? jeg tror jeg er der :p

9319609[/snapback]

 

Jeg for min del venter litt og ser om det blir annonsert til PS3 om noen måneder.

 

Når først det er sagt; hvis det er ett spill som kunne ha fått meg til å kjøpe en X360 eller oppgradere PC'en, så er det Bioshock.

 

Noe overrasket over de veldig gode anmeldelsene, spillet later til å være så mye mer og mye større enn det jeg trodde det skulle bli, og jeg var ganske sikker på at det kom til å bli bra i utgangspunktet. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Et par enkle spørsmål som kan hjelpe folk å velge versjon:

 

Har du HDTV? Hvis nei kjøp PC-versjon

Har du DX10 skjermkort, 2 -kjerners prosessor og 2GB ram? Hvis nei kjøp 360-versjon.

 

Det er nesten så enkelt som jeg påstår her. Har du maskinvare som er bra nok til å kjøre spillet på full guffe ville jeg gått for PC-versjonen. Da får du utrolig grafikk, god ytelse og presisjonen til en mus.

 

Om du har HD-TV og ikke så bra maskinvare ville jeg gått for 360-versjonen. Da får du veldig bra grafikk der også (kanskje ikke helt på høyde med PC-versjonen på maks), et greit kontrolloppsett og du slipper å innstallere. Til gjengjeld får du lengre loadetider.

 

Så hva du kjøper er litt hipp som happ. Selv mener jeg, med fare for å bli hatet, at fps passer best på PC: Mus har større presisjon en stikker. Videre er det større muligheter for modding på PC, og brukerskapt innhold sågar. FPS gjør seg helt greit på konsoll, men for den virkelige opplevelsen synes jeg pc gjør seg best. Og til de som bruker argumentet om stor TV er det noe som heter å ta med seg pc-en i stua. Med trådløst tastatur og mus kan man sitte godt tilbakelent i sofaen og kose seg.

Lenke til kommentar
Hvor mye loadingtid det er er opp til utviklerne. Finnes spill som halo 2 og metroid prime som ikke har ladeskjermer. Selv om hele half-life spillet mitt ble installert på harddisken tar det ganske lang tid å lade med 3Ghz dual core og 2 gig ram.

9319864[/snapback]

Det er forsåvidt sant. Men loadtider vil være lavere på en pc på grunn av at harddisken (der de fleste filene ligger og mellomlagres) har raskere lesehastighet enn et DVD-drev. Så jeg sier ikke at konsoller har lang loade-tid. Jeg sier bare at pc-er har raskere loadetid om du sammenligner samme spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...