Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?


Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

  1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

    • Xbox 360
      239
    • PC
      267


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan jo tenkes at jeg er en av dem som ikke vil/kan ha PC-en koblet til 24/7? Det er greit hvis man bor på gutterommet, og PC-en står 5 meter fra TV-en, da kan man ha kablene liggende der hele tiden, det er ikke aktuelt her. Det er heller ikke aktuelt å ha en stor PC stående i stua, all den tid både PC-en og TV-en faktisk skal brukes til mye annet enn spilling også.

9312862[/snapback]

Når man ikke lenger bor på "gutterommet" har man jo selvfølgelig en egen HTPC stående i racken sammen med alt annet audio/video utstyr. Den er ikke stor, alt er trådløst og den passer tom. utseendemessig sammen med alt annet.

Lenke til kommentar
Når man ikke lenger bor på "gutterommet" har man jo selvfølgelig en egen HTPC stående i racken sammen med alt annet audio/video utstyr. Den er ikke stor, alt er trådløst og den passer tom. utseendemessig sammen med alt annet.

9314365[/snapback]

Det er ikke alle som har HTPC med spesifikasjoner til å gruse en Xbox 360 på Bioshock. Relativt få, vil jeg tro.

 

Utrolig så vanskelig det skulle være å akseptere at andre, fullt bevisst og med vettet i behold, kan prioritere og velge anneledes enn dere. Skulle nesten tro det var et nederlag i å si at "Ok, du har et poeng, kanskje du faktisk tok et velbegrunnet valg du også, selv om du valgte annerledes enn meg".

Lenke til kommentar
Det aller viktigste er at man går å kjøper dette spillet om det så er til konsoll eller PC!

9312203[/snapback]

 

Helt enig. Se for øvrig VG netts videoanmeldelse av spillet. Hva dere enn gjør, så gjør dere selv en tjeneste og kjøp det, og vis verden hva slags spill som fortjener pengene våre. Laster dere det ned vil relativt små, kreative utviklere gå dukken.

 

Spiller dere på PC, er det jo tross alt lettere å falle for fristelsen å laste ned. Men kjøp det feks via Steam - det koster ikke mer enn i overkant av 300kr. Det er ikke mye ass.

Lenke til kommentar
Spiller dere på PC, er det jo tross alt lettere å falle for fristelsen å laste ned. Men kjøp det feks via Steam - det koster ikke mer enn i overkant av 300kr. Det er ikke mye ass.

9314767[/snapback]

Uansett ville Steam være det absolutt siste stedet jeg ville kjøpt spillet. Om jeg skal ha en simpel nedlastingsversjon bør det i det minste være billigere enn den skikkelige versjonen. På steam koster spillet 55dollar mens i vanlige butikker i USA koster det 50 dollar!!

Lenke til kommentar
Utsagnet til Avean var spesielt, for du kan ikke sammenligne Gears og RSV. Sjekk signaturen min, ikke ta Avean seriøst. Han er værre enn PS3-fanboysa.  :thumbdown:

9314452[/snapback]

 

Hmm ikke ? Hva mente dere var så spesiellt med Gears of War da ? Dere tenkte jo på coversystemet og du har akkurat det samme i R6: Vegas. Det funker ypperlig på PC. Ellers er det jo helt vanlig tredjepersonsstyring som du har i Lost Planet som jeg også spiller på PC.

 

Dere kan umulig påstå at Gears of War vil fungere best med gamepad, sålenge det er styring med sikte så har dere ikke sjans til å henge med uansett.

For å forklare nærmere så styrer dere siktet med tommelen mens jeg styrer med hele høyrehånden. Det er ikke praktisk mulig å matche styringen min selv om dere er vant til det engang. Hvis dere f.eks skal snu dere 180 grader dritkjapt og så treffe hodet mitt må dere kompensere etter siktet er snudd 180 grader. Det trenger jeg ikke med musen, der har jeg deg innen 0.5 sekund.

 

Såklart ikke alle trenger å være mestere i slike spill, men poenget mitt er bare simpelt at FPS er og forblir KUN for mus og tastatur. Bare vent til Unreal 3 kommer så kan dere sitte der med gamepads og se hvem som vinner.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Såklart ikke alle trenger å være mestere i slike spill, men poenget mitt er bare simpelt at FPS er og forblir KUN for mus og tastatur. Bare vent til Unreal 3 kommer så kan dere sitte der med gamepads og se hvem som vinner.

Ingen har noengang sagt noe annet, vi sier bare hva vi liker å spille på, ikke hva som er best og spille på.

Er en del i denne tråden som ikke har skjønt det, og tror vi mener at konsoll er bedre rent teknisk sett.

 

Ellers så viser det du sier at du virkelig ikek har spilt mye R6:Vegas og GeoW. Spillene utføres på helt forskjellige måter når man er i "ilden".

Lenke til kommentar
Utsagnet til Avean var spesielt, for du kan ikke sammenligne Gears og RSV. Sjekk signaturen min, ikke ta Avean seriøst. Han er værre enn PS3-fanboysa.  :thumbdown:

9314452[/snapback]

 

Hmm ikke ? Hva mente dere var så spesiellt med Gears of War da ? Dere tenkte jo på coversystemet og du har akkurat det samme i R6: Vegas. Det funker ypperlig på PC. Ellers er det jo helt vanlig tredjepersonsstyring som du har i Lost Planet som jeg også spiller på PC.

 

Dere kan umulig påstå at Gears of War vil fungere best med gamepad, sålenge det er styring med sikte så har dere ikke sjans til å henge med uansett.

For å forklare nærmere så styrer dere siktet med tommelen mens jeg styrer med hele høyrehånden. Det er ikke praktisk mulig å matche styringen min selv om dere er vant til det engang. Hvis dere f.eks skal snu dere 180 grader dritkjapt og så treffe hodet mitt må dere kompensere etter siktet er snudd 180 grader. Det trenger jeg ikke med musen, der har jeg deg innen 0.5 sekund.

 

Såklart ikke alle trenger å være mestere i slike spill, men poenget mitt er bare simpelt at FPS er og forblir KUN for mus og tastatur. Bare vent til Unreal 3 kommer så kan dere sitte der med gamepads og se hvem som vinner.

9314821[/snapback]

:)

 

Kan ikke du bare ta et poeng og skjønne at ikke alle liker FPS best på PC? Og Gears of War versus Rainbow Six: Vegas, det er ikke to spill du kan trekke en tråd mellom. Har du forresten spilt Gears of War til PC? :D

 

Du har ikke spilt det til PC, og ikke til Xbox 360. Derfor har du ingenting å si i denne diskusjonen. Vi som har spilt det til Xbox 360, er godt klar over hvor fantastisk lett det mer med coversystemet, kaste seg fremover, over cover og så videre med A-knappen. Du kan gjerne snu deg raskt og sikte presist, men du slå ikke oss i Gears of War, for vi har trening, vi har dette med A-knappen i blodet. ^^ Det er intenst når du blir skutt på med shotgun, eller må løpe til helvete vekk fra en dude som går rundt med Boomer. Vi har A-knappen, og de to analoge stikkene til å manøvrere med. Du har... høyrehånda på musa, okay, du kan sikte. Og du kan bevege deg. Men hvilken knapp er A-knappen for deg? Hvilken knapp ser du for deg at kan være like lett til som A-knappen på Xbox 360? Ånei, det glemte jeg... Gears er jo ikke til PC enda.

Lenke til kommentar

Jo men det er ikke det vi diskuterer her, dere påstår at Gears of War med gamepad kan matche Gears of War med mus. Det kommer aldri til å skje.

For at dere skal klare å henge med må dere skru på sensitivitien maks og da vil dere slite med å aime presist. Dere sitter der og aimer med en tommel, er begrensa på hva dere klarer.

 

Gears of War til PC har ikke kommet enda nei men jeg ser ikke hvorfor det spillet skulle være noe problem på PC ? Vi har jo akkurat samme mulighetene som gamepads bare mye bedre, LANGT bedre.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Viss du skal styre med begge stikkene har du 6 knapper totalt uten og slippe en av stikkene. Du har LB RB RT LT og innover knappene på stikkene.

De fleste gamingmusene har Høyre-venstre klikk, scroll opp-ned og innover, som regel en tilbakeknapp. Like mye som kontrollen, Så styrer du sikkert med WASD, der har du tilgang til space, ctrl, capslock, shift, tok ikke med tab da den er litt høy oppe.+ V-B-N bokstavene som passer fint for tommelen.

Edit : 2000 DPI jatakk :dribble:

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar

Lykke til videre i livet Avean, men her er det ikke vi som gikk off topic.

Bare se hvem som begynte og snakke om Gears of War, Rainbow Six: Vegas og hvor bra PC er.

 

Hvis PC er så bra, hvorfor har du tilbrakt halve forum-livet ditt med å reklamere for Playstation 3? PC gruser den jo sier du?

 

Så if you don't mind, i would like to get back on topic.

Vi skal snakke om Bioshock, og om hvorvidt man skal kjøpe det til PC eller Xbox 360.

 

Vil du snakke om noen andre spill eller om pc har jeg noen forum-kategorier til deg her:

PC spill

Microsoft sine konsoller og spill

Nintendo sine konsoller og spill

Sony sine konsoller og spill

Og hvis du vil snakke om alle samtidig, har vi kategorien felles.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jeg kjøper selfølgelig Bioshock på 360.

 

Bedre å spille på stor skjerm, uten å koble opp all mulig dritt, jeg slipper å tenke på alt styret man må fikse mens man spiller på en datamaskin, for å ikke glemme det rotte-racet om å ha best HW.

 

Takk Lakus

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Viss du skal styre med begge stikkene har du 6 knapper totalt uten og slippe en av stikkene. Du har LB RB RT LT og innover knappene på stikkene.

De fleste gamingmusene har Høyre-venstre klikk, scroll opp-ned og innover, som regel en tilbakeknapp. Like mye som kontrollen, Så styrer du sikkert med WASD, der har du tilgang til space, ctrl, capslock, shift, tok ikke med tab da den er litt høy oppe.+ V-B-N bokstavene som passer fint for tommelen.

Edit : 2000 DPI jatakk :dribble:

9315064[/snapback]

 

Du har like god tilgang til space, ctrl, capslock og shift som du har med fargeknappene på xbox kontrollen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...