PMnormal Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Den karen som kommer inn i bildet fra høyre, var fullt klar over at jeg stod der og tok bilder. Han klarte nemlig å komme med i de fleste av bildene mine, men ikke på en så underholdende måte som dette. Siden sveitsergarden i seg selv ikke er så spennende, så valgte jeg dette litt skrudde bildet. Jeg lurer litt på om det lille innslaget av gul vegg til venstre forstyrrer bildet, eller om det skaper en balanse i bildet. Jeg holder (som dere ser) på at det skaper balanse og harmoni, men er altså ikke helt sikker. Exif er Sigmazoomen på 50mm, f/7,1 og 1/250s. Iso var satt til 400. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 For de som ikke var der og opplevde linselusa og historien så blir det kanskje bare et rotete bilkde? Syns ikke den gule veggen har så mye å tilføre. Ser i grunn ut som om det meste gikk galt her Lenke til kommentar
-gl1n- Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du skulle ha ropt: "He has a bomb, get down!" Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Du skulle ha ropt: "He has a bomb, get down!" <{POST_SNAPBACK}> Slik gjør man ikke ustraffet i Vatikanet. Sveitsergarden er tøffere enn den ser ut (hint til Mussolinis misslykkede invasjonsforsøk av Hellas. Han lo også av soldater i skjørt...). Alt gikk vel ikke galt i dette bildet, Juliess. Jeg kunne ha croppet bort det gule, men syntes at det kanskje passet her. Det ville i så fall blitt noe slik som dette, men jeg har andre bilder på lur som ikke trenger croppes. Egentlig så liker jeg bilder der forstyrrende elementer som halve mennesker er med, men i dette tilfellet var det ikke tilsiktet. Det er derfor jeg kaller figuren en linselus, og ikke et bevisst tilfelle av "fotokunst". Det kunne med andre ord vært et vellykket kunstbilde, hvis det var et valg jeg hadde tatt i utgangspunktet Edit: Uvesentlig versjon uten lus er borte vekk Endret 28. november 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du skulle ha ropt: "He has a bomb, get down!" 9302031[/snapback] Slik gjør man ikke ustraffet i Vatikanet. Sveitsergarden er tøffere enn den ser ut (hint til Mussolinis misslykkede invasjonsforsøk av Hellas. Han lo også av soldater i skjørt...). Alt gikk vel ikke galt i dette bildet, Juliess. Jeg kunne ha croppet bort det gule, men syntes at det kanskje passet her. Det ville i så fall blitt noe slik som dette, men jeg har andre bilder på lur som ikke trenger croppes. Egentlig så liker jeg bilder der forstyrrende elementer som halve mennesker er med, men i dette tilfellet var det ikke tilsiktet. Det er derfor jeg kaller figuren en linselus, og ikke et bevisst tilfelle av "fotokunst". Det kunne med andre ord vært et vellykket kunstbilde, hvis det var et valg jeg hadde tatt i utgangspunktet 9302254[/snapback] Syns ikke det bør croppes på noen måte. Er enig i det du sier først. Gule veggen skaper en slags balanse. Den setter litt farge i bildet, og styrker symmetrien i bildet. Mannen som mange vil si at er forferdelig kuttet ute til høyre, skaper et humoristisk preg over bildet. Lenke til kommentar
si Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Haha, herlig fyr! Og med mageveske, naturligvis! Bildet ble jo drittkjedelig uten ham. Men den gule veggen gav meg ikke noe særlig, den tror jeg kanskje du burde croppet eller tryllet vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå