sleepy21 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei! Har en Asus P5B Deluxe WiFi som er koblet mot et Thompson SpeedTouch 585 fra NextGenTel. Bruker Windows Vista Home Premium. Problemet er at når PCen har gått i "dvale modus", og jeg vekker den igjen, så mister den nettverket. Som oftest så står det at den ikke er koblet til et netverk. Så hvis jeg klikker på "finn nettverk" så finner den nettverket mitt, men klarer ikke koble til det. Får bare beskjed om at det er utenfor rekkevidde, eller at den ikke klarer og finne ut hva som er feil. Noen ganger står det limited conectivity, men når jeg prøver å klikke repair for å hente en ny IP adresse (dette måtte jeg gjøre av og til før også da den var koblet til samme router med kabel, nå er pcen flyttet og WiFi er eneste løsning), så påstår det at nettverket er utenfor rekkevidde. Det er jo bare tull, er bare en vegg mellom og ca 5 meter i "luftlinje". Når det fungerer har den full og stabil signalstyrke. For å få nettverket igang igjen så må jeg restarte PCen. Da fungerer det helt fint til neste gang PCen går i dvalemodus, så er det samme regla om igjen... Ganske irriterende... Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå