GeCcO Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 hvordan kan jeg koble en forsterker til pc'n, bruker "tuner" innganen nå, men da blir all bassen borte, hvis jeg bruker phono blir det bass men masse forvregninger, hva gjør jeg for å få mer forvergningsfri bass, bruker "back out" på lydkortet (til bakhøytalere) Lenke til kommentar
striky Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 naboen min hadde samme problem. men vi fiksa det ved å koble lydkortet til "CD" på forsterkeren. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Nei du bør bruk aux inngangen, eller tape1 eller2 om du har. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Etter det jeg vet er alle linjeinnganger på forsterkere (tape, CD, aux osv. klin makne.. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Eneste Phono som skiller seg ut da. Den har veldig mye mer forsterkning fordi platespillere har et veldig lavt signal ut. Phono bør kun brukes til platespiller! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er bare og justere volumet på pc'n .. Du får for høyt eller lavt utgangssignal . Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er ikke å anbefale å bruke phono-inngangen. Dette fordi den øker nivået på bassen ganske mye, Dette kommer av at når man trykker en vinylplate, så tar bass-signalene mye plass på plate(rillene blir større og man får mindre spilletid). Derfor senker man bassnivået. RIAAen i din forsterker hever så bass-signalene igjen. Men slik er det jo ikke på digital musikk. Bruk AUX- eller Tape-inngangen du så slipper du å ødelegge høyttalerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå