Gå til innhold

Snille, snille Akam - et inkluderende forum


Anbefalte innlegg

Jeg har sett veldig mange eksempler som det henvises til i åpninginnlegget.

Her i Norge har vi alltid slått oss på brystet at man kan si og skrive nesten alt man vil.

Derfor er det også lov å spørre om nestet alt.

Nå er det slik at mange elsker å skrive svar i slike emner som finnes i forumene ,og er man den som spør kan man få mange rare svar , også fra grinete "forståsegpåere" som bare nødt til å svare.

Er det i tillegg en stakkar så spør om noe dumt i deres øyne, så er det jo ekstra gøy å gi denne "tullingen" en lekse for livet.

Jeg mener at hvis man synes et spørsmål rett og slett er for dumt , så blir det vel enda dummere å svare :mad:

Hvis man synes det er dumt så kan man vel bare bla videre , eller har disse "forståsegpåerne" så lite å bedrive tiden med at de må skrive noe samma hva?

Om spørsmålet er dumt , så føler jeg en ekstra grunn til å hjelpe stakkaren i stedet for at han får et inntrykk av at fotografering ikke egner seg for andre enn innfødte eksperter.

Tror mange, også på dotten , har mye å lære av en tur i en fotoklubb.

Der får man et inntrykk av et kunnskapsrikt miljø hvor ingen spørsmål er for dumme , der står man nærmest i kø for å hjelpe hverandre.

Det har kanskje med at der ser man hverandre inn i øynene og at feighet lettere hadde blitt oppdaget.

Men jeg håper at folk med "dumme" spørsmål overser disse grinebiterne og konsentrerer seg om de seriøse svar man måtte få.

Amen

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo spørre seg om det omtalte innlegget var ment å latteliggøre uerfarne.

 

Kanskje litt på siden, men når jeg hører om "dumme spørsmål" i forbindelse med at folk ikke greier å bestemme seg for hva slags kamera man skal kjøpe, så må jeg tenke på den gangen i forrige århundre da bekjente genierklærte meg som "dataguru". De besvimte nesten av beundring når jeg trykket "Ctr Alt Del" og feks gikk inn i DOS eller bios'n. Og jeg tenkte ofte: svært oppegående folk kan faktisk virke utrolig dumme. Men folk lærte ofte mye mer av å stille meg dumme spørsmål enn å lese datamanualer.

 

Det er noe psykologisk med dette. Man kan huske all den "tørre informasjonen" man leser, men forstår den ikke på samme måte som en med erfaring.

 

 

 

Jeg er enig, tonen på akam er virkelig positiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...