Gå til innhold

Studentguiden-07

Anbefalte innlegg

Nei, T2080 er ikke en Core2-prosessor, men en Core Duo. Stor forskjell på de to. Vil ikke anbefale noen PC'er i den prisklassen du spør om. Det er ikke kvalitet nok før man kommer opp på ca 10000 kr. Man bør faktisk bruke såpass på en laptop for at den skal kunne holde lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen formening om denne?

Er student på NTNU, men for en eller annen grunn så frister ikke tilbudet fra den kanten spesielt. Liker ikke designet, og jeg er først og fremst ute etter en ultraportabel maskin til forelesninger, ikke noe kraftbruk, det har jeg en stasjonær pc til.

Det eneste jeg er veldig skeptisk til er batteritiden, som jeg ikke klarer å finne :p

EDIT: Ser nå at det er forskjell i HD størrelse på maskinen som f.eks komplett leverer i forhold til elkjøp. Typo fra elkjøps side, eller er det forskjellige varianter ute å går. Så nå batteritiden fra testen på tx1128 og det var ikke akkurat allverden. :S

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om denne?

Er student på NTNU, men for en eller annen grunn så frister ikke tilbudet fra den kanten spesielt. Liker ikke designet, og jeg er først og fremst ute etter en ultraportabel maskin til forelesninger, ikke noe kraftbruk, det har jeg en stasjonær pc til.

Nei, gå for den som NTNU tilbyr. Den holder vesentlig høyere kvalitet enn den Elkjøp-PC'en du linket til. Den er ikke noe særlig dyrere heller, og Intel er bedre på laptop enn hva AMD er. Jeg har samme modell som NTNU tilbyr (Dell Latitude D630). Husk at Latitude er business-serien til Dell hvor kvalitet og stabilitet blir vesentlig høyere prioritert enn Elkjøp-PC'en, som er en forbrukermodell.

Lenke til kommentar

Studenttilbudet NTNU har på Dell Latitude er vel egentlig forbeholdt de som går på Ingeniørvitenskap og IKT (I & IKT). Den er tyngre og større, men har kraftigere grafikkløsning, noe I & IKT-studentene trenger i forbindelse med de fag og arbeidsoppgaver de har. De driver en del med tyngre grafisk modellering. Også denne er ganske så billig i forhold til listepris.

Lenke til kommentar

Noen som vet om student PCen dell tilbyr støtter oppløsningen 1360*768 ut til ekstern skjerm?

evt hvordan jeg kan finne ut av dette. har prøvd å se på skjermkortets spec. men finner ikke noe om det der. Andre steder jeg bør lete?

-(ideel oppløsning når jeg skal koble til en 720p LCD TV)

Lenke til kommentar

Ingen ord om den acer'n jeg linka?

Ser ikke helt poenget med å bruke opp mot 10 000,- på en bærbar jeg kun skal skrive forelesningsnotater, oppgaver og litt C# i Visual Studio 2005. Jeg vil heller ha en liten og lett (så lenge tastaturet ikke blir for smått) enn en stor, tung og 'framtidsrettet'.

Lenke til kommentar

Jeg spør fordi jeg prøvde en kliss ny acer 14 tommer wide mot TVen. Og den hadde ikke valget 1360*768 ut fra VGA. Den har ikke DVI eller HDMI. Kan det hende at en PC støtter flere oppløsninger over DVI? -Så hvis jeg vil ha 1360*768 ut fra dellen, så må jeg kjøpe docking med DVI. -forutsatt at den ikke støtter 1360*768 ut fra vga.

?

Lenke til kommentar
Ingen ord om den acer'n jeg linka?

Ser ikke helt poenget med å bruke opp mot 10 000,- på en bærbar jeg kun skal skrive forelesningsnotater, oppgaver og litt C# i Visual Studio 2005. Jeg vil heller ha en liten og lett (så lenge tastaturet ikke blir for smått) enn en stor, tung og 'framtidsrettet'.

9389415[/snapback]

Den PC'en du linket til holder ikke på langt nær den kvaliteten som du finner i Latitude D630. Den Acer'n er en annenrangs forbrukermodell. Du får det du betaler for. Latitude D630 som NTNU har på tilbud er priset veldig lavt. Her får du mye maskinkraft og kvalitet for pengene. Dessuten, Intel ligger flere hestehoder foran AMD på bærbare maskiner, i tillegg til at Latitude D630 benytter Core2 Duo. AMD har enda ikke klart å svare på Core2-serien, og Core2 kom for over et år siden.

Edit: Latitude D630 er lettere enn Acer'n du linket til.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...