Zezner Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hei! Jeg skal pusse opp en with 400 med en Johnson 25hk. 1. Morfaren min har en Bever 460, og han har et veldig fint "boks" som rattet sitter på. Noen som skjønner hva jeg mener? Noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn boks? 2. Motoren har stått et par å i en varm kjeller. Hva må gjøres med den før jeg kan bruke den. Pappa har sakt at jeg må bytte impeller. Hvordan gjør jeg det og er det vanskelig? Noe mer som må gjøres? Vet ikke hvilket år den er fra. Takker for alle svar Endret 17. august 2007 av Alsko Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 kan jo være de selger "boksen" din på maritim på motoren ville jeg byttet girolje og plugger, med mindre det ble gjort før den ble lagret i kjelleren. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) ok. takk for svar. På maritim.no fant jeg bare denne. Noen som vet hvor man får tak i den jeg er på jakt etter? Endret 17. august 2007 av Alsko Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det er ikke så dumt og faktisk prøve og lete litt selv, har sett flere styrekonsoller på finn..... Med mindre motoren gir dårlig kjøling, er det vel ikke noen grunn til og bytte impelleren. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Har faktisk lett en del selv , men skal innrømme at jeg ikke har sett på finn. Mener du at jeg bare skal starte motoren og se om kjølevannet kommer ut? Uansett, takk for svaret Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 ja, men det er ikke bare å se om det kommer. Det skal være en ganske kraftig stråle når du gir på litt turtall og den skal gi ganske lik respons som turtallet når du ruser. Ellers så er jo impellern en slitedel som er greit og bytte hvis motorn er noen år og er blitt kjørt en del med. For å bytte den må du ta av undervannshuset for å komme til. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Da skifter jeg den Er det bare å ta ut boltene/skruene så det løsner? Er det mange deler og løse ting som detter ut når man tar av undervannshuset? Er det ikke noe girolje nedi der også, eller tar jeg helt feil da? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Da skifter jeg den Er det bare å ta ut boltene/skruene så det løsner? Er det mange deler og løse ting som detter ut når man tar av undervannshuset? Er det ikke noe girolje nedi der også, eller tar jeg helt feil da? 9306548[/snapback] det er ikke mye som faller ut nei! Men husk å koble ut girstaget også Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Anbefaler deg ikke å skifte impeller selv, for det første bør du vite hva du gjør, både når det gjelder demonteringa og montering. Du kan få problemer med fastsittende bolter som går av, du må huske på og montere kjølerøret ved montering, muligens også justere giret, ( overføringsstag ). Girolja kommer ikke ut, den er selvfølgelig innelukket i girhuset. Dette bør du overlate til ett verksted hvis du ikke har endel erfaring, verksted kan du få bruk for senere hvis alt går galt, men da blir det bare så mye dyrere. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Ok. Takk for all hjelp. Pappa kjenner en som har en del peil på motor, men hvis ikke han kan det så sender jeg den til et verksted. Er det dyrt da, at verkstedet gjør det? Er det andre ting de burde gjøre når de først har motoren hos seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå