Gå til innhold

Spm. om styrekonsoll og Johnson 25hk


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal pusse opp en with 400 med en Johnson 25hk.

 

1. Morfaren min har en Bever 460, og han har et veldig fint "boks" som rattet sitter på. Noen som skjønner hva jeg mener? Noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn boks?

 

2. Motoren har stått et par å i en varm kjeller. Hva må gjøres med den før jeg kan bruke den. Pappa har sakt at jeg må bytte impeller. Hvordan gjør jeg det og er det vanskelig? Noe mer som må gjøres?

 

Vet ikke hvilket år den er fra.

 

Takker for alle svar :)

post-137236-1187354225_thumb.jpg

Endret av Alsko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, men det er ikke bare å se om det kommer. Det skal være en ganske kraftig stråle når du gir på litt turtall og den skal gi ganske lik respons som turtallet når du ruser.

 

Ellers så er jo impellern en slitedel som er greit og bytte hvis motorn er noen år og er blitt kjørt en del med. For å bytte den må du ta av undervannshuset for å komme til.

Lenke til kommentar
Da skifter jeg den ;)

Er det bare å ta ut boltene/skruene så det løsner?

 

Er det mange deler og løse ting som detter ut når man tar av undervannshuset?

 

Er det ikke noe girolje nedi der også, eller tar jeg helt feil da?

9306548[/snapback]

det er ikke mye som faller ut nei!

Men husk å koble ut girstaget også ;)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg ikke å skifte impeller selv, for det første bør du vite hva du gjør, både når det gjelder demonteringa og montering.

 

Du kan få problemer med fastsittende bolter som går av, du må huske på og montere kjølerøret ved montering, muligens også justere giret, ( overføringsstag ).

 

Girolja kommer ikke ut, den er selvfølgelig innelukket i girhuset.

 

Dette bør du overlate til ett verksted hvis du ikke har endel erfaring, verksted kan du få bruk for senere hvis alt går galt, men da blir det bare så mye dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...