jallajoj Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Noen tips til hva slags distro som kunne passe for meg? Heisann, har sittet og knotet en del med linux det siste året, og før der litt sånn av og på Har hvert innom en del forskjellige distroer men ikke funnet noen som passer for meg. Likte Gentoo veldig godt, men likte ikke portage og vanskelighetene rundt og bygge egne pakker for at den skulle holde orden på det. Liker for det meste og bygge alt av pakker selv, men vil også ha en type oversikt over det. Har også ett krav om at når den booter for første gang så skal jeg ha en fungerende minimalt system med kompilerings program og støtte for netverk/internett Har tittet litt på Linux From Scratch og prøvd en 2-3 ganger, men har ikke fått noe fungerende system og supportkannalen dem's på IRC er det heller lite hjelp og få. Noe lignendes LFS, med litt bedre støtte og support for og komme seg igjennom startfasen hadde hvert en drøm men har ikke funnet stort. Endret 17. august 2007 av jallajoj Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Slackware eller Arch tror jeg kan være gode kandidater. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hva med Arch Linux? EDIT: Jeg bruker veldig lang tid på å lage lenker . Endret 17. august 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Overrasket over at du ikke foreslår Draco, olear... Eller vil du ha den for deg sjøl? Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Overrasket over at du ikke foreslår Draco, olear... Eller vil du ha den for deg sjøl? 9301316[/snapback] Det var det ja, siden Draco 0.2 ikke er offisielt ute enda så anbefaler jeg heller Slackware/Arch Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det var det ja, siden Draco 0.2 ikke er offisielt ute enda så anbefaler jeg heller Slackware/Arch Få opp farta! Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Lunar Linux må jo være absolutt her, alt, og alt må du fikse selv, ingen hardware blir oppdaget, så du må nok sette deg opp også, og det skal være veldig enkelt å installere. Lenke til kommentar
jallajoj Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Har tittet litt på Arch men aldri kommet så langt til at jeg har fått testet det. Hvordan er systemet der når man laster ned ettellerannet og kompilerer dette selv, med tanke på pakkesystemet(pacman?) Og for dere som har brukt/bruker det, FTP-Install iso henter denne pakker fra egetvalgt mirror? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg bruker stort sett binærpakker, så kompilering selv har jeg ikke så mye erfaring med. Det står en hel haug om kompilering av egne pakker på arch-wikien. Jeg har kompilert en knøttliten pakke (en plugin til xmms) selv, og det gikk smertefritt. Har ikke prøvd å kompilere noe større greier, dog. FTP-install ISOen henter pakker fra et mirror du velger selv, ja. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Ikke noe stort problem å kompilere pakker for Arch, men hvorfor vil du være interessert i å gjøre det, blir litt som å finne opp hjulet på nytt? Pakkene du bygger for arch ved hjelp av pkgbuilds styres av pacman ja. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Normalt bruker jeg binære pakker fremfor å kompilere selv, men det er jo nyttig i forbindelse med AUR, siden disse ikke foreligger som ferdige pakker Lenke til kommentar
jallajoj Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 jepp dermed var vi oppe og kj;rte med archlinux akuratt f[tt opp X og xfce4 og ser mer eller mindre lovendes ut Takker for finfine annbefalinger Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 jallajoj; Så må du få rett keyboard layout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå