Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klokke E6550 på stock kjøler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal ikkje meir spenning hjelpe å nå høgare frekvensar? :p

BTW, Stock kjøleren er ikkje ogd då. Og eg forstod ikkje om det var berre ironi heanwi...

9311323[/snapback]

Ironi holder jeg meg langt i fra (så lenge det skal foregå skriftlig :p), men synes å ha lest at stock kjøleren til Core2duo skal være ganske brukbar. Mine egne erfaringer med at prosessorer er jo det motsatte, men men :p

Lenke til kommentar

Tj,a den er ikkje så god. Og den helde ikkje så mykje til overklokking.

Og når det gjelde temperaturen så er det best at du helde deg under 70 grader ja, men hvis prosessoren skal klare klokke bra, så må du helde deg under 50-55 grader. Og jo meir spenning du gjer den, jo meir klarer den og varmere blir den også.

Men du burde helst kjøpe deg ny kjølar, ellers så kan det bli litt dårleg. Men personleg så har ikkje eg C2D. Kankje fluesopp kan seie noko om det..?

Lenke til kommentar

Kan godt si noe:)

du kan så klart klokke med boxed kjøler, alt går på temp og volt. Noen har 70 som grense, andre har 80 grader. Du klarer å komme et stykke på stock volt og boxed kjøler, ser flere kjører 3ghz og mer på det.

Men etter min mening så bør du ha en annen kjøler enn boxed for å komme litt høyt og minske varmen. Er jo artig å klarer så høyt som mulig, men at det er stabilt og ikke for varmt. Så egentlig er det en sak du må finne ut selv av, klarer du deg med boxed kjøler? eller blir det for varmt og kanskje jeg skal invistere i en bedre?. Men jo bedre kjøling jo høyere kommer du( som oftest).

Håper det var noe til hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har samme prosessor (GO stepping).

Sjekker med Everest og i XP går det helt fint å overklokke - multiplier stiller seg på 7, men problemet er i Vista med samme FSB setter multiplier seg automatisk ned til 6.... ?

Hvorfor er det forskjell på Vista og XP her?

Hvordan stiller jeg opp vcore? Vet det er i bios men hva heter valget? Har amibios (asrock hovedkort 1333fullhd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...