Sniken_123 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Jeg venter nå på en Intel Core 2 Duo E6550 i posten og lurer på hvor mye jeg kan klokke den med standard vifte (og forsatt ha stabilt system) Hovedkortet er Asus P5KC, P35, Socket-775. Er det noen klokke metoder som er å anbefale? Endret 17. august 2007 av Sniken_123 Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Har hørt at "stock"-viftene pleier å være ganske gode så jeg tror du kan godt prøve deg på 3 ghz, men slikt kan variere på cpu. Klokke metoder? Tja, bios... SKru opp fsb, blir det ustabilt skru opp vcore. Husk å følg godt med på temperaturen.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 du kan klokke så langt du vil bare du passer på tempen og ikke ha mye volt, men å svare hvor mye du klarer er ikke mulig, du må finne det ut selv ( litt av sjarmen). Man kan si ca, utifra hva andre har fått. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Skal ikkje meir spenning hjelpe å nå høgare frekvensar? BTW, Stock kjøleren er ikkje ogd då. Og eg forstod ikkje om det var berre ironi heanwi... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Skal ikkje meir spenning hjelpe å nå høgare frekvensar? BTW, Stock kjøleren er ikkje ogd då. Og eg forstod ikkje om det var berre ironi heanwi... 9311323[/snapback] Ironi holder jeg meg langt i fra (så lenge det skal foregå skriftlig ), men synes å ha lest at stock kjøleren til Core2duo skal være ganske brukbar. Mine egne erfaringer med at prosessorer er jo det motsatte, men men Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Så det er tempen som gjelder Hva er forsvarlig temperatur da? Både ide temp og max load temp hadde vert greit å vite... Endret 19. august 2007 av Sniken_123 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg hadde begynt å bremse ned når temperaturen nærmer seg 70 grader celsius under belastning. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Tj,a den er ikkje så god. Og den helde ikkje så mykje til overklokking. Og når det gjelde temperaturen så er det best at du helde deg under 70 grader ja, men hvis prosessoren skal klare klokke bra, så må du helde deg under 50-55 grader. Og jo meir spenning du gjer den, jo meir klarer den og varmere blir den også. Men du burde helst kjøpe deg ny kjølar, ellers så kan det bli litt dårleg. Men personleg så har ikkje eg C2D. Kankje fluesopp kan seie noko om det..? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kan godt si noe:) du kan så klart klokke med boxed kjøler, alt går på temp og volt. Noen har 70 som grense, andre har 80 grader. Du klarer å komme et stykke på stock volt og boxed kjøler, ser flere kjører 3ghz og mer på det. Men etter min mening så bør du ha en annen kjøler enn boxed for å komme litt høyt og minske varmen. Er jo artig å klarer så høyt som mulig, men at det er stabilt og ikke for varmt. Så egentlig er det en sak du må finne ut selv av, klarer du deg med boxed kjøler? eller blir det for varmt og kanskje jeg skal invistere i en bedre?. Men jo bedre kjøling jo høyere kommer du( som oftest). Håper det var noe til hjelp Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Takker for alle tips og råd. Får vel bare prøve meg litt frem... Kommer ikke til å kjøpe ny kjøler pga. litt mangel på penger for tia Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ooops feil post Endret 21. august 2007 av ThePainx Lenke til kommentar
prarne Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har samme prosessor (GO stepping). Sjekker med Everest og i XP går det helt fint å overklokke - multiplier stiller seg på 7, men problemet er i Vista med samme FSB setter multiplier seg automatisk ned til 6.... ? Hvorfor er det forskjell på Vista og XP her? Hvordan stiller jeg opp vcore? Vet det er i bios men hva heter valget? Har amibios (asrock hovedkort 1333fullhd) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå