Gå til innhold

Få se bildene direkte på PC etter hvert foto?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen mulighet for å koble til mitt Canon eos 400d til pc å få opp bildene der rett etter et bilde er tatt?

prøvde å søke litt men... fant ikke noe?

Det skal ligge i softwaren til kameraet, der skal du også ha mulighet til å trigge kameraet fra PCen, og velge om du vil lagre lokalt på kameraet, på PCen eller begge deler. Sikkert noen Canon-folk som kan forklare nærmere, men ja, det er mulig.
Lenke til kommentar
Lurte litt på dette selv,

Har SW men det "oppnås ikke kontakt med kameraet",Dvs. D80 vi USB

9346932[/snapback]

Har du endra måten kameraet koblar seg til via USB?

På min D200 og min gamle D70 må eg endre frå mass storage device til ptp (om eg huskar rett) for å kunne kontrollere kameraet via pcen..

Lenke til kommentar
Hmmm, kan du være litt mer presis er du snill ?

 

Skulle gjerne fått dette til før helgen (Brylluo foto..)

I en av menyene kan du stille inn hvilken protokoll kameraet skal bruke for å kommunisere med datamaskin. Mass Storage Device gjør at kameraet fungerer som en ekstern harddisk/minnepenn for PCen, mens PTP gjør at du kan kommunisere med kontrollrutinene til kameraet også.

 

Edit: Husker ikke hvilken meny det er, men du burde finne det ganske kjapt med litt blaing.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Finnes det en gratis eller billig måte å gjøre dette med Nikon D300 eller er "Nikon Camera Control Pro 1/2" eneste veien ut. Jeg tror ikke dette er ett program jeg kommer til å trenge mye siden jeg ikke har planer om å begynne ta bilder av skole klasser men har fremdeles lyst å teste.

 

Ps: Noen her som bruker slik setup til noe annet ett f.eks klasse bilder?

Lenke til kommentar
Ps: Noen her som bruker slik setup til noe annet ett f.eks klasse bilder?

Studiobilder generelt. Er ikke alltid jeg gidder å kabel plugget i, og den trådløse enheten koster for mye, ellers bruker jeg den som utløserkabel om jeg ikke vil berøre kameraet.

 

Med nyere kamerahus fra Canon kan man få Live View opp på PC-skjermen og gjøre manuell fokusering der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...