photoshop_a Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er det noen mulighet for å koble til mitt Canon eos 400d til pc å få opp bildene der rett etter et bilde er tatt? prøvde å søke litt men... fant ikke noe? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er det noen mulighet for å koble til mitt Canon eos 400d til pc å få opp bildene der rett etter et bilde er tatt?prøvde å søke litt men... fant ikke noe? Det skal ligge i softwaren til kameraet, der skal du også ha mulighet til å trigge kameraet fra PCen, og velge om du vil lagre lokalt på kameraet, på PCen eller begge deler. Sikkert noen Canon-folk som kan forklare nærmere, men ja, det er mulig. Lenke til kommentar
photoshop_a Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 ok. takk! da håper jeg noen av Canon gutta stikker innom:) Lenke til kommentar
photoshop_a Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Løst: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772280 men har ikke Cd'n min her og regner med at det ikke finnes for nedlasting. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Løst:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772280 men har ikke Cd'n min her og regner med at det ikke finnes for nedlasting. 9301203[/snapback] hvilken programvare kan gjøre det samme for Nikon? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hvilken programvare kan gjøre det samme for Nikon? 9315752[/snapback] Nikon Camera Control Pro Lenke til kommentar
photoshop_a Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 men da må jeg ha en rs232 kontakt>? Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Lurte litt på dette selv, Har SW men det "oppnås ikke kontakt med kameraet",Dvs. D80 vi USB Må man kjøpe en spesial kabel til dette også ?? /L PS. De er jo så rimelige så.... Lenke til kommentar
echoromeo Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Lurte litt på dette selv,Har SW men det "oppnås ikke kontakt med kameraet",Dvs. D80 vi USB 9346932[/snapback] Har du endra måten kameraet koblar seg til via USB? På min D200 og min gamle D70 må eg endre frå mass storage device til ptp (om eg huskar rett) for å kunne kontrollere kameraet via pcen.. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hmmm, kan du være litt mer presis er du snill ? Skulle gjerne fått dette til før helgen (Brylluo foto..) /L PS. D80 Hus Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hmmm, kan du være litt mer presis er du snill ? Skulle gjerne fått dette til før helgen (Brylluo foto..) I en av menyene kan du stille inn hvilken protokoll kameraet skal bruke for å kommunisere med datamaskin. Mass Storage Device gjør at kameraet fungerer som en ekstern harddisk/minnepenn for PCen, mens PTP gjør at du kan kommunisere med kontrollrutinene til kameraet også. Edit: Husker ikke hvilken meny det er, men du burde finne det ganske kjapt med litt blaing. Endret 25. august 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 OK, fant denne under "Skiftenøkkel" -> og rett på USB /L Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Finnes det noe lignende til Konica Minolta? Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Finnes det en gratis eller billig måte å gjøre dette med Nikon D300 eller er "Nikon Camera Control Pro 1/2" eneste veien ut. Jeg tror ikke dette er ett program jeg kommer til å trenge mye siden jeg ikke har planer om å begynne ta bilder av skole klasser men har fremdeles lyst å teste. Ps: Noen her som bruker slik setup til noe annet ett f.eks klasse bilder? Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Dette funker på Canon kamera DSLR Remote Pro. Kamera den kan styre er: Canon EOS-1Ds Mark III, 1Ds Mark II, 1D Mark III, 1D Mark II, 1D, 1DS, 5D, 40D, 30D, 20D, 10D, 450D/Digital Rebel XSi, 400D/Digital Rebel XTi, 350D/Digital Rebel XT and 300D/Digital Rebel. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 .... Jeg tror ikke dette er ett program jeg kommer til å trenge mye siden jeg ikke har planer om å begynne ta bilder av skole klasser... Hva mener du med dette? Programmer på PC som styrer kameraet bryr seg ingenting om hva motivet er. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ps: Noen her som bruker slik setup til noe annet ett f.eks klasse bilder? Studiobilder generelt. Er ikke alltid jeg gidder å kabel plugget i, og den trådløse enheten koster for mye, ellers bruker jeg den som utløserkabel om jeg ikke vil berøre kameraet. Med nyere kamerahus fra Canon kan man få Live View opp på PC-skjermen og gjøre manuell fokusering der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå