Gå til innhold

CDON - defekt vare.


Anbefalte innlegg

Jeg vil bare fortelle dere om min defekte nintendo DS som jeg fikk, og hvilke problemer jeg fikk med dette.

 

Jeg ble lovet en nintendo DS (med spill) mellom 3.6 virkedager.

Etter 8 ligger den i postkassen min.

 

Jeg åpner den og finner ut av at den har 2 døde pixler MIDT på skjermen.

 

Sender E MAIL til cdon (siden de ikke har telefon service), dem sier de ikke har telefon service for at dem raskt skal kunne hjelpe kundene. jeg måtte vente i OVER 3 dager på svar fra dem.

Og dem sa de skulle sende meg en returlapp, så jeg skulle kunne returnere den og så skulle dem sende den inn til reprasjon ect ect. dette kommer til å ta mange uker tenkte jeg.

Så jeg spurte om jeg kunne få pengene tilbake (siden jeg i bunn og grunn var lovet ett produkt fra dem på 3-6virkedager, og når jeg får ett som ikke virker burde dem ta høyde for det) Men nei.

 

Her sitter jeg å enten må vente i noen uker, eller benytte meg av angre retten for noe som er dårlig service fra CDON sin side.

 

Håper virklig ikke dere som handler på CDON for problemer med varene deres, kundeservicen er treig og SLETT. Svarer dem først og du vil kommentere svaret dems må du finne deg og vente enda 3-4 dager på svar og sånn går det dag etter dag.

 

-Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt noen problemer med cdon.no, men ikke sånn som du har hatt det. Problemene deres ballet seg opp etter at de gikk over til nytt datasystem, alt har begynt å ta lenger tid. Kundeservicen er mildt sagt mind-blowingly dårlig. Bare synd de har et så godt tilbud som de har, ellers hadde jeg holdt meg langt unna dem.

Lenke til kommentar

Enig, kundeservicen til CDON er veldig dårlig. Er du sikker på at du kan få bruke angreretten? Jeg prøvde det en gang, men de ville ikke la meg bruke den siden varen jeg ville sende tilbake hadde brutt forsegling (noe som ikke skal være noe problem).

Lenke til kommentar

Man må ikke spørre om man kan få pengene tilbake. Man må bare si at man ønsker å benytte seg av angrefristretten i henhold til den norske forbrukerkjøpsloven. Dette må man selvsagt informere selger om innen 14 dager etter at man har motatt varen. Dette har ingen ting med døde pixler eller ikke å gjøre. Som forbruker i norge har du rett på å prøve produktet for så å legge seg opp en mening om man er fornøyd med kjøpet eller ikke. Denne loven forutsetter at varen kan leveres tilbake i den stand og med det tilbehør den var motatt. Dersom det er vesentlige feil har man krav på erstatningsvare eller heving av kjøpet.

 

Siden dette er CDON det er snakk om kan jeg vel si ganske sikkert at man ikke kommer så langt med en CD-plate eller DVD man har tatt av plasten på. Nytter liksom ikke å si at man ikke likte filmen. Men har varen skader kan man kreve erstatning uansett om forsglingen er brudt. Man kan jo ikke vite om plate er avspillbar før man har tatt den ut av coveret.

Lenke til kommentar

Det jeg kjøpte var et headset, jeg likte ikke headsetet som jeg kjøpte og ville bruke angreretten. Jeg fikk en e-post tilbake hvor det stod at de ikke ville ta imot en vare som hadde brutt forsegling. Jeg prøvde å si at jeg hadde angrerett selv om varen hadde brutt forsegling og jeg viste dem utrag fra lovverket, men de ville ikke høre. Headsetet var forresten i perfekt stand og jeg sendte de en e-post angående angrerett dagen etter at jeg fikk pakken.

Lenke til kommentar

Da tar man saken til forbrukerrådet. Butikker som driver netthandel i norge må belage seg på å ta varer i retur. Dete r på grunn av denne loven at de fleste nettbutikker har en demovare-kategori. Varene her selges til redusert pris da de har kommet i retur etter angrerett og gjerne ikke har orginalforpakning eller mangler noe utstyr.

 

Angreretten handler om man er fornøyd med varen eller ikke. Butikken kan ikke forvente seg at en kunde skal lage seg en mening om et hedseat passer en eller ikke uten at det er tatt ut av pakningen.

Lenke til kommentar

@Paulex:

Cdon lover ikke leveranse på 3 - 6 dager, de bare angir at det er normal leveringstid. Så 8 dager er ikke noe å rope opp om, selv om det er lengre enn forventet. Og således ikke grunn til å kreve kjøpet hevet.

 

Pixelfeil av så stor betydning på en så lite skjerm er heller ikke hevingsgrunn. Men det er reklamasjonsgrunn. Selger har rett til å prøve å reparere feilen. Er saken som du sier, får du garantert en ny, men først etter Cdon/verksted har sett på DS-en. Hevingsgrunn har du først når avhelp for samme feil gjøres forr tredje gang, eller avhjelp tar for lang tid. Og da snakker vi primært om måneder.

 

Angrefrist har du på varen, men da må du betale returfrakt. Fristen er 14 dager fra den dagen du mottar varen. Ved bruk av denne trenger du kun si at du benytter deg av angreretten, årsaken er irrelevant. Selger kan heller ikke nekte å ta mot, annet enn når varen tydelig er forringet. Dvs er de åpnet, startet og man konstaterer pixelfeil er dette ikke bruk som medfører bortfall av angrerett.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Kommer til å benytte meg av angre-retten.

Hadde en kompis som fikk en gamecube for ett år+ siden derifra.

Han måtte også sende den til repratør pga. at den var defekt. han ventet i 1 månde og 15 dager på og få den igjen, fra han sendte mail første gangen.

 

quote fra CDON sin side:

 

 

De returnerte varene skal være uåpnet og ubrukte (plombering eller beskyttelsesplast skal være intakt).

 

 

jeg har jo åpnet DS'en. Men var aldri noen plombering eller beskyttelseplast.

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...